Backup ???
Fra : Djolde

Dato : 07-11-04 17:22

Mojn!!!
Jeg har en tapestremer som jeg gerne vil have til og lave en backup en
gang om dagen. Det er en IBM 4326RP DAT Stremer.
Problemet er nu at jeg ikke kan få min controler til og se Datten !!!!
Og jeg står også og mangler driverne til den, og hvad for et program
kan jeg bruge til at lave backup.

Mange spørgesmål, men håber at i kan hjælpe mig.??

Hilsen Lars Ohlsen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 07-11-04 21:17

Djolde wrote:

> [...]
> gang om dagen. Det er en IBM 4326RP DAT Stremer.
> Problemet er nu at jeg ikke kan få min controler til og se Datten !!!!

Hvilken SCSI controller har du? Har du andre SCSI enheder på bussen? Er du
sikker på du har termineret SCSI bussen ordentligt? Osv., der kan være en
million fejlkilder i et SCSI system, så du må være lidt mere specifik med
din beskrivelse af problemet.

> Og jeg står også og mangler driverne til den, og hvad for et program
> kan jeg bruge til at lave backup.

Driverten burde være indbygget i dit OS. Og med hensyn til hvilket program
du skal bruge, tjah, så er det også OS afhængigt. Jeg bruger cron og tar.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Sophus Vørsing

Dato : 08-11-04 13:47

"Djolde" <stoplars@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Problemet er nu at jeg ikke kan få min controler til og se Datten !!!!
> Og jeg står også og mangler driverne til den, og hvad for et program

Du skal også være sikker på at det er samme SCSI interface der benyttes.

Mvh Sophus