Backup drev
Fra : Peter Bo Nielsen

Dato : 16-11-04 12:02

Hej alle

mit nuværende backup drev er ved at være for lille..
jeg har pt et HP Dat drev 20/40gb DDS4.

jeg er ved at upgradere mine 2x34gb diske til 2x 73gb diske i min server
som kører i mirror

så jeg skal jo også have skiftet backup drevet så det passer til
diskstørelsen eller større.

Jeg har kigget lidt på et nyt og større Dat drev 36/72. ca.5000 dkr
og jeg har også luret lidt på et Sony AIT2 drev. ca. 6200 dkr

ulempen ved Dat'en er jo at næstegang jeg skifter mine diske skal jeg skifte
backup løsning igen
og AIT2 er jo opgivet til 50/130GB.

men der findes jo mange andre, DLT, SLR og LTO.....

hvad kan i anbefale ? gerne til et fornuftig prisleje..

hvad med hastigheden ?
den skal jo gerne kunne nå at køre backup'en på 6 timer.. men det regner
jeg ikke med er noget problem.

jeg får ikke brug/råd til en tape loader..

den skal kunne køre på min UW 68 pins controller, intern eller ekstern
spiller ingen rolle.
og jeg har kun 1 server som skal backes up.
jeg kører Win2k server.

MVH

Peter

Fra : Johnson_dk

Dato : 19-11-04 18:07

Hvad med DLT ?

DLT1 (eller VS80) er forholdsvis billigt

Men hvis du vil have hastighed og noget der virker køb da LTO.

MVH

Johnny

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 22-11-04 09:26

> [...]
>
> Jeg har kigget lidt på et nyt og større Dat drev 36/72. ca.5000 dkr
> og jeg har også luret lidt på et Sony AIT2 drev. ca. 6200 dkr

Hvad med DLT vs80?
Det er 40/80 og stort set alle de DAT40 der bliver sendt på pension her i
firmaet får en DLT vs80 på istedet.
Det plejer at være godt nok [tm]

/Dennis