Mastercam 8 postproc.
Fra : Basil

Dato : 07-11-04 17:13

Hej.
Kan jeg definere mine postprocessorer i Mastercam 8 på samme måde som i
Edgecam 6.75, eller er det ren tekst jeg skal til at rette til for at ændre
nc-udskriften.
Kai

Fra : GK

Dato : 07-11-04 18:42

hej du kan sagtens rette i mc8 postprocessor ,,jeg har lige rettet noget til
i en post prosessor ,,, men du kan ikke sammenligne det med edgecam ..
mc8 er rene text filer ... så man skal holde tungen lige i munden .. når man
retter i sådan en og husk at tage en backup inden. du rettet i den ,, det
skal lige siges at det kan gå rivende galt på maskinen hvis du ikke tester
det du retter meget grundigt ,, kan lige nævne at en ombytnings spinsel til
en Matsurra mc 800 koster 170000kr så pas på ,,, ...jeg kan måske hjælpe
dig ,, det kommer an på hvad det er du vil rette ,,

Mvh GK

---

Fra : Basil

Dato : 07-11-04 19:30

GK wrote:
> [...]
hjælpe
> dig ,, det kommer an på hvad det er du vil rette ,,

Hej.
Det er en Okuma LT10 jeg skal have til at gravere rundt på en plandrejet
side med valgbar og skalerbar tekst.
Mastercam kan gøre det, men drejebænke der kan fræse er cam ikke lavet godt
nok til endnu, så jeg konverterer MPFAN til det jeg skal bruge.
Der er bare nogen skønhedsfejl, R skal være L, G2 skal være G102 osv.
Det er nemt at ændre i en editor bagefter, men det ville være rarere at det
bare kom færdigt ud "af ovnen".
Kai

Fra : GK

Dato : 09-11-04 05:21

> [...]
> Der er bare nogen skønhedsfejl, R skal være L, G2 skal være G102 osv.
> Det er nemt at ændre i en editor bagefter, men det ville være rarere at

det skulle jo ikke være helt umuligt at lave om på

---

Fra : GK

Dato : 09-11-04 14:02

"GK" <GK@nospam-post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> godt
> det
> >

> det skulle jo ikke være helt umuligt at lave om på

ja så har jeg lavet MPFAN om så det hedder G102 G103 G104 og R til L
men kun på fræsningen ,, ikke på bore cykler o.v.s
jeg har selv lavet flere prg der så er blevet flettet ind i okuma prg bla.
andet noget 3D fræsning på x y og c akse

Mvh GK

> ---

---

Fra : Basil

Dato : 09-11-04 15:45

GK wrote:
> [...]
bla.
> andet noget 3D fræsning på x y og c akse

Det har jeg også gjort.
Kai

Fra : GK

Dato : 09-11-04 19:05

> noget
> ..
> når
> ,,
> kan

> godt
> det

> bla.

> Det har jeg også gjort.
> Kai

godt så er der jo ikke nogen ko på isen ..

---

Fra : Basil

Dato : 09-11-04 20:46

GK wrote:

> godt så er der jo ikke nogen ko på isen ..

Nej, men tak for interessen i mit problem. Jeg vender nok tilbage med flere
spørgsmål en dag.
Kai