Hvem er vi....
Fra : Mette R

Dato : 16-11-04 21:49

.....jeg skriver efterhånden lidt mere i denne gruppe end tidligere. I er
alle så søde til at svare mig, og svare hinanden, give hinanden opmuntrende
ord, og så kan jeg ikke følge med - jeg vil gerne vide mere om jer. Kan vi
ikke lave en lille præsentationsrunde, jeg kan starte, og de som vil kan
følge efter, jeg ved at JEG ville syntes det var dejligt at "kende" jer lidt
bedre.

Alder: 27 år

Bopæl: Holte - Nordsjælland

Diagnose:Leddegigt, siden 2½ år gammel, har fået 2 nye hofter, 2 nye knæ, 1
ny skulder og er i øjeblikket i behandling med Humira, nyt gigtmiddel.
Desuden har jeg de sidste måneder døjet med højre hofte, som de ikke kan
finde ud af om den er ved at sætte sig løs eller hvad som sker.

Funktion: Jeg arbejder fuld tid, 37 timer om ugen, modtager derudover IY
og til dels §84.

Fritid: Kor, opdræt af racekatte og mine venner som betyder alt for
mig....

----------
Ja, det var lige hvad jeg kunne finde på - jeg håber at flere vil følge
efter :) Jeg ved ikke om I syntes det er dumt - men well - håber alligevel
at nogle følger efter *smiler*

Tanker til alle

Mette

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 16-11-04 22:28

Tue, 16 Nov 2004 21:48:50 +0100, skrev Mette R:

> [...]
> følge efter, jeg ved at JEG ville syntes det var dejligt at "kende" jer lidt

Se min hjemmeside, der er det vist forklaret.

http://kajsvenningsen.dk/

Fra : Leonard

Dato : 16-11-04 22:41

Kaj Svenningsen <news@kajsvenningsen.dk> wrote:

>Se min hjemmeside, der er det vist forklaret.

Også på min.
Jeg havde en gang side med links til skribenternes hjemmesider, men
den har jeg slettet en gang ved en opdatering, men måske skulle jeg
kode en ny.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 16-11-04 22:57

Tue, 16 Nov 2004 22:40:52 +0100, skrev Leonard:

> Jeg havde en gang side med links til skribenternes hjemmesider, men
> den har jeg slettet en gang ved en opdatering, men måske skulle jeg
> kode en ny.

Den var ret anvendelig.

http://kajsvenningsen.dk/

Fra : Leonard

Dato : 16-11-04 23:20

OK, nu er den vakt til live igen: http://leonard.dk/link.php

--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen,

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 17-11-04 00:13

Tue, 16 Nov 2004 23:19:59 +0100, skrev Leonard:

> OK, nu er den vakt til live igen: http://leonard.dk/link.php

Du vil blive husket for denne gerning i umindelige tider.

http://kajsvenningsen.dk/

Fra : Leonard

Dato : 17-11-04 11:17

Kaj Svenningsen <news@kajsvenningsen.dk> wrote:

>Du vil blive husket for denne gerning i umindelige tider.

Åh nej, hvad kan det dog ikke ende med.
Nå, men listen er jo langtfra komplet, så send mig gerne en mail med
relevante links.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 17-11-04 19:48

Wed, 17 Nov 2004 11:16:30 +0100, skrev Leonard:

> Åh nej, hvad kan det dog ikke ende med.
> Nå, men listen er jo langtfra komplet, så send mig gerne en mail med
> relevante links.

Det nemmeste ville jo være, om alle sendte dig link til egen hjemmeside, så
både nye og gamle læsere kunne se, hvem man snakker med.
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre

Fra : Alice Trauelsen

Dato : 20-11-04 10:04

Hej
Jeg er 55 år, bor på Langeland, har mange kroniske sygdomme og er stærkt
svagtseende. I kan læse meget mere om mig på mine hjemmesider på linkene
neden under.

--
Mange hilsner
Alice

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 18-11-04 08:57

Leonard skrev:

> OK, nu er den vakt til live igen: http://leonard.dk/link.php

Vores website er:
http://www.fischer-streton.dk

Btw, Leonard, der er en slåfejl i din .sig

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk

Fra : Crazy Camilla

Dato : 16-11-04 22:40

"Mette R" <NOSPAMgillian@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke lave en lille præsentationsrunde, jeg kan starte, og de som vil kan
> følge efter, jeg ved at JEG ville syntes det var dejligt at "kende" jer

Hej.

Jeg er Camilla, 22 år, har selv Aspergers syndrom (psykisk handicap der
minder om autisme, DAMP mv.), har lidt af depressioner i rigtig mange år,
men har det ok i dag.

Jeg får højeste førtidspension, men er i gang med at søge skånejob.
Jeg er formand for Aspergerforeningen.

Jeg er generelt meget interesseret i forholdene for fysisk og psykisk
handicappede samt sindslidende.

Man kan læse mere om mig på www.camillawp.dk.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 16-11-04 23:51

Alder: 37 år

Bopæl: Errindlev, sydlige Lolland

Diagnose: samlever med Lotte der har CMT; vi har sammen en lille pige på 3
år der netop er blevet diagnosticeret CMT også...

Funktion: Handicaphjælper på 11. år (løn som nyansat, grrrrrrr)

Fritid: pistolskydning (primært luftpistol), Fiat biler,
internet/"edb"(bl.a. serverdrift, hvor jeg selv host'er web- ftp-
mail-server på adskillige domæner)

Kæphest: at kommuner/amter/forvaltninger følger landets love og
bekendtgørelser!

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 17-11-04 00:15

Tue, 16 Nov 2004 23:51:03 +0100, skrev Søren C. Fischer:

> Kæphest: at kommuner/amter/forvaltninger følger landets love og
> bekendtgørelser!

Den har vist trange kår.

http://kajsvenningsen.dk/

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-11-04 00:25

Kaj Svenningsen skrev:

> Den har vist trange kår.

Man må kæmpe og kæmpe og kæmpe.....
Nogen skal jo gøre det

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 17-11-04 01:23

Wed, 17 Nov 2004 00:25:17 +0100, skrev Søren C. Fischer:

> Man må kæmpe og kæmpe og kæmpe.....

Du siger noget. Det anede jeg ikke.

> Nogen skal jo gøre det

Og 'nogen' er som regel de gamle, syge eller fattige.

http://kajsvenningsen.dk/

Fra : Leonard

Dato : 17-11-04 11:19

Kaj Svenningsen <news@kajsvenningsen.dk> wrote:

>Og 'nogen' er som regel de gamle, syge eller fattige.

Jep, dem de inde på Christiansborg har så travlt med at kalde de
svage, og hele tiden gøre opmærksom på at dem skal vi vise ekstra
opmærksomhed og hjælpe ...

Fra : strid

Dato : 17-11-04 13:31

Jeg vil også :)

jeg er 31 år ( 29 hvis i spørger)

Jeg bor med Thomas min søde kæreste og vores 2 katte. Cursor og pixel.

VI har et firma der laver it løsnigner og events.

jeg har gigt, og knogleskørhed. Jeg lider af depressioner og har
smadret kroppen godt og grundigt med anoreksi i 10 år. ( har holdt
vægten siden 1994)

Jeg er beretiget til flexjob men de kan ikke finde noget. Lige nu er
jeg sygemeldt pga depression efter at alle mine diagnoser blev lavet
om IGEN.

Jeg bor på amager og har invalidebil.

Tror det var alt :)

Astrid

Fra : Crazy Camilla

Dato : 17-11-04 04:23

Hej.

Er problemet ikke snarere at lovene mv. ikke er tydelige nok? Jeg synes alt
for ofte der står at kommunen kan og bør gøre dit og dat, og når det står på
den måde, så kan de jo også lade være.

Efter min mening har vi brug for en lovgivning der stiller klare krav til
hvad kommunerne skal tilbyde.

MVH Camilla.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-11-04 08:29

Crazy Camilla skrev:

> [...]
> og når det står på den måde, så kan de jo også lade være.
>
> Efter min mening har vi brug for en lovgivning der stiller klare krav

Hmmmm
Nej, jeg vil ikke umiddelbart give dig ret

Eksempelvis kan man nævne merudgifter.
Citat Jørgen Lenger, Muskelsvindfonden:
"lfølge socialministeren var der i 2003 kun 1.611 "helårsmodtagere" af en
merudgiftsydelse i hele landet. Behovet må være langt større. Derfor må der
være nogle, som bliver snydt, og jeg har set nogle af de sager, hvor det
sker.
For det første har kommunerne ikke orienteret brugere, de ellers kender i
forvejen om, at de nye regler trådte i kraft den 1. januar 2003. For det
andet siger de ofte, at man ikke er omfattet af reglerne, selv om man
faktisk er det. Og for det tredje regner de simpelt hen forkert. Bevidst
eller ubevidst. Formentlig bevidst, for ellers ville halvdelen af fejlene
statistisk set være til fordel for brugerne. "

Læs gerne hele artiklen; det burde nu være landets socialrådgivere der læste
den, men den bliver sikkert betragtet som fyfy derude i kommunerne.....
http://www.muskelsvindfonden.dk/iframe4.asp?TEXT=1011005102310231095

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 17-11-04 08:43

Wed, 17 Nov 2004 04:22:34 +0100, skrev Crazy Camilla:

> Efter min mening har vi brug for en lovgivning der stiller klare krav til
> hvad kommunerne skal tilbyde.

I en del tilfælde har du ret, men så skal det samtidig gøres klart, at
overtrædelser straffes hårdt og kontant hos den enkelte ansvarlige.

http://kajsvenningsen.dk/

Fra : Robert P

Dato : 18-11-04 00:26

Crazy Camilla wrote:

> [...]
> og når det står på den måde, så kan de jo også lade være.
>
> Efter min mening har vi brug for en lovgivning der stiller klare krav

Hørt

> MVH Camilla.

Lovene er som sådan nok ikke helt ringe.
Det kommer an på, hvordan man læser dem.
Lisbeth og jeg oplevede (mens hun boede på plejehjem) at få en forklaring
på, hvad serviceydelsen blev brugt til. Den kom som en fotokopi fra en bog
udgivet af socialministeriet. (En slags brugsanvisning til loven). Der stod
"kommunen kan opkræve en serviceydelsesafgift til dækning af (forskellige
udgifter)"....Det læser kommunen som 'skal' - der står jo ikke ligefrem, at
det er forbudt (så det må vi hellere udnytte).
Så længe lovgiverne udsteder love, som er så 'rummelige', at der er mulighed
for fortolkninger/fejltolkninger, er det en invitation til at gøre det.
Bagefter (lang tid efter) kan der komme en reaktion fra lovgiverne: "Det var
ikke lige det, der var intentionen med loven - eller det var ikke i lovens
ånd"
Så får man - måske - en lappeløsning.

Robert P
---------------------------
Lisbeths hjemmeside er her http://mydo.dk

(Gider du lige rette den meget gamle og uduelige adresse på din linkside -
Leonard)

God jul til alle oppe fra Vindsyssel (Specielt lige nu)

---

Fra : Leonard

Dato : 18-11-04 08:33

"Robert P" <robertr@post.tdcadsl.dk> wrote:

>(Gider du lige rette den meget gamle og uduelige adresse på din linkside -
>Leonard)

Jep

Fra : Lotte M

Dato : 17-11-04 14:01

Søren C. Fischer wrote:

> vi har sammen en lille pige på
> 3 år der netop er blevet diagnosticeret CMT også...

Så'n noget hø! Hvordan er prognosen, havde Lotte også symptomer som
helt lille?

--
Mange hilsner

Lotte M
http://www.lotte-m.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-11-04 14:55

Lotte M skrev:

> Så'n noget hø! Hvordan er prognosen, havde Lotte også symptomer som
> helt lille?

Ja både og....
CMT er er jo "bare" en gruppe der dækker helt vildt bredt....
Men Lotte havde symptomer som helt lille, men iflg. hendes mor ikke helt
så'en ligesom Kristine idag.... Lotte havde gå-funktion (krykker m.v.)
indtil Harrington tilbage i.... hmm... som 13-14 årig svjh.

Fra : Lotte M

Dato : 17-11-04 15:24

Søren C. Fischer wrote:

> Ja både og....
> CMT er er jo "bare" en gruppe der dækker helt vildt bredt....

Ok - så i er reelt i ukendt land?

Jeg synes godt nok, at jeres situation er barsk - pyha!
--
Mange hilsner

Lotte M
http://www.lotte-m.dk

Fra : Tournesol

Dato : 17-11-04 07:32

Godmorgen Mette

Jeg vil da også gerne fortælle lidt om mig selv

Jeg er 31 år bor i Helsinge i Nordsjælland.

jeg er dianosticeret med fibromyalgi samt kronisk bækkenløsning.
Jeg er pensionist.
Jeg har to dejlige unger på 8 og 11 år.
Jeg er gift .

Den meste af min tid går med børne og mit racekatteopdræt
Så har jeg blandet mig lidt i racekatten hvor jeg fungere som
stambogssekratær kort/lang hår samt stamnavne.

Så jeg ordblind men jeg syntes jeg klare mig godt

Jeg har en hjemmeside med mine katte www.dktournesol.dk

Knus henriette.

Fra : Mette R

Dato : 17-11-04 09:40

> Den meste af min tid går med børne og mit racekatteopdræt
> Så har jeg blandet mig lidt i racekatten hvor jeg fungere som
> stambogssekratær kort/lang hår samt stamnavne.

Måske vi så ligefrem kender hinanden :)

> Jeg har en hjemmeside med mine katte www.dktournesol.dk

Jamen det har jeg da også, den er www.gillian.dk

- Mette :)

Fra : Tournesol

Dato : 17-11-04 10:47

Hejsa

> Måske vi så ligefrem kender hinanden :)

jeg syntes jeg kan genkende dig så det er da muligt vi har set hianden på en
udstilling

Jeg har altid solsikker på mit bur

> Jamen det har jeg da også, den er www.gillian.dk

Savle nuttet nuttet

Det er vist lidt OT så hvis du har lyst til at snakke mere om katte privat
så må du meget gerne skrive til mig på tournesolsnabelatdcadsl.dk du kan
også skrive via min web så skal jeg nok svare dig men også der er min mail
adr godt gemt

Knus Henriette.

Fra : Karina

Dato : 17-11-04 09:24

Hej

Karina, 33 somre og ret grøn i feltet her.
Rigtig god ide at høre lidt om de forskellige deltagere her .

diagnose: Muskelsvind, Myopati, Central Core Disease - som dækker
over, at jeg er gående, har besvær ved trapper, lave møbler og at
rejse mig fra gulvet. Derudover er løft blevet et problem de senere år
- hvilket er ret "træls" når man har en knægt på 3 år der er ret kælen

Har ingen smerter (andet end kramperne der opstår ved overbelastning)
men udtrættes hurtigt, hvilket giver koncentrationsbesvær og dårlig
hukommelse
( skøøønt at give noget skylden - griner )

funktion: byggetekniker på 28 t om ugen.
Er tilkendt parkeringskort samt §84 (mangler at få sat beløb på , men
er godkendt)
Får pension hver måned da min arbejdsevne er vurderet til nedsat med
50%

Fritid: pt går alt op i at få færdiggjort vores sommerhus , for igår
fik vi solgt vores alt for store drømmehus - nu skal vi flytte i
sommerhus til vi finder ud af, hvad vi nu skal :-/
derudover læser jeg meget, filosofi/selvudvikling samt er meget
kreativ
(glasstøbning, keramik, stikketøj, hæklehalløj - ja u name it og jeg
har fingerene i det )

Motto : "If life gives you lemons, the make a lemonade"

formiddagstanker fra Nordjylland, Karina

Fra : Mette R

Dato : 17-11-04 09:41

Hej alleasammen

Tusind tak for jeres fortællinger og links til hjemmesider, dem vil jeg
kaste mig over

Venligst Mette :)

Fra : Lexus

Dato : 17-11-04 10:30

Jeg hedder Lene er 46 år og gift med Johnny på 49 år.

Vi er forældre til Mark på 23 år og Philip på 17 år der begge har sygdommen
Spielmeyer-Vogt, mere information op www.dsvf.dk . Hvad er det så ? kort
fortalt "Vi sendte to sunde og raske drenge i skole, i dag er de blinde,
hjælpeløse, bundet ti kørestol og ude af stand til at fomulerer sig.

Familien består også af Socialhunden Lexus en dejlig Golden Retriver på 4
år.

Mark fik diagnosen i 1989 og Philip i 1991, drengene er hjemmeboende og skal
være det i hele forløbet. Der er ansat en stab af hjælpere til fritid og
aflastningsture. Herudover er der vågen nattevagter fra FADL (Foreningen Af
Danske Lægestuderende)

Jeg har været revisor i 20 år men har siden 2000 været på § 29 =
lønkompensation.

Mark er førtidspensionist med højeste pension, først var han bare
pensionist, så blev han i 2001 § 77 og i 2003 tildelt § 84, nu ved jeg
ikke hvad det ender med han bliver når amt og kommune er færdige med deres
interne slagsmål.

Philip er bare 17 år og ungdomsskoleelev, vi har forsørgerpligten, Philip
modtager § 28.

Vi har i hele forløbet satset på livskvalitet og oplevelser, vi har og
kæmper for deres rettigheder der ikke har været omkostningsfrit.

Hvis der er noget jeg har glemt eller der er mere I vil vide så meld ud.

Mange hilsner fra Lene

Fra : Lotte M

Dato : 17-11-04 13:52

Mette R wrote:

> - jeg vil gerne vide mere om jer. Kan vi
> ikke lave en lille præsentationsrunde,

Godt intiativ - og hvor er det rart, at se lidt liv herinde ingen!

> jeg kan starte, og de som vil kan
> følge efter, jeg ved at JEG ville syntes det var dejligt at "kende" jer lidt
> bedre.

Tja, min hjemmeside http://www.lotte-m.dk rummer lidt information.

Jeg har været aktiv i gruppen helt fra starten. I de seneste år har
jeg dog ikke bidraget en hel masse - det kniber gevaldigt med min
koncentration.

Jeg er mor til Bibi på 14 år og har en sød kæreste, Jan.

Helbredsmæssigt - hmmm.. Jeg har en svær rygdeformitet. Ved en
stivgørende operation (fra bækken til skulderbladsniveau)i 1992 kom
en metaldims til at trykke på min rygmarv og det medførte varige
skader. Er kronisk smertepatient og har de senere år fået en del
problemer med kramper/spasmer.

Jeg var revalidend i 1993-99 og blev førtidspensionist umiddelbart
efter revalideringen var afsluttet. Jeg har §77 hjælperordning.

> Fritid: Kor, opdræt af racekatte og mine venner som betyder alt for
> mig....

Jeg er kattefreak! Har en huskat og en perser/colourpoint - det er
endnu ikke blevet til så megen udstilling med sidstnævnte, som jeg
har lyst til, men det kommer nok. Det er tanken, at hun skal have
killinger i det nye år - jeg er i stamnavnsovervejelsesfasen
--
Mange hilsner

Lotte M
http://www.lotte-m.dk

Fra : Mette R

Dato : 17-11-04 15:28

Ved godt det er off topic, men lidt hyggesnak er vel tilladt :)

> [...]
> har lyst til, men det kommer nok. Det er tanken, at hun skal have
> killinger i det nye år - jeg er i stamnavnsovervejelsesfasen

Skynd dig dog at få et stamnavn, du får 20% rabat på foder *griner* Så det
kan kun betale sig at bruge de 500 kroner stamnavnet koster.

Faktisk vil jeg sige at jo mere jeg lærer folk at kende i katteverdenen har
været der i 5 år nu, så finder jeg ud af hvor mange der faktisk fejler det
ene eller det andet, det er helt vildt. Men katteudstillinger er åbenbart en
god hobby for folk der er syge, og ikke kan dyrke idræt, og hvad folk nu
ellers gør. Det eneste negative er at det koster en masse penge, som ikke
alle har, men man bestemmer jo selv om man nøjes med at udstille i
sydsverige og nordtyskland for at spare på pengepungen :)

- Mette :)

Fra : Tournesol

Dato : 17-11-04 17:26

Hejsa

> Ved godt det er off topic, men lidt hyggesnak er vel tilladt :)

måske >grin< men katte har efter min mening en helse bringene virkening .
Jeg syntes i hvertfald ikke der er noget mere afslappende end en katte der
ligge rpå skødet og bare nyder og blive nusset

husk at søge i god tid
der er altid ventetid på stamnavne

> Skynd dig dog at få et stamnavn, du får 20% rabat på foder *griner* Så det
> kan kun betale sig at bruge de 500 kroner stamnavnet koster.

jeps det passer

> [...]
> har
> været der i 5 år nu, så finder jeg ud af hvor mange der faktisk fejler det

Så det ikke engang løgen jeg kender også mange med "skavanker"

Knus Henriette.

Fra : Lotte M

Dato : 17-11-04 22:27

Tournesol wrote:

> måske >grin< men katte har efter min mening en helse bringene virkening .
> Jeg syntes i hvertfald ikke der er noget mere afslappende end en katte der
> ligge rpå skødet og bare nyder og blive nusset

Katte er gode varmedunke

> husk at søge i god tid
> der er altid ventetid på stamnavne

Jo, men det er så svært at finde et godt navn!
--
Mange hilsner

Lotte M
http://www.lotte-m.dk

Fra : Tournesol

Dato : 18-11-04 07:23

Godmorgen Lotte

> Katte er gode varmedunke

ja mon ikke og da jeg har cooner så er det store varme dunke >grin<
Så har de inbygget spine massage >grin<

> Jo, men det er så svært at finde et godt navn!

>hæhæ< jeg kan godt huske det jeg gjore det jeg tog min ynglings blomst og
>oversat den til flere sprog så tog de ord der lød bedst Tournesol betyder
>solsikke på fransk og har intet med ham professeren at gøre

Knus Henriette.

Fra : Lotte M

Dato : 17-11-04 22:23

Mette R wrote:
> Ved godt det er off topic, men lidt hyggesnak er vel tilladt :)

Vi er normalt ret langmodige

> Skynd dig dog at få et stamnavn, du får 20% rabat på foder *griner* Så det
> kan kun betale sig at bruge de 500 kroner stamnavnet koster.

Med mine 2 grovædere, så må jeg vist hellere gå i turbutænkeboks...

> Men katteudstillinger er åbenbart en
> god hobby for folk der er syge, og ikke kan dyrke idræt, og hvad folk nu
> ellers gør.

Jeg var i Hedensted, hvor jeg havde fået bur i en lidt trang gang - en
af arrangørrep. kom og fortalte, at en anden gang skulle jeg blot skrive
kørestolsbruger på tilmeldingen, så ville de lave lidt ekstra plads -
det luner at møde den slags omtanke.

--
Mange hilsner

Lotte M
http://www.lotte-m.dk

Fra : Mette R

Dato : 17-11-04 22:46

> [...]
> af arrangørrep. kom og fortalte, at en anden gang skulle jeg blot skrive
> kørestolsbruger på tilmeldingen, så ville de lave lidt ekstra plads -

Ja, det kom de også hen og sagde til mig da jeg var i Tyskland sidst - det
var ret utroligt, dejligt at vide at der bliver taget hensyn også i Danmark
:)

I hallen i Brørup var det ren af h...til, rampen kunne man ikke komme op af
selv - så jeg skulle hele tiden få nogle til at skubbe mig op af den, ret
anstrengede syntes jeg - halmanden kom på et tidspunkt hen og spurgte mig om
rampen var oki, og til det måtte jeg jo kun sige nej, den var stort set
ubrugelig....i hvertfald hvis man som jeg gerne vil være selvhjulpen :)

- Mette

Fra : Leonard

Dato : 18-11-04 08:45

"Mette R" <NOSPAMgillian@email.dk> wrote:

>halmanden kom på et tidspunkt hen og spurgte mig om
>rampen var oki, og til det måtte jeg jo kun sige nej, den var stort set
>ubrugelig....i hvertfald hvis man som jeg gerne vil være selvhjulpen :)

Og det kan jeg så lige bruge til at dreje snakken tilbage på sporet

Når I møder den slags dårlig tilgængelighed, så henvis de skyldige til
at få noget ordentlig rådgivning. Det er ikke bare ligetil at rådgive
om god tilgængelighed, da der er ret mange forskellige hensyn, der
skal tages for at det bliver godt for alle grupper af handicappede,
dyr og andre der skal færdes der. Derfor er det ikke godt når nogen
laver en rampe udfra en enkelt tilfældig kørestolsbruger og derfor er
det vigtigt at I henviser til at søge rådgivning hos dem der virkelig
ved hvad det drejer sig om, og dem er der kun 3 af i Danmark (efter
min mening):

Dansk Center for Tilgængelighed www.dcft.dk
Dansk Handicap Forbund www.dhf-net.dk
De Samvirkende Invalideorganisationer www.handicap.dk

Fra : Tournesol

Dato : 18-11-04 07:27

Godmorgen

> Med mine 2 grovædere, så må jeg vist hellere gå i turbutænkeboks...
>

>hæhæ< jeg det kan betale sig der hvor jeg handler får jeg så også 15% på
>alt ud over den rabat som de forskelige foder firmaer giver katte grus får
>jeg også gode priser på , spare hvor der spares kan vi er jo ikke milionære
>selv om folk tro man bliver det som opdrætter, ja jeg venter stadig på at
>få + på bundlinien, men pyt med det det er en fed hobby

Knus henriette.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-11-04 20:45

Jeg må også hellere præsentere mig. Men først vil jeg brokke mig over
jeres kattehjemmesider. Hvad ligner det at komme med billeder af så
dejlige katte, når jeg kun må have et kæledyr her hvor vi bor. Og i
øjeblikket er pladsen altså besat af newfoundlænderen Siri.
http://www.trinekc.dk/siri.php og http://home.no/sirimus

Jeg er 26 år, gift med en datalog ved navn Kåre, vi bor i et rækkehus
i Århus, men alt det kan I læse på http://www.trinekc.dk/ommig.php

Jeg har en stofskiftesygdom ved navn Graves, som I kan læse om her:
http://trinekc.dk/stofskifte.php. Den giver dog ikke problemer i
øjeblikket.

Og så kommer vi til det sjove!

Jeg er ekstremt hypermobil og har smerter fra de fleste led, dog værst
fra ankel, knæ, hofte, skulder, håndled og fingre i højre side og i
lænden. Nogle læger siger, at smerterne kommer fra begyndende slidgigt
og at hypermobiliteten er skyld i det. Andre siger, at smerter fra
hypermobilitet bare er noget pjat, at det ikke gør ondt. Andre igen
siger, at man ikke kan have slidgigt når man er ikke er mere end 26.

Så det er jo meget nemt at finde ud af. Men nu bliver det svært:

Jeg har brugt det sidste år på at bliver arbejdsprøvet på et
revalideringscenter. Klar konklusion: Fleksjob på ca. 20 timer om
ugen. Men min sagsbehandler har netop færdiggjort min ressourceprofil,
hvori en læge, der aldrig har mødt mig, konkluderer, at der ikke er
helbredsmæssige forhold som nedsætter arbejdsevnen og at der bør
tilbydes psykiatrisk behandling.

Og det er jo ikke helt det samme. Så i morgen skal vi til møde på
kommunen og prøve at redde det her ud. Ganske vist har jeg døjet med
en depression og noget selvværd de sidste år, men hvem ville ikke gøre
det efter sådan en omgang? Men hvorfor jeg lige skal tilbydes
psykiatrisk behandling forstår jeg ikke. Der foreligger oven i købet
erklæringer, der siger at jeg ikke somatiserer.

Og det der er mest trælst ved det hele, er at nu troede vi lige at det
hele var gået i orden. Jeg er nemlig kommet i et firma, der gerne vil
ansætte mig i et fleksjob, og hvor jeg er utrolig glad for at være.

Så lige nu er vi meget kede af det og forvirrede. Heldigvis har jeg
fået meget hjælp og støtte fra revalideringscenteret.

Hold kæft hvor er det besværligt at være syg i dagens Danmark.

Mvh Trine

--
Juletræer, normanns 100 kroner og dekorationsgran 10 kroner pr. kg.
Adventskranse fra 25 kroner og kirkegårdskranse fra 40 kroner

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 18-11-04 22:38

Trine Kornum Christiansen skrev:

>hvori en læge, der aldrig har mødt mig, konkluderer, at der ikke er
>helbredsmæssige forhold som nedsætter arbejdsevnen og at der bør
>tilbydes psykiatrisk behandling.

Er det mon en ung læge?

Ved én af de planmæssige undersøgelser på hjertemedicinsk i Holstebro,
dukkede en ret ung læge op efter undersøgelserne - med min journal i
hånden.
Hun studerede papirerne med kenderblik og spurgte, hvordan jeg havde
det.
Jeg svarede noget om hvordan jeg havde det. Noget med 'ikke så godt'
og 'træls måde at leve på' og lidt i den gade.

Det var jo heldigt, for nu så hun helt lykkelig ud. Hun kiggede
kærligt på mig og afgjorde ... at jeg nok havde en depression, og vi
nok hellere måtte tage fat på det end på hjertet.

Jeg forklarede nu i lidt mindre diplomatiske vendinger, at jeg ville
foreslå, hun brugte energien på det, hun havde forstand på. Hvis det
var hjerter var det fint, var det depressioner måtte hun finde en
anden patient.

Så blev vi hurtigt færdig.

>Hold kæft hvor er det besværligt at være syg i dagens Danmark.

Ja.

Fra : Mette R

Dato : 18-11-04 22:58

> Ja.

Jeg er HELT enig

- Mette

Fra : Robert P

Dato : 18-11-04 23:15

Jeg glemte helt at fortælle lidt om mig selv.
Det er jeg ikke så vant til - det har jo næsten altid været Lisbeth. Det må
jeg vænne mig til.
Jeg er midt i 50erne - bosiddende i Vindsyssel. Hedder Robert Pedersen
Har slidgigt (der jo ehgentlig ikke er gigt, men slidtage på 'knoklerne'.
(På svensk hedder dt derfor - förslitning))
Jeg var skraldemand i København for 25-30 år siden. Dengang brugte man
jernbøtter. Derfor har jeg også fået osteofytter (sådan lyder det) i halsen.
Jeg kan høre det som 'sand i et kugleleje', når jeg drejer hovedet.
Jeg har også diabetes 2 - med både insulin og tabletter.
Lidt forhøjet blodtryk kan jeg da også 'prale' af.
Tæller hævede fødder (med deraf kort gangdistance) med?

Ellers går det meget godt.

>Trine Kornum Christiansen wrote:
> Jeg må også hellere præsentere mig. Men først vil jeg brokke mig over
> jeres kattehjemmesider. -[meget klip]-
Dejavu....ang. hjemmeside. Jeg kiggede på din, Trine. (Det gjorde jeg også
sidste år ;-D)
Hvad siger de 1-2 personer til, at du udlejer deres lejlighed?

> Hold kæft hvor er det besværligt at være syg i dagens Danmark.
>
> Mvh Trine

Lisbeth sagde altid: "Man skal have et godt helbred, for at være syg i
Danmark"

Robert P

Fra : Erik Richard

Dato : 19-11-04 01:12

Hej Mette - og alle jer andre

Mette R wrote:
> - jeg vil gerne vide mere om jer.Kan vi
> ikke lave en lille præsentationsrunde,

Jeg fik lidt af et lille 'pjosk', da jeg i forgårs pludselig så, der var
næsten 50 indlæg i gruppen. Min første tanke var egentlig, at det måtte
være serveren, der pludselig var gået amok, - men sandelig om ikke det
var rigtig nok! Det er et godt 'initiv', du har taget Mette! - så her
lidt om mig...

- Jeg hedder Erik Richard Sørensen, er 55 år gammel og bosiddende i
Århus/Brabrand.
- Jeg er egentlig uddannet teolog, men pga. dårligt syn var det ikke
muligt for mig at bruge min uddannelse til at være præst, som jeg
egentlig gerne ville have været. Men i forb. med min uddannelse kom jeg
til at arbejde med EDB, da jeg skulle skrive specialer, og det har så
siden medført, at det blev det,

I 1992/93 startede jeg så mit eget firma, hvor jeg kastede mig over
Macintosh computerne og alle deres store fortrin for handicappede -
bl.a..... Mine specialer var indtil for ca. 4 år siden systemrenovering
af Apple computere + teologisk software til universitetsbrug.

Jeg fik så desværre en blodprop i hjertet og måtte skære gevaldigt ned
på renderiet som EDB mand, så jeg har kun beholdt nogle få faste kunder.
Men så begyndte jeg for alvor at sidde og søge efter handicaprelateret
software og gennemteste disse, og det er så primært det, jeg bruger min
tid på nu. Og desuden har jeg så genoptaget nogle af mine gamle hobbies,
som det at producere musik og overspille folks gamle LP plader til CD. -
Det sidder jo mange især ældre, der gerne vil kunne høre de gamle
plader, men de vil ikke ud og ofre ca. 7000kr. på en pladespiller. Der
kan laves mange CD'er ud af LP plader for 7000kr.....

Og så havde jeg jordens dejligste skat! - Kirsten, som desværre døde her
d. 24.10.2004. Hun havde diabetes, nyresvigt og var helt blind, + at hun
sad i kørestol de sidste par år pga. urinsyregigt, og det var egentlig
af den grund, jeg opr. kom ind i denne gruppe for at prøve at finde ud
af forskellige ting, da vi havde en del bøvl både med kommunen og med
boligforeningen... Men det tab er noget, der vil komme til at tage sin
tid, inden jeg igen kommer op på mærkerne. - Det værste er savnet, og
det gode er, at jeg véd, hun ikke lider mere.

Jeg får mellemste førtidspension pga. de dårlige øjne, og så har jeg jo
indtægterne fra min forretning også, så det ka' da lig' gå da...

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Crazy Camilla

Dato : 19-11-04 02:23

Erik skrev:

- Jeg er egentlig uddannet teolog, men pga. dårligt syn var det ikke
muligt for mig at bruge min uddannelse til at være præst, som jeg
egentlig gerne ville have været.

Jeg spørger:

Hvorfor skulle man ikke kunne være præst, selv om man er svagtseende?`
Det har jeg meget svært ved at forstå.

MVH Camilla.

Fra : Erik Richard

Dato : 19-11-04 02:56

Hej Camilla

Crazy Camilla wrote:
> [...]
> egentlig gerne ville have været.
>
> Jeg spørger:
>
> Hvorfor skulle man ikke kunne være præst, selv om man er svagtseende?`

Det kan man i princippet også godt blive. Jeg kender faktisk også en
præst, der er helt blind, så det er ikke det, der er det afgørende.

> Det har jeg meget svært ved at forstå.

Problemet for mig er, at jeg _ikke_ kan læse punkt/braille, og jeg har
heller ikke så meget følelse i fingrene, at jeg kan lære det. Jeg har
fået så store doser af cortison, så det normalt ville slå et normalt
menneske ihjel. Jeg fik mere en 1500 milligram i døgnet gennem 3 mdr.,
men det gjorde så også, at fra at være total blind fik jeg de ca. 3%
syn, jeg har nu, og det klarer jeg mig med. Desuden fik jeg både
predisolon + andre lign. stoffer. Desuden fik jeg selvfølgelig
bivirkningsmedicin, og det fik jeg _6_ år efter, at jeg havde fået det
sidste cortison...! Så i forhold til mange andre, er jeg sluppet
særdeles billig med bivirkninger i form af reduceret følesans i
findrene, samt en lidt skør hud, der går i stykker for et godt ord, og
så kan jeg ikke tåle rengøringsmidler... (god grund til ikke selv at
gøre rent., så det har jeg hjemmehjælp til.

Istedet for skal jeg bruge en lup, der forstørrer +20dpi - altså +20x
forstørrelse. Hvis du har set diverse alterbøger, så vil du vide, at de
er skrevet med ret små typer, og i mange kirker er der en ret dårlig
belysning oppe ved altret.

Hvis jeg skal kunne bruge de bøger, skal de forstørres op til ca. +50% -
fx. fra en 12p til en 15p skrift - computerbaseret. For at få så god en
gengivelse som mulig, skal disse bøger sættes helt op via en regulær
foto-offset trykning på et bogtrykkeri, og det skal jeg selv betale.

Jeg har faktisk søgt om at få det bevilget fra staten, men fik et
principielt afslag. Hvis jeg selv skal betale vil det koste mig ca.
300.000kr. at få lavet de tre bøger, det drejer sig om, Bibel,
Alterbogen + Salmebogen. Det har jeg ikke råd til.

Du vil heller aldrig få et menighedsråd til at betale for det... Fx.
kunne jeg jo få et dem til at betale, og så kort efter søge derfra, og
så har jeg bøgerne, men sognet står uden præst... Det vil jeg ikke være
bekendt. Men det er jo ikke sikkert, jeg vil blive det samme sted hele
tiden, - og hvad så?

Jeg plejer at kalde det for 'det dobbelte dilemma'.

Fra : Crazy Camilla

Dato : 19-11-04 05:58

"Erik Richard" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>gengivelse som mulig, skal disse bøger sættes helt op via en regulær
>foto-offset trykning på et bogtrykkeri, og det skal jeg selv betale.

Det er da uretfærdigt!
Du burde kunne få det bevilget som et personligt hjælpemiddel.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Dirty_Kent\(-:

Dato : 19-11-04 16:47

Ja jeg vil da også være med her til dette (-:

Jeg hedder Kent Munch
Bor i Nexø på Bornholm, er indfødt (-;
Er single & 39 år

Funktion: Jeg er chauffør på en tandklinik 6. januar har jeg været der i 18
år.
Jeg har ca 2 timer om dagen, henter & bringer gebisser...

Fritid: Er supporter i en line dance klub her på øen, www.dirty-boots.dk
der er gang i den, ca 500 medlemmer, 3-400 af dem er damer, så der er nok at
holde øje med (-;
Dyrker pistolskydning, lidt edb, er radioamatør OZ1KM, en del fotografering
& mine dejlige venner...

Diagnose: Født med CP, er spastisk lammet i mine ben & lidt defekt i højre
arm.
opereter 16 gange i hvert ben, fra jeg var ca 15 måneder til jeg var 12 år,
nu er jeg stabil
går med krykker, træner et par gange om ugen, har invalidevogn + kørestol
bor i en handicap lejlighed. hj-hjælp til tøjvask & rengøring.

(det kom jo næsten til at lyde som en annonce - haha)
--
Kent(-:
I Sne & Slud SKAL Gebisset Ud...

Fra : Henrik Larsen

Dato : 21-11-04 10:01

On Tue, 16 Nov 2004 21:48:50 +0100, "Mette R" <NOSPAMgillian@email.dk>
wrote:

> [...]
>følge efter, jeg ved at JEG ville syntes det var dejligt at "kende" jer lidt

Navn:       Henrik Larsen
Bopæl:      Odense

Diagnoser:   Epilepsi, Klinefelter syndrom, Essientel Tremor.
Uden diagnose:   Spascitek (CP), muskelsygdom.
Hjælpemidler:   Badebænk, Gribetang, Bruger inkontinens hjælpemiddel.

Derud over har jeg svært ved at gå, jeg kan max gå 75 meter, går jeg
mere kan jeg være sikker på at jeg ikke kan mere den dag og de
følgende dage, og er jeg meget uheldig mister jeg føelsen i begge ben,
det er meget ubehageligt og man finder hurtigt ud af at man har lavet
en fejl når man ser noget blod komme til syne, jeg har været ved min
læge med det han fatter ikke hvad jeg fejler måske har jeg en
autoimmun sygdom eller også er der kommet mere til, efter indtagelse
af mandeligtkønshormon (pga. klinefelter syndrom) - men fik så mange
bivirkninger at jeg måtte stoppe.

Har en hjemmeside som i kan besøge på www.handikapinfo.dk der står en
masse dog ikke det nyeste, jeg har nu fået bevilliget hjælp fra
Kommunens hjemmevejleder team §73, og når der bliver en ledig bolig i
et bofællesskab kan jeg komme i betragtning, jeg får §73 støtte fra
det bofællesskab.

Idag har jeg en rimelig god dag.

Intresser: kan lide en god bog (Harry Potter), se en god film (helst
uden tekster), hører musik (der er flere kunstere), og sidde ved min
computer.

Arbejde: har pt. ikke noget, men kunne godt tænke mig at komme på
beskyttet værksted. Har et ønske men min sags behandler siger at det
ikke er noget for mig, men hun prøver også at tage magten over mig. :(

Alt dette kan i læse om på min hjemmeside på et tidspunkt. Når jeg får
energi til at lave det.

Ang. klinefelter syndromet kan oplysninger findes her:
www.klinefelter.dk Den danske forening
http://www.genetic.org/ks/ på engelsk
http://www.klinefelter.org/ på tysk
http://www.emedicine.com/PED/topic1252.htm på engelsk meget omfattende
http://home.swipnet.se/~w-54563/47xxy/index3.html på svensk

Det var en del om mig, håber ikke det var kedelig læsning.

I er velkommen til at skrive direkte til mig eller bare herinde.
henrik**@handikapinfo.dk

fjerne de 2 stjerner ( ** )

Hilsen
Henrik Larsen

Fra : Merete

Dato : 25-11-04 19:32

Okay, er også lidt grøn her, men alligevel :

Jeg hedder Merete, og er 24 år, bosat i Århus

Jeg er hørehæmmet (har været normalhørende), og er afhængig af mundaflæsning
og microlink
Jeg læser HA på Handelshøjskolen i Århus, og modtager IY.

I min fritid synger jeg gospel, og er meget sportinteresseret

Tit kan jeg godt rammes af selvmedlidenhed, men nu tror jeg at det er ved at
gå op for mig at jeg er sluppet billigt ..

Alle gode tanker til jer derude

Kh Merete

Fra : Eli

Dato : 03-03-05 23:36

Hej med jer.........

Kan se mange skriver omkring deres egne hjemmesider her........og da jeg nu
har lavet en ny for og til alle der lever et liv med smerter af den ene
eller anden slags......... synes jeg I skulle kigge forbi og måske bidrage
til siden med jeres egne historier. Sådan at vi mange kan hjælpe
hinanden.......da jeg tror på det er blandt befolkningen man kan få de
bedste råd.........og ikke hos det offentlige.

http://www.minsmerte.dk

Hilsen og forhåbentlig på gensyn på minsmerte......

Eli