Aloe Vera tandpasta
Fra : Karsten Sand

Dato : 04-11-04 13:05

Hej med Jer
Er der nogen der har erfaringer med Aloe Vera tandpasta.
Jeg har fået det anbefalet mod paradentose og betændelse.
Det skulle samtidig holde tænderne renere og mere hvide end
flour-tandpasta.
Det koster til gengæld kr. 73 for 130 gram.
Samtidig skulle Aloe Vera være godt for mange andre ting.
Jeg kan godt blive nervøs for om det på sigt giver slibeskader på
tænderne og om man kan undvære flour til bekæmpelse af caries.
Hvorfor får man det ikke klinisk/videnskabelig testet, hvis det er så
godt.
Hvad er fup og hvad er fakta ??

Fra : Helle Nielsen

Dato : 04-11-04 14:10

"Karsten Sand" <karsten_sand@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tænderne og om man kan undvære flour til bekæmpelse af caries.
> Hvorfor får man det ikke klinisk/videnskabelig testet, hvis det er så

Jeg synes det er fint at du ikke bare lige springer på hvad som helst men
jeg vil gerne forklare lidt om aloe vera tandpastaen.:

Den giver IKKE slibeskader da der ikke er samme slibemidler i som alm.
tandpasta. Den polerer tænderne med bivoks/propolis som gør at tænderne
bliver mere glatte og hvidere at se på. Bi propolis bruger bierne til at
sterilisere deres bikuber med - derfor er propolis ligeså godt som flour.
Dog er flour giftigt så det vil jeg personligt helst undgå.

73 kr ér mange penge lige at give ud for en tandpasta men det skal siges at
den holder ca. ½ år pr. person så i længden er det ikke dyrere. Desuden er
din forhandler forpligtet til at give pengene tilbage hvis du fortryder
eller ikke er tilfreds med resultatet.

Hvis du i forvejen har sarte tænder vil jeg anbefale dig at børste med aloe
vera 2 gange dagligt men ca. 1 gang om ugen, så børst lige med en flour
tandpasta.

Jeg har altid fået fjernet tandsten 3 gange om året hos tandlægen (danner
ret så mange!!) men det sidste år har jeg ikke fået fjernet nogen - og det
er efter jeg er begynt på aloe vera tandpasta.

Min far bruger det også og han har slem pardentose - han oplever bedring.

Mvh Helle

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-11-04 16:01

Karsten Sand wrote:

> Er der nogen der har erfaringer med Aloe Vera tandpasta.

Når du sender et indlæg til flere grupper, bør du sende dem krydspostet
og gerne med opfølgning til kun den ene af grupperne. Så risikerer du
ikke at få de samme svar i flere grupper, eller at deltagere i den ene
gruppe ikke kan se svarene fra deltagere i den anden gruppe.

Jeg kan se, at du har sendt via TDCs hjemmeside, og jeg må indrømme, at
jeg ikke ved, om du kan krydsposte der. Hvis du vil vide, hvordan du
krydsposter og i det hele taget bruger Outlook Express til at læse i
nyhedsgrupperne, kan du finde hjælp her:

http://kimludvigsen.dk/tips-internet-oe-nyhedsgrupper-trin.html

Jeg har forøvrigt besvaret dit spørgsmål om tandpastaen i

--
Mvh. Kim Ludvigsen
33 tips & tricks til Internet Explorer

Fra : G.B.

Dato : 04-11-04 16:02

Karsten Sand <karsten_sand@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Er der nogen der har erfaringer med Aloe Vera tandpasta.
> Hvad er fup og hvad er fakta ??

Se mit svar på nøjagtig samme mail i news:dk.helbred.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer