Nyt fra Thyholm
Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 16-11-04 18:46

Hej alle.

Nogle af de trofaste læsere vil huske sagen fra Thyholm. Andre kan sætte
sig ind i den på min hjemmeside, hvis de orker.

Det nye er, at Thyholm kommune er på retræte. De har i dag sendt Annette en
ansættelseskontrakt til pasning af nær pårørende eller sådan noget.

De vil lønne hende som hjemmehjælper for at passe mig i det næste halve år,
og så vil de bruge det halve år til at følge sagen tæt for at finde ud af,
hvad dælen man nu skal gøre.

Deres begrundelse er sådan cirka, at jeg har af en kronisk, alvorlig,
uhelbredelig og plejekrævende lidelse, som vil kræve indlæggelse på
døgninstitution, hvis ikke Annette er tilstede hele tiden. (Underligt de
aldrig har hørt om det før)

Det tog altså næsten på dato 5 år (1824 dage) at overbevise disse parodier
på kommunale embedsfolk om, at de har pligt til at følge loven til en vis
grad.

Jurister siger, at forbrydere ikke er forbrydere, før de er dømt for deres
forbrydelser, så det er de jo nok ikke. Det Sociale Nævns afgørelse er vel
ikke helt nok.

http://kajsvenningsen.dk/

Fra : Leonard

Dato : 16-11-04 19:14

Kaj Svenningsen <news@kajsvenningsen.dk> wrote:

>De vil lønne hende som hjemmehjælper for at passe mig i det næste halve år,
>og så vil de bruge det halve år til at følge sagen tæt for at finde ud af,
>hvad dælen man nu skal gøre.

Tillykke, hvad har hun haft som indtægt de sidste 5 år?
- og lad nu være med at dø ligenu, hvor det endelig går godt ...

--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen,

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 16-11-04 22:04

Tue, 16 Nov 2004 19:13:32 +0100, skrev Leonard:

> Tillykke,

Tak.

>hvad har hun haft som indtægt de sidste 5 år?

Noget som udsendt pædagog, andet som udsendt plejer, noget
arbejdsløshedsunderstøttelse og en masse sygeløn.

> - og lad nu være med at dø ligenu, hvor det endelig går godt ...

Det er sgu skrappe betingelser Leonard.

http://kajsvenningsen.dk/

Fra : Leonard

Dato : 16-11-04 22:37

>Noget som udsendt pædagog, andet som udsendt plejer, noget
>arbejdsløshedsunderstøttelse og en masse sygeløn.

Så er det måske værd at søge om at få udbetalt differencen foro
sygeløn og understøttelse har vel været lavere end den løn de vil give
nu?
Og du har jo fejlet det samme i alle 5 år.

>Det er sgu skrappe betingelser Leonard.

Jep, men du må jo yde lidt til gengæld for samfundets velvilje til at
hjælpe dig og din familie, det ville klæde dig at sende dem et
julekort som tak
Næh, hold du dig bare i live så længe du selv vil (eller hvad du nu er
blevet enig med fruen om).

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 16-11-04 23:03

Tue, 16 Nov 2004 22:37:13 +0100, skrev Leonard:

> Så er det måske værd at søge om at få udbetalt differencen foro
> sygeløn og understøttelse har vel været lavere end den løn de vil give
> nu?

Forskellen er nok ikke så voldsom, men de har jo også valgt en §, der kun
kan bruges i 6 måneder i alt.

> Og du har jo fejlet det samme i alle 5 år.

De skulle jo først lige opdage det.

> Jep, men du må jo yde lidt til gengæld for samfundets velvilje til at
> hjælpe dig og din familie, det ville klæde dig at sende dem et
> julekort som tak

Jeg er rørt til tårer.

> Næh, hold du dig bare i live så længe du selv vil (eller hvad du nu er
> blevet enig med fruen om).

Det bliver mere og mere almindeligt, at jeg sidder og gisper efter luft
uden videre held. Så begynder havnen at virke mere og mere tiltrækkende.

http://kajsvenningsen.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 16-11-04 21:04

Kaj Svenningsen wrote:

> Det nye er, at Thyholm kommune er på retræte. De har i dag sendt Annette en
> ansættelseskontrakt til pasning af nær pårørende eller sådan noget.

Det var dæleme på tide - har de givet et rimeligt løntrin, eller får
Annette løntrin 9 (startløn for en ufaglært hjemmehjælper) a la §77
hjælperne?

> De vil lønne hende som hjemmehjælper for at passe mig i det næste halve år,
> og så vil de bruge det halve år til at følge sagen tæt for at finde ud af,
> hvad dælen man nu skal gøre.

Har de skrevet det i bevillingen?

Jeg har både skrevet og sagt det tidligere, men alligevel - tillykke!
Det er rart at vide, at i ikke længere skal leve med usikkerhed
vedrørende din pleje!
--
Mange hilsner

Lotte M
http://www.lotte-m.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 16-11-04 22:04

Tue, 16 Nov 2004 21:03:44 +0100, skrev Lotte M:

> Det var dæleme på tide - har de givet et rimeligt løntrin, eller får

Nej da.

> Annette løntrin 9 (startløn for en ufaglært hjemmehjælper) a la §77
> hjælperne?

Jeg ved ikke, hvad det hedder, men det er vist en 14-15 tusinde om måneden.

> Har de skrevet det i bevillingen?

Ikke 'hvad dælen', men ellers. Det aktstykke kan læses på
http://www.kajsvenningsen.dk/invalid/side080.shtml

> Jeg har både skrevet og sagt det tidligere, men alligevel - tillykke!

Tak.

> Det er rart at vide, at i ikke længere skal leve med usikkerhed
> vedrørende din pleje!

Jow, men nu siger Leonard jo så, at jeg ikke må dø i en ruf.
Der er fisme altid noget i vejen.

http://kajsvenningsen.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 17-11-04 14:26

Kaj Svenningsen wrote:

> Jeg ved ikke, hvad det hedder, men det er vist en 14-15 tusinde om måneden.

Hmm - jeg sidder ved en lånt computer, så jeg er lidt tsk... handicappet
- skulle lønnen ikke beregnes iht tidligere lønindtægt?

> Ikke 'hvad dælen', men ellers. Det aktstykke kan læses på
> http://www.kajsvenningsen.dk/invalid/side080.shtml

Det ser godt ud, at de er opmærksomme på, at du også vil kunne have et
plejebehov om 6 måneder.

> Jow, men nu siger Leonard jo så, at jeg ikke må dø i en ruf.
> Der er fisme altid noget i vejen.

Hmmm... jeg har jo set hvo'n du har det - der må være noget du ikke
er færdig med at ordne....
--
Mange hilsner

Lotte M
http://www.lotte-m.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 17-11-04 15:31

Wed, 17 Nov 2004 14:25:46 +0100, skrev Lotte M:

> Hmm - jeg sidder ved en lånt computer, så jeg er lidt tsk... handicappet
> - skulle lønnen ikke beregnes iht tidligere lønindtægt?

Jeg *tror* lønnen er den samme som hvis Annette var blevet ansat på det
lokale plejehjem. Jeg *mener* hun fik noget lignende, sidst hun var jaget
af huse for at koncentrere sin energi om nogle stakler.

> Det ser godt ud, at de er opmærksomme på, at du også vil kunne have et
> plejebehov om 6 måneder.

Ja. Hvornår er det kommunerne skal lægges sammen igen?

> Hmmm... jeg har jo set hvo'n du har det - der må være noget du ikke
> er færdig med at ordne....

Ikke det jeg ved af da.
Gaver til børn og børnebørn er i hvert fald klar et år frem i tiden. Det
der kan forberedes til 'derefter' er vist ordnet. Det der på forhånd kan
gøres snildere er vist lavet.
De der bør informeres er vist informeret.

Jow for filen da. Jeg har ikke skrevet nekrolog endnu. Det må jeg lige
kigge på.

http://kajsvenningsen.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 17-11-04 22:10

Kaj Svenningsen wrote:
[pasning af nærtstående servicelovens §103a]
> Jeg *tror* lønnen er den samme som hvis Annette var blevet ansat på det
> lokale plejehjem. Jeg *mener* hun fik noget lignende, sidst hun var jaget
> af huse for at koncentrere sin energi om nogle stakler.

Så vidt jeg kan se, så er der en fast takst ved §103a

> Ja. Hvornår er det kommunerne skal lægges sammen igen?

1/1 2007 - oprydning i syltekrukken... tjo...

> Jow for filen da. Jeg har ikke skrevet nekrolog endnu. Det må jeg lige
> kigge på.

Det er vist ikke almindeligt, at skrive sin egen nekrolog, men du er jo
heller ikke helt almindelig - husk nu at få alle bedrifterne med!
--
Mange hilsner

Lotte M
http://www.lotte-m.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 17-11-04 22:40

Wed, 17 Nov 2004 22:09:45 +0100, skrev Lotte M:

> Det er vist ikke almindeligt, at skrive sin egen nekrolog, men du er jo
> heller ikke helt almindelig

Er det ikke også tit noget intetsigende pladder?

> husk nu at få alle bedrifterne med!

Det er jo netop det, der er meningen.

http://kajsvenningsen.dk/

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 16-11-04 23:47

Kaj Svenningsen skrev:

> Det nye er, at Thyholm kommune er på retræte. De har i dag sendt
> Annette en ansættelseskontrakt til pasning af nær pårørende eller
> sådan noget.

Jowjow!

Godt at læse, at vi fortsat skal ha gavn og glæde af dine skriblerier her på
usenet
Nu må du sgu holde fast og vise de skvatmikler, at dig og Annette får gavn
og glæde af deres "indsats"

Hvad så nu hvor du ikke skal slås med skriverier og møder (der alligevel
bliver aflyst) ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 17-11-04 00:35

Tue, 16 Nov 2004 23:47:05 +0100, skrev Søren C. Fischer:

> Godt at læse, at vi fortsat skal ha gavn og glæde af dine skriblerier her på
> usenet

Jaja. Du har nok opdaget, at det som regel kræver hjælp fra
støttepædagogen.

> Nu må du sgu holde fast og vise de skvatmikler, at dig og Annette får gavn
> og glæde af deres "indsats"

Det er dog ligegodt pokkers, som i er efter mig.
Her sidder jeg og kan ikke få luft, og så skal jeg leve omtrent evig.

> Hvad så nu hvor du ikke skal slås med skriverier og møder (der alligevel
> bliver aflyst) ?

Ja, hvad så.
Efter et toiletbesøg, efter på- eller afklædning, efter at være hjulpet i
eller af sengen og nogle snese andre lige så anstrengende øvelser, sidder
jeg og gisper som en hund (holder dog tungen inde) i en time eller mere, så
der er såmænd ikke så meget spildtid at slå ihjel.

Når man så foreslår lægen (eller hvad man skal kalde dem) at man får en
tube ilt at sutte på, er svaret at hosterier skyldes overdreven rygning, og
ilt gives ikke til rygere.

Når det så afsløres, at det er et års tid siden, jeg sidst fik en smøg,
ændres svarene til: "Du hoster nok fordi du er holdt op med at ryge, det er
meget normalt" og "Vi bruger ikke ilt til den slags. Vanddrivende piller er
meget bedre".

Det er jo noget der rykker. Man kan ikke få luft til at tømme blæren, så
man får nogle vanddrivende piller.

Lige nu sidder jeg og forsøger at hoste noget slim op af lungerne - det har
jeg forsøgt uafbrudt i godt 6 timer nu uden held.

http://kajsvenningsen.dk/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 17-11-04 02:27

Tue, 16 Nov 2004 23:47:05 +0100, skrev Søren C. Fischer:

> Hvad så nu hvor du ikke skal slås med skriverier og møder (der alligevel
> bliver aflyst) ?

Ork, der er da noget mere og langt større, som vi alle har overset indtil
nu.

Konen har jo tavshedspligt nu i henhold til straffelovens og
politivedtægtens § 47 eller deromkring.

Tænk engang venner. Efter så mange års tavshed, er det pludseligt
lovfæstet, at det kun er mig, der har ret til at udtale sig.

Hvis i ikke hører fra mig i nogle dage nu, er det nok fordi Annette læser
med i denne gruppe.

http://kajsvenningsen.dk/

Fra : Leonard

Dato : 17-11-04 11:15

Kaj Svenningsen <news@kajsvenningsen.dk> wrote:

>Tænk engang venner. Efter så mange års tavshed, er det pludseligt
>lovfæstet, at det kun er mig, der har ret til at udtale sig.

Og igen er du uheldig, for endelig har du lov til noget og så kan du
ikke få luft til at snakke ret meget ...
.... verden er sgu uretfærdig

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 17-11-04 15:32

Wed, 17 Nov 2004 11:14:51 +0100, skrev Leonard:

> Og igen er du uheldig, for endelig har du lov til noget og så kan du
> ikke få luft til at snakke ret meget ...
> ... verden er sgu uretfærdig

Leonard min ven. Hvor er det herligt at kende én, der helt fatter
problemet.

http://kajsvenningsen.dk/