y = -x+3
Fra : F.B.

Dato : 05-11-04 21:17

forklar hvordan, min far vil ikke hjælpe

--
Hilsen
mikkel 6c

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 05-11-04 21:35

F.B. wrote:
> forklar hvordan, min far vil ikke hjælpe
Dit komma er fint!
Hvad vil du have forklaret?

Med venlig hilsen

Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : F.B.

Dato : 05-11-04 21:46

Jørn Hedegaard Povlsen wrote:
> Dit komma er fint!
> Hvad vil du have forklaret?
>

> Med venlig hilsen
>
> Jørn Hedegaard Povlsen

Faderen her:

Har bedt knægten om at læse på lektien og søge svaret i hans
bøger, jeg skal ikke lave hans lektier.
Han skal nok få hjælp, men skal svede lidt inden....det skal ikke
være _for_ nemt.

Forøvrigt var jeg ikke klar over at han var gået i denne
NG.....What a clever little bastard

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
Slet: *getlost*

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-11-04 22:36

"F.B." <zillyink@getlosthotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> _for_ nemt.
>
> Forøvrigt var jeg ikke klar over at han var gået i denne NG.....What a

Du kan være stolt af din søn. Han forsøger at finde en genvej til at løse
spørgsmålet - det er da begavet. Men ellers er jeg helt enig med dig: han
skal ikke have resultaterne, men selv forsøge at reflektere over opgaven -
måske du kunne give ham en idé som igangsætter, men vi er helt enige: han
skal selv læse opgaven og se i bøgerne - det er ikke dig, der skal løse hans
opgave -du kan højst, hvis du kan, give ham et hint.

Dejligt at der findes forældre, der forstår at det ikke handler om at få et
resultat, men at man skal fokusere på selve processen:
Det er forståelsen, det handler om, ikke resultatet, som man sagtens kan få
hos "bageren" eller "slagteren" eller hos skolekammeraten.
De fleste skolelærere i matematik vil da også bede ham om at forklare
hvordan han nåede frem til resultatet - bravo -flot indstilling hos en
forældre som jeg kun kan bifalde.

--
Arne H. Wilstrup
overlærer.

Fra : Anders Mortensen

Dato : 07-11-04 14:39

Nu hvor vi er ved dette emne om lektiehjælp, så er der faktisk et chatkanal
på irc-nætværket quaknet hvor 100-200 studerende fra folkeskolen til
universitetet hjælper hinnanden med deres lektier.
Der er nogle opers som sørger for at reglerne blir overholdt.
reglerne er bla. at man ikke laver hinnandens lektrier men hjælper folk på
vej. det er også strengt forbudt at deleopgaver ud.

Jeg syntes faktisk at det er en rigtig god løsning, og ser ingen problemer i
at elever får hjælp til deres lektier på denne måde.

toft

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-11-04 15:05

Jeg ved at der et noget, der hedder irc-netværk, men hvordan man kommer i
kontakt med det, hvad det kræver af programmel etc. ved jeg ikke en snus
om -
Men nu er ideen da givet videre.
--
ahw

Fra : Per Rønne

Dato : 07-11-04 16:12

Arne H. Wilstrup <karl@utroligsmart.dk> wrote:

> Jeg ved at der et noget, der hedder irc-netværk, men hvordan man kommer i
> kontakt med det, hvad det kræver af programmel etc. ved jeg ikke en snus
> om -

http://www.irc.org/ - som et eksempel.

Men på Windows-siden skal det være noget med den MSN-pestilens, som hele
tiden forstyrrer ens arbejde ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Lars Remmen

Dato : 07-11-04 19:39

Per Rønne wrote:

> http://www.irc.org/ - som et eksempel.
>
> Men på Windows-siden skal det være noget med den MSN-pestilens, som hele
> tiden forstyrrer ens arbejde ...

Nej da. Chatzilla extention til FireFox virker udemærket.

Lars

Fra : Per Rønne

Dato : 07-11-04 21:00

Lars Remmen <news@remmen.org> wrote:

> Nej da. Chatzilla extention til FireFox virker udemærket.

Jeg har netop fundet en måde at slå MSN Messenger fra.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 07-11-04 15:31

Anders Mortensen <AMAM@hotmail.dk> wrote:

> Nu hvor vi er ved dette emne om lektiehjælp, så er der faktisk et chatkanal
> på irc-nætværket quaknet hvor 100-200 studerende fra folkeskolen til
> universitetet hjælper hinnanden med deres lektier.

Hvornår er skolebørn nu blevet »studerende«? Det plejer man da først at
blive /efter/ bestået studentereksamen, når man frekventerer en
uddannelse, hvor lærerne har forskningsforpligtelse.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 06-11-04 07:52

F.B. <zillyink@getlosthotmail.com> wrote:

> forklar hvordan, min far vil ikke hjælpe

Mon ikke du skal tegne en graf? Løs ligningen for forskellige værdier af
y.
--
Per Erik Rønne

Fra : F.B.

Dato : 06-11-04 12:23

"Per Rønne" wrote:

> Mon ikke du skal tegne en graf? Løs ligningen for forskellige
> værdier af y.

jeg skulle lave et kors og venstre akse skal være minus
min far er en snyder, han læser min post.
--
Hilsen

mikkel 6c
Slet: *getlost*

Fra : Per Rønne

Dato : 06-11-04 12:48

F.B. <zillyink@getlosthotmail.com> wrote:

> jeg skulle lave et kors og venstre akse skal være minus

Altså et koordinatsystemm.

> min far er en snyder, han læser min post.

Nå. Hvad klasse går du egentlig i, og hvor gammel er du?
--
Per Erik Rønne

Fra : F.B.

Dato : 06-11-04 13:00

"Per Rønne" wrote:

> Altså et koordinatsystemm.

> Nå. Hvad klasse går du egentlig i, og hvor gammel er du?

6 klasse og er 12 år.
--
Hilsen

Flemming Jørgensen
Slet: *getlost*

Fra : Per Rønne

Dato : 06-11-04 13:09

F.B. <zillyink@getlosthotmail.com> wrote:

> 6 klasse og er 12 år.

OK. Hvis du prøver at erstatte x'et i -x+3 med forskellige tal, kan du
sætte nogle punkter ind i koordinatsystemet, og derefter bruge en lineal
til at trække en linie [en graf] gennem linierne. Men det har din lærer
sikkert allerede fortalt dig.
--
Per Erik Rønne