Vuderring
Fra : Anders Christensen

Dato : 25-11-04 10:03

Hej
Er der nogle der ved hvor man kan få vuderet malerier eventuelt på nettet,
da jeg har arvet nogle malerier og har fået at vide at der skulle være et af
dem der var penge vær men jeg ved ikke hvilket et det er

Mvh Anders Christensen

Fra : Tom H Petersen

Dato : 25-11-04 10:50

"Anders Christensen" <ac.roum@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> da jeg har arvet nogle malerier og har fået at vide at der skulle være et
> af dem der var penge vær men jeg ved ikke hvilket et det er

Thjaa----Gruppen her, har da førhen kunnet være behjælpelig
men ellers kan de fleste auktionshuse sikkert hjælpe dig,
har du mulighed for at vise fotos?

mvh
Tom

Fra : John Friis Løndal

Dato : 25-11-04 12:08

>Er der nogle der ved hvor man kan få vuderet malerier eventuelt på nettet,
>da jeg har arvet nogle malerier og har fået at vide at der skulle være et af
>dem der var penge vær men jeg ved ikke hvilket et det er

Prøv evt.
http://www.antikbrevkassen.dk/

Men hvem har ophaves retten til et fotografi af et kunstværk?
Er det maleren og dermed arvinger? eller har ejeren af maleriet
ophaves retten til reproduktion?
Det er noget de ikke rigtig svare på, men ellers en god site.

Mvh
John Løndal
www.honor.dk

Fra : steffen martin

Dato : 25-11-04 12:51

"John Friis Løndal" <londal@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ophaves retten til reproduktion?
> Det er noget de ikke rigtig svare på, men ellers en god site.

Kulturministeriet har en glimrende guide i ophavsret
http://infokiosk.dk/sw10352.asp
Men ophavsretten er jo altid kunsteren/ejeren.
Ved et maleri der tages et foto af, må det jo så være fotografen der får lov
til at tage billedet af maleriet med kunstneren bag og derefter ejer han
ophavsretten til fotografiet.
Hvis du ejer et maleri der er mere end 70 år [mener jeg] har du den fulde
ophavsret medmindre der er noget Copy Dan til hindring.

Steffen
--
..:metropolis:.
www.steffenmartin.dk

Fra : Stig Borgstrøm

Dato : 26-11-04 14:15

Du kan ganske gratis få vurderet malerier på Bruun Rasmussen
http://www.bruun-rasmussen.dk

Jeg har endnu ikke prøvet, men de må jo betegnes som seriøse.

mvh

Stig Borgstrøm