Ka' I godt li' heste?
Fra : slagger 3 i anden po~

Dato : 09-11-04 22:10

............de smager også godt!!

x-postet: dk.fritid.dyr.hest, dk.snak.vittigheder

Fra : Rasmus

Dato : 09-11-04 22:49

"slagger 3 i anden potens" <skrot@bun.ke> skrev i en meddelelse

> ...........de smager også godt!!
>

> x-postet: dk.fritid.dyr.hest, dk.snak.vittigheder

bob bob, der var engang en som indrykkede en salgsannonce på
hestegalleri.dk. Hans søgte købere til en masse gode heste bøffer.....Fåårk
en ballade der blev

Fra : Uffe Ravn

Dato : 09-11-04 22:58

"slagger 3 i anden potens" <skrot@bun.ke> skrev

> ...........de smager også godt!!

> x-postet: dk.fritid.dyr.hest, dk.snak.vittigheder

Her vil jeg så, med den netop kørende debat om humor og galgenhumor,
indvende at den vits, ikke hører hjemme i dk.fritid.dyr.hest.

Dog ville jeg ønske at flere danskere ville spise hestekød, for så ville
knapt så mange slagteheste blive transporteret levende på tværs at europa,
under kummerlige forhold.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Xantia

Dato : 10-11-04 01:41

[...]

Skal vi så ikke med det samme afskaffe Islam, så landbruget kan øge deres
export af bacon, til vores alle´s bedste????

Xantia

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 10-11-04 08:43

> [...]
>

> Skal vi så ikke med det samme afskaffe Islam, så landbruget kan øge deres
> export af bacon, til vores alle´s bedste????

Eller vi kunne afskaffe overprodruktion af svin, og kun sælge økologisk
svin, og sælge dem til en højere pris, og så lever vi alle lykkelige til
vore dages ende

--

Venligst, Regards, Grüsse,
Thomas Schreiber

Fra : Lasse Jensen

Dato : 10-11-04 17:39

Thomas Schreiber wrote:

> Eller vi kunne afskaffe overprodruktion af svin, og kun sælge økologisk
> svin, og sælge dem til en højere pris, og så lever vi alle lykkelige til
> vore dages ende

Ærlig talt vil jeg ikke blive mere lykkelig af at skulle betale det dobbelte
for en bakke leverpsotej.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 11-11-04 11:24

Lasse Jensen wrote:

> Ærlig talt vil jeg ikke blive mere lykkelig af at skulle betale det
> dobbelte for en bakke leverpsotej.

Nej, så hellere betale det over skatten. Så er der også en masse
offentligt ansatte og embedsmænd der kan få en del af kagen...

-dennis

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 11-11-04 14:15

Dennis Thrysøe wrote:

> Nej, så hellere betale det over skatten. Så er der også en masse
> offentligt ansatte og embedsmænd der kan få en del af kagen...

er det ikke det som du allerede gør? hvor mange millioner er det
ikke at vi giver i tilskud til landbruget hvert år ?

JonB

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 11-11-04 14:39

Jon Bendtsen wrote:

> er det ikke det som du allerede gør? hvor mange millioner er det ikke
> at vi giver i tilskud til landbruget hvert år ?

Spørger du mig? Jeg udtrykker jo netop dén pointe på sarkastisk vis.

-dennis

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 10-11-04 08:08

slagger 3 i anden potens wrote:
> ...........de smager også godt!!

Tjah - jeg kan dårligt huske det, jeg har kun smagt det som knægt.

Men det fik mig til at tænke på sammenhængen mellem de negative følelser
forbundet med at spise hestekød og så avlsarbejdet.

Ifølge de kloge virker det til at være bemærkelsesværdige resultater der
er opnået i avlen på island på kun ca. 1000 år.

To store grunde til dette skulle være at de dårligste heste blev
slagtet, og det store vulkanudbrud der fjerne mange af de svageste
genetiske linier.

Det er ikke så længe siden at en velrenommeret islandsk avler sagde det
meget godt i DI's blad Tölt (frit fra hukommelse):

Hvis man har tre heste rider man oftest på den bedste, en overser den
dårligste. Man burde avle på den bedste, ride på den næstbedste og
slagte den dårligste.

Så kom vist nogenlunde tilbage "on topic"...

(IKKE cross postet for en gangs skyld :)

-dennis

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 10-11-04 13:53

Dennis Thrysøe wrote:

> [...]
>
> Hvis man har tre heste rider man oftest på den bedste, en overser den
> dårligste. Man burde avle på den bedste, ride på den næstbedste og

Man kan vel sagtens både ride og avle på den bedste hest?

JonB

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 11-11-04 11:25

Jon Bendtsen wrote:
> Man kan vel sagtens både ride og avle på den bedste hest?

Ja, noget af tiden. Eller lidt af begge dele.

-dennis

Fra : Lestat

Dato : 10-11-04 09:14

> ...........de smager også godt!!

Men det er bare de færreste kvinder, der kan li' dem - de er ikke meget for
at få noget i munden de først har haft mellem benene

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-11-04 14:00

"slagger 3 i anden potens" <skrot@bun.ke> wrote in message

> ...........de smager også godt!!

Jeg har aldrig smagt dem, men det siges at de smager lidt sødt i det.

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : Rasmus

Dato : 10-11-04 14:14

> [...]
> the questioners the question they've been questioning.
> -- George W. Bush, Austin, Texas, Jan. 8, 2001

Vil det så være nødvendig at komme sukker på de bløde løg ? Eller vil de
gøre sig bedre uden, når nu kødet har en lidt sødlig smag ???

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-11-04 14:32

"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> wrote in message

> Vil det så være nødvendig at komme sukker på de bløde løg ? Eller vil de
> gøre sig bedre uden, når nu kødet har en lidt sødlig smag ???

Jeg ved det ikke, jeg har jo som sagt ikke prøvet det.

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-04 14:16

De smager lidt sødt i det, men de giver en absolut pragtfuld bøf, samt
slagtere sælger dem som roastbeuf samt som engelske bøf, generelt bliver de
blandet i Hakket oksekød ca 50/50 og det erogsdå afskåret oksefedt der
bliver blandet i pga at hestekødet er noget sødt og derfor vil give for sød
en fars.
Oplysningerne stammer fra slagteren i marixxxx som praktiserer dette, iflg.
dem selv da jeg forespurgte.
Esben

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-11-04 14:33

"Esben" <FJERN_Esben(at)mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> blandet i Hakket oksekød ca 50/50 og det erogsdå afskåret oksefedt der
> bliver blandet i pga at hestekødet er noget sødt og derfor vil give for

Med generelt, mener du at når jeg går ud og køber 500 g hakket oksekød så er
der 250 g hakket hestekød i ?
Jeg tror du mener at for at man kan bruge hakket hestekød til noget putter
man 50 % hakket oksekød i.

Fra : Marlene

Dato : 12-11-04 14:27

"Esben" <FJERN_Esben(at)mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sød
> en fars.
> Oplysningerne stammer fra slagteren i marixxxx som praktiserer dette,

Øh hvad for noget fis...? Godt jeg ikke spiser oksekød mere

Mvh. Marlene.

Fra : Ulvir

Dato : 12-11-04 14:46

Marlene wrote:
> "Esben" <FJERN_Esben(at)mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Øh hvad for noget fis...? Godt jeg ikke spiser oksekød mere

Det har du heller ikke gjort. Du har spist hestekød.

Fra : Marlene

Dato : 13-11-04 17:32

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det har du heller ikke gjort. Du har spist hestekød.

Det vil jeg så sandelig ikke håbe (jeg købte altid fra Hanegal). Jeg kunne
da egentlig godt tænke mig noget dokumentation for dette, hvis det er
muligt.

Mvh. Marlene.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 15-11-04 09:01

Marlene wrote:
> [...]
>

> Det vil jeg så sandelig ikke håbe (jeg købte altid fra Hanegal). Jeg kunne
> da egentlig godt tænke mig noget dokumentation for dette, hvis det er

Rolig nu. Med den ko-køds produktion vi har sat op imod heste-køds
"produktionen" hvor sandsynligt er det så, at der er hestekød i alt
hakket oksekød?

Er hestekød ikke også dyrere? Hvis ikke, må det være på grund af den
lille efterspørgsel, for noget stort udbud tror jeg ikke på der er...

-dennis

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 20-11-04 09:11

"Dennis Thrysøe" <dennis@geysirheste.dk.FJERN> skrev i en meddelelse

> Er hestekød ikke også dyrere? Hvis ikke, må det være på grund af den
> lille efterspørgsel, for noget stort udbud tror jeg ikke på der er...

Hestekød er meget, meget billigt. Efterspørgslen er ikke stor - udbuddet
heller ikke.

Trond Øyvind Hermansen

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-04 14:19

> Jeg har aldrig smagt dem, men det siges at de smager lidt sødt i det.

Hej Christian

Det gør det også... Det hakkede hestekød skal man ikke komme på pizza.. Det
smager altså for underligt når det er så sød.. Men steaks! -yum yum.

Heste ER bare søde

Hilsen Camilla

Fra : Ulvir

Dato : 10-11-04 14:34

M&M wrote:

> Heste ER bare søde
>
> Hilsen Camilla

Sødt sagt!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-11-04 14:35

"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> wrote in message

> [...]
Det
> smager altså for underligt når det er så sød.. Men steaks! -yum yum.

Trolde som "slagger 3 i anden potens" venter sikkert i stor spænding på at
der specielt i en gruppe med hestepiger vil blive et ramaskrig over sådanne
spørgsmål.
Det sjove ved det er at der kommer ingen ramaskrig.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 10-11-04 22:49

> [...]

sådanne
> spørgsmål.
> Det sjove ved det er at der kommer ingen ramaskrig.

Bæ9 som er et af navnene vi også kender ham under, er nu hyggelig nok, når
han holder sine vittigheder inden for vittighedsgruppen.
Han skriver normalt med et pseudonym, ala: "FækalieResiprok0,111111" så han
er nem at genkende, selv om nogen vil sige at hans humor stinker ligesådan.

Skal vi endelig kalde ham for trold, må det være en grine/drille-trold.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-11-04 11:06

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in message

> [...]
ligesådan.

> Skal vi endelig kalde ham for trold, må det være en grine/drille-trold.

Det kan vi godt så.
Det rører ikke mig at han skriver sådanne ting i grupper som jeg følger med
i, der skal en del mere til

Fra : slagger 3 i anden po~

Dato : 11-11-04 14:09

> [...]
> ligesådan.
>
> Skal vi endelig kalde ham for trold, må det være en grine/drille-trold.

Takker ydmygt - og undskylder meget, men jeg ku ikke la vær - slut medheste
herfra

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-11-04 15:40

slagger 3 i anden potens wrote:

> ...........de smager også godt!!
>
> x-postet: dk.fritid.dyr.hest, dk.snak.vittigheder

Det var så det med, at man ikke skulle "fornærme" folk med sjove
kommentarer udenfor vittighedsgruppen.

tsk tsk tsk

mvh

Carsten Riis