Netkort til RJ11
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-11-04 11:26

Hejsa.
Jeg er ved at være træt af den Zyxel router som jeg har (Adsl via CC ).
Jeg oplever ventetider når jeg surfer på nettet , og ligeledes når jeg læser
news.

Forhen har jeg løst dette problem , ved at have en e-smith server/gateway
stående.
Dengang var jeg dog kunde ved TDC , og havde et kabelmodem.

Nu vil jeg så gerne have en server igen , og er ved at lege med Clark
Connect.
Problemmet er bare , at opkoblingen fra routeren er et rj11 stik.

Kan man købe et netkort til RJ11 , således , at jeg helt kan undgå at bruge
routeren ?

Eller hvordan løser jeg mit problem ?

Mvh
Martin

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-11-04 14:14

Martin Jørgensen wrote:

> Kan man købe et netkort til RJ11 , således , at jeg helt kan undgå at
> bruge routeren ?

Så vidt jeg ved har CC's Zyxel-routere indbygget modem.

Smid en server op _efter_ Zyxel-routeren - det giver også den bedste
sikkerhed.

Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-11-04 14:41

> Så vidt jeg ved har CC's Zyxel-routere indbygget modem.
>
> Smid en server op _efter_ Zyxel-routeren - det giver også den bedste
> [...]

Det er også det jeg gerne vil.
Skal jeg så købe et højtastighedsmodem til serveren ?

Mvh
MJ

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-11-04 14:48

Martin Jørgensen wrote:

> Skal jeg så købe et højtastighedsmodem til serveren ?

Nej. Du skal koble serveren til din Zyxel-router (sæt evt. en switch
imellem).

XFUT:dk.edb.netvaerk hvor diskussionen hører hjemme

Jesper G. Poulsen