ATX 20/24 pins problem
Fra : Christian [6705]

Dato : 03-11-04 18:27

Jeg har en maskine stående med et Intel STL2 Server Board. Boardet har et
24pins stik (EPS12V), men så vidt jeg har forstået kan det godt æde et
20pins stik? Er dette korrekt?

Jeg ved godt det optimale ville være at købe en ny PSU med det korrekte stik
til serveren, men pengene er lidt knappe, og med julen om hjørnet, er der
ikke lige luft til en ordentlig server-PSU.

--
Christian

mail dot ceecay dot dk

Fra : Lasse Jensen

Dato : 03-11-04 20:05

Christian [6705] wrote:

> Jeg har en maskine stående med et Intel STL2 Server Board. Boardet har et
> 24pins stik (EPS12V), men så vidt jeg har forstået kan det godt æde et
> 20pins stik? Er dette korrekt?

Du skal have et lille converter stik imellem, ellers ja. Har før kørt med
det på nogle Tyan boards og der var ingen problemer.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Christian [6705]

Dato : 03-11-04 20:16

"Lasse Jensen" <fafler@linuxmail.org> wrote:
> Du skal have et lille converter stik imellem, ellers ja. Har før kørt med
> det på nogle Tyan boards og der var ingen problemer.

Har netop fyret op for maskinen med 20pins stikket i 24pins soklen. Der er
ingen problemer. Man skal dog lige huske at sætte det i fra pin1 og frem.
Har undersøgt sagerne grundigt, og det eneste de sidste 4 pins gør, er at
give ekstra 12v. Hvis man ikke har så mange pci-kort på boardet, er der
ingen problemer.

--
Christian

mail dot ceecay dot dk