underlig tom indeni ??
Fra : Karina

Dato : 15-11-04 15:00

Nu har jeg langt om længe fået indsendt et billed, så jeg kan få mit
parkeringskort, som blev bevilliget uden spørgmål.
Er 3 uger siden jeg fik det bevilliget og aligevel har jeg ikke fået
indsendt billedet...tænker min erkendelse stritter imod.
Jeg er glad for at ha fået det tilkendt, men som med min hejsestol er
det lidt af en kamp for mig at bruge det.

Samtidig starter jeg i flexjob - behandlingstiden er 1.møde 23
september , jobkonsulenten var her d. 18 oktober - der var det gået
igennem, men på grund af papirnusseriet hedder den endelige dato altså
1/12.
Det hele går bare SÅ stærkt efter at ha' ventet i 31 år på en diagnose

Er glad for at jeg har fået megen hjælp alle steder fra, havde
virkelig frygtet det værste med bøvl med kommune og sagsbehandlere
(man hører og læser jo så meget) men jeg har intet at klage over.

Min DNA-prøve ligger klar til at teste min søster og moderkagen, Hvis
jeg skulle blive gravid - giver en lettelse at kan stoppe tråden, hvis
det er det vi vælger.

Venter ligenu på at møde nogen ligestillede på Musbugt så jeg osse kan
komme videre med erkendelsen og måske finde accepten af muskelsvind i
hverdagen.

Såååå alt i alt er tingene omkring mig meget positive og alt falder i
hak ligeså stille....og nu sidder jeg bare her med en underlig TOM
fornemmelse indeni - og skriver dette indlæg .

tænker at mange andre har det meget værre ..jeg burde hoppe op og ned
af glæde
....men kan ikke hoppe

havde bare brug for tankespind.

Karina

Fra : Henrik Larsen

Dato : 15-11-04 15:55

On 15 Nov 2004 06:00:15 -0800, hawaii_1971@hotmail.com (Karina) wrote:

> [...]
>Jeg er glad for at ha fået det tilkendt, men som med min hejsestol er
>det lidt af en kamp for mig at bruge det.

Skynd dig at få sendt foto ind du får en masse glæde ved at bruge det.

> [...]
>september , jobkonsulenten var her d. 18 oktober - der var det gået
>igennem, men på grund af papirnusseriet hedder den endelige dato altså

Jeg er glad på dine vejne

>Det hele går bare SÅ stærkt efter at ha' ventet i 31 år på en diagnose
31 år er intet mod mit, jeg er 32 år og mangler endnu en diagnose, jeg
har ingen kræfter osv.

>Er glad for at jeg har fået megen hjælp alle steder fra, havde
>virkelig frygtet det værste med bøvl med kommune og sagsbehandlere
>(man hører og læser jo så meget) men jeg har intet at klage over.

Jeg får ikke meget hjælp, dog har jeg fået at vide at jeg nu kan komme
under handicap- psyk. afd. i Odense Kommune, dvs. at jeg i nær fremtid
kan forvente at få en bolig.

>tænker at mange andre har det meget værre ..jeg burde hoppe op og ned
>af glæde
>...men kan ikke hoppe
>
>havde bare brug for tankespind.

Alle kan have brug for en pause. eller en tanke pause det har jeg
selv.

For tiden tilbringer jeg ca. 20 timer i min seng, pga. det jeg fejler
ikke kan findes på OUH, jeg har så stærke smerter hver dag, og når jeg
hver søndag sidder og tælle piller op til 1 uges forbrug må jeg tvinge
mine tanker væk med at tage en håndfuld pinex, jeg har det så skidt
men hvad så med ens forældre, venner osv. hvad vil de ikke tænke om
én?

Hilsen
Henrik

Fra : strid

Dato : 15-11-04 22:17

Hejsa

Jeg har det tit sådan at det hele lige går lidt for stærkt og føler
med dig. Det kan virkelig være en omgang uden lige og man kan føle
alting bevæger sig rundt om en uden man kan følge med.

I øjeblikket er jeg sygemeldt med depression fra min søgen efter
flexjob. Jeg er virkelig træt oven i hoved af alle de ting man skal
tænke på og over.

Hoved op :) føler med dig!

Astrid

Fra : Karina

Dato : 16-11-04 10:01

> Jeg har det tit sådan at det hele lige går lidt for stærkt og føler
> med dig. Det kan virkelig være en omgang uden lige og man kan føle
> alting bevæger sig rundt om en uden man kan følge med.

Ja ...følelsen af at være tilskuer til sit eget liv
tænker mere at det faktum, at jeg ikke selv er herre over mit liv og
gøren er det værste, erkendelsen at jeg ikke længere kan klare mit job
har sq været en hård nød at knække.

> I øjeblikket er jeg sygemeldt med depression fra min søgen efter
> flexjob. Jeg er virkelig træt oven i hoved af alle de ting man skal
> tænke på og over.

Flexjob hænger ikke på træerne..desværre :-/
Når jeg tænker på, hvor stor en del af min identitet, der hænger
sammen med mit job. Hvor vigtigt det er for mig, at bibeholde noget af
det jeg er rigtig god til, så kan jeg godt forstå at du er røget i en
depression.
Håber at du på et tidspunkt er så heldig at finde et job, hvilken
branche er du i ?
Nu er jeg ikke lige den rette til at sige, at livet osse er andet end
job - men det er en af de ting, jeg prøver at overbevise mig selv om
dagligt.
Forsøger på at finde et andet indhold i mit liv end, at knokle til
langt ud på natten for at stille alle andre end mig selv tilfreds.

> Hoved op :) føler med dig!

skammer mig næsten over ikke at være lykkelig for min situation - det
kan jeg så kun sige at det er jeg ikke , men mon superwoman ville være
glad for at
blive degraderet ??
er nok den følelse jeg har indeni....

Er meget taknemmelig over, at min chef ikke har smidt mig ud
forlængst,
men virkelig været den, der har holdt mig på arbejdsmarkedet.
Fik en nedtur kort efter at min diagnose blev stillet (meget
naturligt) og sendte mig straks på et selvudviklingskursus....hvilket
har hjulpet mig meget når jeg står face to face med begrænsningerne i
min hverdag.

Mangler nu bare at få sat ord på det, der gør at jeg ikke er superglad
tænker at jeg havde brug for at være den svage istedet, for altid være
stærk, kampdygtig og usårelig og her ganske anonymt...var det
egentlig meget okey at være sårbar.

Karina

Fra : Karina

Dato : 16-11-04 09:39

> 31 år er intet mod mit, jeg er 32 år og mangler endnu en diagnose, jeg
> har ingen kræfter osv.

Nej jeg kan læse, jeg er ret så heldig, har osse banket i bordet ret
kraftigt. Lægerne får ikke ro for mig, før jeg har fået mine svar.
Har du fået en muskelbiopsi ? Med den stillede de min diagnose - og
den er blevet bekræftet via en oprenset blodprøve (DNA)
Blev henvist via Neurologisk afd. til Klinisk genetisk afdeling,
Overlæge Jens Michael Hertz - inden de havde min diagnose.

Har de slet ingen mistanke til hvilken sygdom den kan være ??

> Jeg får ikke meget hjælp, dog har jeg fået at vide at jeg nu kan komme
> under handicap- psyk. afd. i Odense Kommune, dvs. at jeg i nær fremtid
> kan forvente at få en bolig.

Urimeligt der er sådan en forskel på, hvem der får hjælp og støtte i
det danske system, tænker at min klokkerene diagnose har været en klar
fordel i mange henseender. Måske har det osse været en fordel at jeg
bor i en lille kommune ??

> [...]
> mine tanker væk med at tage en håndfuld pinex, jeg har det så skidt
> men hvad så med ens forældre, venner osv. hvad vil de ikke tænke om

Ja jeg kigger ud af vinduet og ser den blå himmel, tager en dyb
indånding og tænker : Livet er en gave og jeg tager imod.
Men - jeg har heller ingen smerter, blot kraftløs og udtrætning at
bøvle med, så jeg kan sagtens prise mig lykkelig for at være i live

en kærlig tanke Karina