Erfaring med dispensation for hovedopgave/~
Fra : Henrik

Dato : 24-11-04 06:25

Hej NG !

Jeg står den "uheldige" situation - at jeg ikke har fået lavet min
hovedopgave som datamatiker, tilbage i 1993 - hvor jeg blev arbejdsramt
-
Nu 11 år senere - med tilsvarende erhvervserfaring - kunne jeg godt tænke
mig at få "lukket" det hul

Kravene til en hovedopgave, er at den skal laves i samarbejde med en
virksomhed - skal have et bestemt indhold og skal have et forløb svarende
til 3 mdr.
Det er ganske enkelt umuligt i den virksomhed jeg er ansat i idag.

Er der nogen som har erfaring med en lignende fritagelse?

Jeg har kontaktet Niels Brock, hvor uddannelsen bla. hører til - og de har
"aldrig hørt om lignende tilfælde" og vil ikke give mig en dispensation.

pfht, Henrik

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 24-11-04 16:18

"Henrik" <xs650@ofir.dk> writes:

> [...]
> "aldrig hørt om lignende tilfælde" og vil ikke give mig en dispensation.

Jeg tvivler på, at du kan blive fritaget fra opgaven, men det er ikke
utænkeligt, at en eller anden datamatikerskole vil tillade
dispensation fra visse af formkravene, f.eks. at den skal laves
færdigt på 3 mdr. eller at det skal være i samarbejde med en
virksomhed. Hvis det ikke er samme skole, som du studerede på
tidligere, kan du nok få meritoverført dine kurser fra den oprindelige
uafsluttede uddannelse. Du kan dog risikere, at der kræver nogle få
ekstra kurser for at bringe uddannelsen på linie med deres egen
studieordning.

Torben