Print-server
Fra : Kemster

Dato : 27-11-04 10:44

Hejsa.....

Håber det er den rigtige gruppe.
Jeg har lige anskaffet mig en brugt printserver (
http://www.dlink.com/products/?sec=0&pid=167 ) det er en D-link DP-101......
jeg kan bare ikke få den til at du ;-()
Er der nogen herinde som kender lidt til denne printserver ?
Jeg har installeret softwaren, og den kan IKKE finde serveren.
Gutten jeg har købt den af, mener at den har noget i retningen af
192.168.0.? eller 192.168.1.?
MEN jeg har scannet 192.168.0.0 -> 192.168.1.255 uden held
Nogen der tror de kan hjælpe ?

MVH
Kemster
P.S. NOSPAM fjernes fra mail adresse

Fra : Lasse Jensen

Dato : 28-11-04 12:30

Kemster wrote:

> [...]
> 192.168.0.? eller 192.168.1.?
> MEN jeg har scannet 192.168.0.0 -> 192.168.1.255 uden held

Find en netværks sniffer, jeg ved ikke lige hvad der findes af den slags til
Windows, men google kan nok hjælpe. Hav printerserveren og din computer som
de eneste 2 enheder på dit netværk. Start snifferen og tænd derefter for
printserveren, den burde smide nogle forskellige pakker ud, f.eks. arp
pakker, bootp eller dhcp requests. Skriv tilbage om hvad den finder.

Desuden kan du ikke (med succes) sniffe fra 192.168.0.x til 192.168.1.x, da
de ligger på hvert sit subnet.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Kemster

Dato : 28-11-04 12:49

> [...]
> printserveren, den burde smide nogle forskellige pakker ud, f.eks. arp
> pakker, bootp eller dhcp requests. Skriv tilbage om hvad den finder.

Jeg har fået skidtet til at virke... der skulle en urgammel windows 98 til,
den kunne finde den med det software der hørte til
Nu køre det..... den havde noget i retningen af 157.145.X.X eller sådan
noget

MVH
Kemster