Stald: Tremmer for vinduer?
Fra : Kim Rasmussen

Dato : 21-11-04 16:46

Hej hestefolk
Jeg er ved at klargøre vores stald til vores første "egen" hest. Nu undrer
jeg mig om det er nødvendigt at sætte tremmer for de gamle jern-ramme
vinduer (I ved - dem med 12 små stykker glas). Vinduerne sidder i brysthøjde
(vinueskarmen starter vel ved ca. 140 cm). Hesten er en blanding af
Nordbakke og Welch Cop.

Håber det er nok info til et svar...

/kim

Fra : kenneth sørensen

Dato : 21-11-04 18:01

hej kim

jeg vil i hvert fald sætt

Fra : kenneth sørensen

Dato : 21-11-04 18:07

jeg vil i hvert fald sætter tremmer for vinduerne hvis det var min hest, da
de godt kan finde på at stikke hvoedet gennem vinduet ellers, måske ikke med
vilje men hvis den spiser og ryster noget foder og derved kommer til at
ramme vinduet.
jeg kender en pony som har ar på næseborerne, da den stak hovedet gennem et
vindue, så det hænder at de kan finde på det.
nu har vi dv og de er jo i et lidt andet gear end den type i har købtog hvis
de bliver stressede kan de godt blive noget voldsomme og så ville de med
garanti gøre det. så vi turde ikke stille dem ind før at vinduerne var
hegnet inde.
tillykke med den nye hest håber at i får glæde af den.

hilsen dorthe

Fra : Kim Rasmussen

Dato : 21-11-04 19:49

Hej Dorthe
Tak for svaret - og hilsnen.
Der kommer stænger for. Heldigvis er vinduerne ikke i nærheden af krybberne.

/kim

Fra : Anet

Dato : 22-11-04 09:23

(klip alt væk)

Jeg vil sige at hvis du er det mindste i tvivl så sikr altid så meget som
muligt for det kan alt for hurtigt gå galt. Og det går galt ind imellem og
det kommer tit med ting man ikke forventede så derfor vær altid på forkant
hvor du kan være det. Jeg har også tremmer for mine vinduer.

--
Hilsen

Annette

Fra : Kim Rasmussen

Dato : 22-11-04 09:40

Hej Anette
Tak - det er jo rigtigt. IT-branchen benytter sig jo også af Murphy's lov:
Hvis noget kan gå galt, går det galt...

Der kommer tremmer for...
/kim

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 22-11-04 09:15

Kim Rasmussen wrote:
> [...]
> vinduer (I ved - dem med 12 små stykker glas). Vinduerne sidder i brysthøjde
> (vinueskarmen starter vel ved ca. 140 cm). Hesten er en blanding af

Det ville helt sikkert være en god idé. Selvom sandsynligheden for at de
bryder vinduet ikke er så stor, så ville evt. skader være store.

Vi har sat almindelige 8 mm./10 mm. jernstænger på tværs med 10-15 cm.
mellemrum. Vi købte bare nogle jern-hegnspæle i harald nyborg og
fjernede de gule plastic-klokker.

-dennis

Fra : Kim Rasmussen

Dato : 22-11-04 09:47

Hey Dennis
Skide go' idé - jeg var allerede ovre i noget rustfrit stålrør...

Tak for tippet!

/kim

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-04 11:13

"Kim Rasmussen" <kr@noway.dk> skrev i en meddelelse

> Skide go' idé - jeg var allerede ovre i noget rustfrit stålrør...
>
> Tak for tippet!

Hej Kim

Inden du nu farer til Harald Nyborg, så ring lige til den lokale jernhandler
eller trælasten.

Harald Nyborgs hegnspæle er "bare" armeringsjern = tentor stål. Det de
tjener penge på er at klippe det i pasende længder og så drøne den der gule
isolator på.

Alt andet lige så bør det gøre meter prisen for stængerne højere end hvis du
køber det "jomfruelige" tentor stål i 6 meters længde hos den lokale jern
pusher.

hilsen John

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 22-11-04 12:28

john wrote:
> [...]
> tjener penge på er at klippe det i pasende længder og så drøne den der gule

Og male dem. Almindeligt armeringsjern vil sikkert lave løbe-rust under
vinduerne, hvis det er udvendigt.

> Alt andet lige så bør det gøre meter prisen for stængerne højere end hvis du
> køber det "jomfruelige" tentor stål i 6 meters længde hos den lokale jern
> pusher.

Til 5 kroner stykket er jeg ikke sikker på, at det kan betale sig. Men
hvem ved.

-dennis

Fra : Liz B.

Dato : 22-11-04 11:25

Hej Kim,
De der gamle vinduer du har, - glasset har tendens til at vær mør
efterhånden - det har min ihvertfald. Glasset smuldre borte. Heldigvis er
min ikke ind i stalden, men ud i laden. Jeg har set en god løsningen, hvor
man har sat en veltilpasset akylplade op på indersiden, fastgjort med en
slags klips, lidt ligesom dem man bruger til el ledninger indenfor.
Fordelen er, at man kan kom til at vask vinduerne ind i mellem, og så ligner
det ikke en fængsel.
Ellers har jeg brugt et stykke ganske alm. jern armerings net foran
staldvinduerne - den kraftig type. Det virker ganske fortræffelig og er
meget billige i anskaffelse. Men det ligner et fængsel! Det er fastgjort
direkt på vinduet da der er træramme.
Jeg har også termoruder designet for stalde, i den anden stald og der er der
ingen ting foran! De har holdt i fem år nu.
Pøj, pøj med hesten og vinduerne

Liz

Fra : nick grotkjær

Dato : 26-11-04 18:24

Fra : nick grotkjær

Dato : 26-11-04 18:28

hej kim .
kik på www.dyrenes-beskyttelese.dk
der finder du alt om bokse-stald. m.m.

Fra : Lise Lotte Wagner

Dato : 29-11-04 22:23

Hej
Tillykke med din egen hest som du er ved at lave stald til, det er en
dejlig proces som jeg lige har været igennem, det er hyggeligt at lave
arbejdet og dejligt når hestene flytter ind. m.v.h. Lise Lotte

Fra : Kim Rasmussen

Dato : 05-12-04 18:19

Hej Lise Lotte
Tak for de varme ord.
Tja, det *var* egentligt meningen, at det skulle være min kones hest....
Meeeen den er sq sø' den. Så mon ikke ungerne og jeg også skal have os en.
Man bliver bidt (i mere en én forstand) af det her..... )

/kim

Fra : Kim Rasmussen

Dato : 05-12-04 18:21

Hej Nick
Tak - de har faktisk nogle gode artikler. Fandt også noget om hestekurser.
Jeg er ikke rytteren i familien (har desværre kun prøvet en gang) - men vil
vildt gerne lære det - så jeg starter nok en ny tråd på et tidspunkt for at
få nogle gode "stald-tips" om at komme i gang...

/kim

Fra : Malene P

Dato : 13-12-04 06:53

> [...]
brysthøjde
> (vinueskarmen starter vel ved ca. 140 cm). Hesten er en blanding af

ÉN HEST? Endnu en alenehest? Føj!

Malene P

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 14-12-04 02:33

"Malene P" <Malenekors[SPAMERIKKEGODT]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ÉN HEST? Endnu en alenehest? Føj!
>
> Malene P

Jeg er enig med dig i, at aleneheste ikke er af det gode. Men for det
første, _ved_ du ikke, om det er tilfældet. For det andet starter du med at
skælde ud, før du spørger pænt. For det tredje så kan man godt fortælle, at
det er en dårlig idé på en _meget_ pænere måde. Det kunne jo være, at manden
faktisk ikke ved det (første hest?), og så går budskabet nok bedre ind, hvis
man taler pænt til folk.

Bedre held næste gang...

mvh. tina

Fra : Anet

Dato : 14-12-04 10:57

"Tina Christoffersen" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> skrev i en
meddelelse news:41be42b3$0$85649$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> manden
> faktisk ikke ved det (første hest?), og så går budskabet nok bedre ind,

(klip)

Hej Tina

Det var godt skrevet og meget sandfærdigt.
En ting vi nok skal være opmærksomme på er at det vist endnu ikke er
vedtaget at heste ikke må gå alene. Eller er det vedtaget?

--
Hilsen

Annette

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 14-12-04 13:43

"Anet" <aneteng FJERNDETTEHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse >

> En ting vi nok skal være opmærksomme på er at det vist endnu ikke er
> vedtaget at heste ikke må gå alene. Eller er det vedtaget?

Jeg ved det ikke, tror det ikke. Er der ikke noget med, at de stadig gumler
på det der lovforslag om hestehold?

mvh. tina

Fra : Anet

Dato : 14-12-04 13:55

"Tina Christoffersen" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> skrev i en
meddelelse news:41bedfbb$0$242$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg ved det ikke, tror det ikke. Er der ikke noget med, at de stadig
> gumler
> på det der lovforslag om hestehold?
>
> mvh. tina

(klip)

Ja, det tror jeg for ellers så plejer sådanne nyheder at stå forrest på
spisesedlen på hestenettets forside, og jeg kan ikke huske at have set den
der.

--
Hilsen

Annette

Fra : Malene P

Dato : 14-12-04 18:03

> Det var godt skrevet og meget sandfærdigt.
> En ting vi nok skal være opmærksomme på er at det vist endnu ikke er
> vedtaget at heste ikke må gå alene. Eller er det vedtaget?

Det er da muligt, at jeg har trådt nogen over tæerne ved min måde at skrive
mit indlæg på, da nogen kom for tæt på min yndlingsligtorn. Det har ikke
været min hensigt. Men det har heller ikke været min hensigt at tage
stilling til, hvorvidt hold af alene heste er lovligt eller ej. Jeg finder
ganske enkelt, at det er noget forbandet svineri og kan heller ikke se, at
det skulle være nogen undskyldning, at man lige har fået mulighed for at
blive førstegangsejer af en hest. Og så "måske" en gang med tiden anskaffer
sig en selskabspony eller et par heste mere, hvis man gider. Dårlig erfaring
og dårlig samvittighed over fortidens synder får mig altså til at reagere
lidt kraftigt, når jeg lugter alenehest.

mvh
Malene P

Fra : Anet

Dato : 14-12-04 22:34

> [...]
> anskaffer
> sig en selskabspony eller et par heste mere, hvis man gider.

For det første ved du ikke om hesten virkelig skal stå alene. Måske har
naboen en hest der skal stå der, måske ligger naboens mark lige op af egen
mark eller lignende. Og at skrive forbandet svineri syntes jeg lige er at
fare lidt rigeligt til tops. Jeg tror ikke at man når nogen steder hen ved
at tale sådan til andre mennesker. Sorry....men min erfaring siger at tal
til andre som du godt kan lide at blive talt til selv.

Dårlig erfaring
> og dårlig samvittighed over fortidens synder får mig altså til at reagere
> lidt kraftigt, når jeg lugter alenehest.

(klip)¨

Så undersøg det dog først før du kommer med hårde ord og alt det der.....

--
Hilsen

Annette

Fra : karsten & Pia

Dato : 16-12-04 12:08

> og dårlig samvittighed over fortidens synder får mig altså til at reagere
> lidt kraftigt, når jeg lugter alenehest.
>
> mvh
> Malene P

Så må folk også hellere skaffe sig mindst 2 katte, 2 hunde, 2 fugle, etc.
det er lige så synd. Mange er næsten mere sammen med deres hest end deres
andre dyr. Og hvad med alle de mennesker der bor alene.....Hallo, vågn op
Malene, undskyld jeg siger det.

Pia

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 16-12-04 12:47

karsten & Pia wrote:

> Så må folk også hellere skaffe sig mindst 2 katte, 2 hunde, 2 fugle, etc.

For hundes vedkommende burde de i princippet, idet de - ligesom heste -
er flokdyr. Men hunde kan for det første godt danne flok med mennesker
(det kan heste ikke) og er for det andet udviklet ret langt fra deres
mere flok-orienterede stamfædre - ulvene.

Katte er meget selvstændige dyr, som jeg vil tro er overvejende
ligeglade. Ihvertfald som voksne er min opfattelse, at de hellere vil
"passe sig selv". (Men katte og hunde i små lejligheder derimod - det er
en anden sag).

Fugle kender jeg ikke noget til på dette punkt.

> det er lige så synd. Mange er næsten mere sammen med deres hest end deres
> andre dyr.

Og? For det første får hesten ikke en egentlig social interaktion ud af
at være sammen med mennesker. For det andet er "mange" en lidt spøjs
størrelse...

> Og hvad med alle de mennesker der bor alene.....

De eneste mennesker som jeg kan komme på, som reelt er alene (ikke bor
alene, men *er* alene) er ikke videre vellykkede eksemplarer.

Er det godtnok hvis vores hestes mentale velbefindende kan sammenlignes
med det for eneboere, og dem der drikker kirsebærvin på parkens bænk?

> Hallo, vågn op
> Malene, undskyld jeg siger det.

Du skulle måske sætte dig ind i hestes behov, og hvordan man bedst
tilfredsstiller dem?

-dennis

Fra : Malene P

Dato : 16-12-04 16:37

"karsten & Pia" <karsten.klaaby@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andre dyr. Og hvad med alle de mennesker der bor alene.....Hallo, vågn op

Katte og hunde og fulge kan diskuteres i andre fora. Her taler vi heste. Det
lyder ikke som om, du kerer dig særligt om hestes velbefindende -håber ikke
du selv er hesteejer.

Malene P

Fra : karsten & Pia

Dato : 17-12-04 14:58

> lyder ikke som om, du kerer dig særligt om hestes velbefindende -håber
> ikke
> du selv er hesteejer.
>
> Malene P

Det er jeg, har 2 ponyer. Jeg mener bare ikke man kan tillade sig at skælde
folk ud når de egentlig ikke gør noget forkert. Det er ikke ulovligt at
holde alene heste, og med min kommentar mener jeg bare at måske bør ingen
dyr være alene i menneskeligt selskab, men der er intet ulovligt i det. Så
bliv voksen og kom videre, når engang det bliver ulovligt at holde et dyr
som alene dyr ( det være sig hest el andet), så kan du forlange folk skal
redegøre for om de kun har en hest eller ej ikke før.

Ellers undskyld min indblanden i denne debat.

Pia

Fra : Malene P

Dato : 18-12-04 10:24

> [...]
> holde alene heste, og med min kommentar mener jeg bare at måske bør ingen
> dyr være alene i menneskeligt selskab, men der er intet ulovligt i det.

Jeg mener fortsat at det er noget svineri at holde aleneheste -uanset om det
endnu er lovligt eller ej.

> Så
> bliv voksen og kom videre,

Lad nu være med de barnagtige floskler

> når engang det bliver ulovligt at holde et dyr
> som alene dyr ( det være sig hest el andet), så kan du forlange folk skal
> redegøre for om de kun har en hest eller ej ikke før.

Jeg har ikke forlangt noget som helst -jeg har givet udtryk for min mening.
Vil man sin hest det godt, sørger man for at den ikke går alene -uanset om
loven kræver det eller ej. Alt andet er efter min mening udtryk for
egoistisk ligegyldighed.

Malene P

Fra : Malene P

Dato : 14-12-04 18:34

> [...]
manden
> faktisk ikke ved det (første hest?), og så går budskabet nok bedre ind,

For det første SPURGTE jeg jo faktisk. For det andet er mit "skældud"
naturligvis under forudsætning af, at der ER tale om en fremtidig alenehest.
For det tredje har jeg ikke gode erfaringer med at prøve at tale pænt til
folk, der har sat sig i hovedet at de vil have hest og at de ikke for tiden
har brug for mere end én. Håber oprigtigt at /kim kan gøre den slags
fordomme til skamme og beklager så, hvis jeg var for hurtig på aftrækkeren.
Måske var det en opgave for dig at gå ind i projektet, nu hvor mine
diplomatiske evner ikke lige rækker i dette tilfælde??

mvh
Malene P

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 15-12-04 00:54

> [...]

> Måske var det en opgave for dig at gå ind i projektet, nu hvor mine
> diplomatiske evner ikke lige rækker i dette tilfælde??

Næh. Han lyder som om, han er sådan en, der tænker sig om. Hvis han har brug
for råd om en eller flere heste, så siger han nok til.
Jeg har bare min egen tvivl om, at det bliver i denne gruppe, når han bliver
talt til på den måde...

mvh. tina

Fra : Anet

Dato : 15-12-04 13:24

"Tina Christoffersen" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> skrev i en
meddelelse news:41bf7d1c$0$207$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> for råd om en eller flere heste, så siger han nok til.
> Jeg har bare min egen tvivl om, at det bliver i denne gruppe, når han

(klip)

Du har så evig ret Tina.....

--
Hilsen

Annette

Fra : Malene P

Dato : 15-12-04 17:30

> "Tina Christoffersen" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> skrev i en
> meddelelse news:41bf7d1c$0$207$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> (klip)
>
> Du har så evig ret Tina.....

Hvorfor? At lille jeg måske var lidt for meget på mærkerne, er da ikke nogen
undskyldning for at stikke halen mellem benene -eller at blive ved med at
sende indlæg, der alene går efter "manden" og ikke efter bolden. Eller
hur???

mvh
Malene P

Fra : Anet

Dato : 15-12-04 23:32

> [...]
> undskyldning for at stikke halen mellem benene -eller at blive ved med at
> sende indlæg, der alene går efter "manden" og ikke efter bolden. Eller

(klip)

Jamen så tag den til dig som lærdom og tænk over din frembrusen en anden
gang!

--
Hilsen

Annette

Fra : Anet

Dato : 14-12-04 10:56

> ÉN HEST? Endnu en alenehest? Føj!
>
> Malene P

(klip)

Jeg er heller ikke generelt til heste der står permanent alene
meeennnnn......der findes faktisk også situationer hvor det kan være
praktisk i en kortere tid.

Eksempel: jeg fik for nogle år siden en ung meget overforkælet hest. Den var
svær at håndtere, og jeg valgte at sætte vores anden hest på sommergræs og
holde hende alene hjemme og arbejde videre med hende. Det der så skete var,
at hun savnede social kontakt fra andre heste og så overførte hun det til
mig. Fra at være en hest der var truende og menneskehader blev hun sød og
kærlig. Jeg nåede at komme så godt ind på en god sti sammen med hende, at
hun blev en helt anden hest i løbet af bare 1½ måned. Og da vores anden hest
så kom hjem elskede hun stadig mennesker og vrinskede efter os osv. Så
aleneheste er ikke altid en skidt ting. For jeg ville nok være nået samme
sted hen med hende, men det ville måske have taget et helt år og været meget
sværere for både hende og mig.

--
Hilsen

Annette

Fra : Malene P

Dato : 15-12-04 18:00

> Jeg er heller ikke generelt til heste der står permanent alene
> meeennnnn......der findes faktisk også situationer hvor det kan være
> praktisk i en kortere tid.

[SNIP]

Jamen tillykke med resultatet -men så avanceret tror jeg nu ikke, at Kim's
situation er. Jeg går ikke ud fra, at Kim påtænker at anskaffe sig en
problemhest som din. Der fremgår heller ikke noget af hans indlæg om
hvorvidt der skal opstaldes naboheste eller andre ting, der kan "formilde"
mig og min aversion imod det, jeg fortsat betegner som noget
svineri: -nemlig at anskaffe sig én hest, fordi man har fået lyst og er
blevet i stand til det og ikke "har brug for" flere. Jeg har set isbasser
ødelagt ved at gå alene, jeg har selv for 15 år siden ødelagt min egen
dejlige isbasse Freya ved at svigte hende, da jeg fik øje på at der findes
drenge -og jeg har for et par år siden været tæt på at begå samme fejl igen
med min egen dejlige Topar. Og så har jeg været tæt på at miste en gammel
veninde, da også HUN nu skulle have alenehest i baghaven -til datteren på
13! Det er OK, at i korrekser mig for at råbe lidt højt -men nu synes jeg
faktisk, at der har været nok af den slags indlæg i denne tråd. Så hvad med
at forholde jer til det, jeg rent faktisk skrev -ikke til tonefaldet. Og
hvad med om "Kim" selv kom på banen igen og korreksede mig for at have
misforstået hans planer -DET ville da være mest fair, ikke sandt??

mvh
Malene P

Fra : Anet

Dato : 15-12-04 23:35

> [...]
> veninde, da også HUN nu skulle have alenehest i baghaven -til datteren på

(klip)

Sørgeligt.

> [...]
> hvad med om "Kim" selv kom på banen igen og korreksede mig for at have
> misforstået hans planer -DET ville da være mest fair, ikke sandt??

Du skulle nok som den første have tænkt dig lidt om inden du bare smed en
bemærkning her i gruppen. Gør man det så må man også forvente at få en
kommentar.

--
Hilsen

Annette

Fra : Malene P

Dato : 18-12-04 21:46

> Du skulle nok som den første have tænkt dig lidt om inden du bare smed en
> bemærkning her i gruppen. Gør man det så må man også forvente at få en
> kommentar.

Jeg har faktisk tænkt mig MEGET om, før jeg bragte mit indlæg her i gruppen
omkring aleneheste. Dels har jeg før fået på puklen for min korte lunte.
Dels har jeg før oplevet at blive overfaldet af nogle, der åbentlyst finder
det vigtigere at kritisere mig og mit sprogbrug end at forholde sig til det,
jeg rent faktisk har skrevet. Og dels har jeg -som andetsteds skrevet- ikke
gode erfaringer med at tale pænt til de, der har sat sig i hovedet at de
bare kan gå hen og købe sig én hest. Fordi de har lyst, fordi de kan -og
fordi der ikke er nogen lov imod det. Så, "kommentarer" har jeg jo været
helt forberedt på. Men de kan sgu ikke bruges til noget som helst, hvis de
kun går ud på at kritisere mig -og ikke forholder sig til det, jeg rent
faktisk skriver. Nemlig, at heste er flokdyr og har brug for at omgås
artsfæller i de 22 timer af døgnet, de ikke forventes at slæbe rundt på
mennesker eller bliver pyssenysset om af nok så kærlige småpiger.

Malene P

Fra : Anet

Dato : 19-12-04 18:18

"Malene P" <Malenekors[SPAMERIKKEGODT]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har faktisk tænkt mig MEGET om, før jeg bragte mit indlæg her i
> gruppen
> omkring aleneheste.

(klip)

Når du skriver indlæg så tænk over hvordan du gør det. Når du skriver med
store bokstaver, så betyder det at du råber og det ses helst ikke i
nyhedsgrupperne.

Dels har jeg før fået på puklen for min korte lunte.

(klip)

Jeg kan slet ikke forstå din harme over at blive kritiseret, når du åbenbart
ved at du har en kort lunte.

(klip)

Og ja, heste er flokdyr men det er stadig ikke ulovligt, og når det ikke er
det så betegnes det i skrivende stund ikke som dyrplageri at holde en
alenehest. At jeg selv som udgangspunkt syntes, at heste har bedst af at gå
sammen med andre artsfæller.

Og så gider jeg faktisk ikke bruge flere kræfter på fortælle dig, at du ikke
skriver i en pæn tone og derfor er det nok, at nogen herinde ikke bifalder
dit indlæg. Så i denne sag slut herfra af.

--
Hilsen

Annette

Fra : Kim Rasmussen

Dato : 20-12-04 23:17

Hej Malene
Jeg vil sådan set ikke overfalde dig for dit sprogbrug og ja, det lyder som
der er en kort lunte på dig.

Jeg kan så berolige ALLE på strengen med at vi ikke tog ham hjem før vi
havde skaffet rigeligt selskab: Der er i dag 3 heste hos os. Løsdrift,
tremmer for vinduerne er der også kommet (tak for de gode råde her i
gruppen!!!), ingen riste i jorden foran indgangen og meget andet lækkert jeg
har fundet til vores stald her i gruppen. Stor tak til alle I dejlige
hestevenner her i gruppen!.

Men kære Malene - døm nu ikke andre inden du kender baggrunden. Det kunne
også være en skrivefejl... Det kunne være vi havde lagt os fast på 1-3
racer/blandinger, men gerne ville have 4-5 heste med cirka samme stangmål.
Hvis du har noget at sige om aleneheste, hvorfor så skrive under "tremmer
for vinduer?" - hvorfor ikke starte en streng selv og tage diskussionen op -
du kan jo se på "mine" svar på spørgsmålet om man skal have tremmer for sine
staldvinduerne så hestENE ikke kommer til skade, har skabt rigelig debat.

Til alle vil jeg ønske en rigtig glædelig jul samt et sprælsk nytår i
sadlen!

Alt sagt i positiv ånd - og med smil på læben!

/kim rasmussen

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 21-12-04 00:10

"Kim Rasmussen" <kr@noway.dk> skrev i en meddelelse news:41c74f41$0$

klip

> [...]
> staldvinduerne så hestENE ikke kommer til skade, har skabt rigelig debat.
>
> Til alle vil jeg ønske en rigtig glædelig jul samt et sprælsk nytår i

Så kan man lære at stave, kan man

god jul til dig også - og alle jer andre selvfølgelig.

mvh. tina

Fra : Malene P

Dato : 21-12-04 18:16

"Tina Christoffersen" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> skrev i en
meddelelse news:41c75bdf$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Så kan man lære at stave, kan man

Ja, der var jo en del "stavefejl", der antydede, at Kim kun havde til
hensigt at anskaffe sig en enkelt hest.

Malene P

Fra : Anet

Dato : 22-12-04 00:46

> [...]
> meddelelse news:41c75bdf$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Ja, der var jo en del "stavefejl", der antydede, at Kim kun havde til

(klip)

Nej, nej og atter nej....nu starter du jo helt forfra igen med alt dit
alenehesteævl........

--
Hilsen

Annette

Fra : Malene P

Dato : 22-12-04 12:13

> [...]
> >

> (klip)
>
> Nej, nej og atter nej....nu starter du jo helt forfra igen med alt dit

Næh.....

MP

Fra : Malene P

Dato : 21-12-04 09:24

> [...]
> Hej Malene
> Jeg vil sådan set ikke overfalde dig for dit sprogbrug og ja, det lyder

[SNIP]

Tjah, normalt er jeg meget omgængelig -men aleneheste kan jeg altså ikke
lide. Så tak fordi du beroligede mig -og sikkert også andre her i
gruppen. Iøvrigt har jeg før bragt emnet op i selvstændige tråde. Og jeg
kan ikke love, at jeg ikke vil blande mig næste gang, jeg fornemmer at der
er tale om indkøb af en alenehest. Men måske lidt mere taktisk klogt så jeg
slipper for de der "gå-efter-manden" -indlæg. Og så må den sag vist være
afsluttet her i tråden. Held og lykke med hestENE og ha selv en go jul.

mvh
Malene P

Fra : Anet

Dato : 22-12-04 00:53

> [...]
> jeg
> har fundet til vores stald her i gruppen. Stor tak til alle I dejlige

(klip)

Det lyder da dejligt, at I har kunnet bruge mange af de erfaringer som andre
hestefolk har fået. Det er altid skønt at få helt sin egen lille stald med
en masse gode finesser og smarte detaljer.
Held og lykke med det hjemlige hestehold, og en glædelig jul og godt nytår
til Jer og Jeres heste.

--
Hilsen

Annette