hjemme fra PTU
Fra : Tournesol

Dato : 01-11-04 15:56

Hejsa

Hjemme fra ptu med en mindre chok i tasken !!!!

Jeg kan ikke føre forsvarlig bil uden
Automatgear
Ekstra servo alm. er ikke nok
Ekstra bremseforstærker alm. er ikke nok.

Jeg e r chokeret over hvor meget kraft jeg har mistet !!!!!

Jeg viste godt der var noget galt men ikke så galt

Jeg kunne stort set ikke blokere bremserne med skole bilen det kunne jeg
i skole bilen med alt udstyr i ,er i vilde hvor var det fedt men
underligt at køre med automat gear.

Men ud over det syntes kørelæren at jeg kørte godt bil ))))

Men de 3 ting kommer til at stå i mit kørekort så nu håber jeg helt
vildt at jeg får bevilget invalide bil !!!!!
Ellers er vi noget på den !!!!!!!

Så jeg er letter chokeret lidt underlig til mode den skal vist lige synkes
først !!!!

De var ellers meget søde der inde det kan jeg ikke klage på ,så håber jeg
bare at de skriver et godt brev!!!!!!!!

Knus Henriette som helt sikkert gør vejene usikker!!!!!

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 01-11-04 17:36

Tournesol skrev:
> Knus Henriette som helt sikkert gør vejene usikker!!!!!

Da vel ikke mere ????
Nu hvor du har set og oplevet, at du ikke kan dreje, bremse og skifte gear i
en alm. bil, så er det da totalt uforsvarligt, hvis du begiver dig ud i
trafikken bag et rat.......!

Bare mine 25 øre på vegne af min familie som forhåbentligt ikke bliver mejet
ned af en bilist der ikke har en bil der er indrettet så den kan føres
forsvarligt...

Men, jeg er da naturligvis ked af det på dine vegne, at dine kræfter er
svundet
Det er en barsk måde, at finde ud af det på...!

Anyway, fik i så også snakket om bilvalg derinde? Og hvad kom i/de frem til
?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk

Fra : Tournesol

Dato : 02-11-04 07:21

Godmorgen

> [...]
> i en alm. bil, så er det da totalt uforsvarligt, hvis du begiver dig ud i

Jeg kan nu godt føre bil den vi har nu er inrette med bremse forstærker og
servo.
Som hun sagde der nede så brugte jeg alle mine kræfter på at køre de 5 km
med børne hver vej hverdag.
Det er bare ikke holdbart i længden.

jeg ved sq ikke havd jeg gør lige nu det er så uoverskueligt lige nu

> Bare mine 25 øre på vegne af min familie som forhåbentligt ikke bliver
> mejet ned af en bilist der ikke har en bil der er indrettet så den kan
> føres forsvarligt...

Når og hvis jeg køre skal jeg nok passe extra på ,nu er jeg jo selv klar
over det.
Jeg er slet ikke nået der til endnu.

Jeg er stadig helt rundt på gulvet.

> Men, jeg er da naturligvis ked af det på dine vegne, at dine kræfter er
> svundet
> Det er en barsk måde, at finde ud af det på...!

ja og jeg forstod det slet ikke fordi så svært har jeg da heller ikke ved at
køre vores egen bil.
Men som hun sagde der inde jeg fik jo også mange smerter ved at køre i den
jeg har nu.
det gjore jeg ikke i den specialt inrettet bil.

> Anyway, fik i så også snakket om bilvalg derinde? Og hvad kom i/de frem
> til ?

ikke rigtig noget.
Da jeg ikke er så høj er det lidt sjovt at finde biler
vi kiggede på wagon r men den er for svær at komme ind i for mig.
getz var og at komme ind i men så passede jeg ikke til rattet.
Martik er min favorit men en smule for høj.

jeg selv har luret i kia magentis hyundai elantra eller .......... ej kan
ikke huske havd for en men ejg er halt vild med matrix !!!!!!

Knus Henriette.

Fra : strid

Dato : 01-11-04 19:25

>Jeg kan ikke føre forsvarlig bil uden
>Automatgear
>Ekstra servo alm. er ikke nok
>Ekstra bremseforstærker alm. er ikke nok.

Det er også det jeg har med min bil, og kan godt huske chok
tilstanden. Jeg tænkte jeg fik aldrig en invalidebil så mange kræfter
som jeg brugte. Det var bare ikke det testen viste.

>Men ud over det syntes kørelæren at jeg kørte godt bil ))))

Er det i Rødovre ? og hvem har du i så fald til kørelærer ?

>Så jeg er letter chokeret lidt underlig til mode den skal vist lige synkes
>først !!!!

Ja det kender jeg og håber du klarer at synke den :)

>De var ellers meget søde der inde det kan jeg ikke klage på ,så håber jeg
>bare at de skriver et godt brev!!!!!!!!

Ja præcis som jeg fortalte tidligere er de virkelig gode til at hjælpe
en videre.

>Knus Henriette som helt sikkert gør vejene usikker!!!!!

Hvis du skal have ny bil så lad det ikke blive en Suzuki Wagon R.. min
har koster over 50.000 i rep og eftersyn på 3 år...

Fra : Tournesol

Dato : 02-11-04 07:27

Godmorgen

> Det er også det jeg har med min bil, og kan godt huske chok
> tilstanden. Jeg tænkte jeg fik aldrig en invalidebil så mange kræfter
> som jeg brugte. Det var bare ikke det testen viste.

præsis mine tanker.

> Er det i Rødovre ? og hvem har du i så fald til kørelærer ?

ja det er rødovre jeg kan ikke huske hennes navn jeg kørte i en mazda og en
hyundai.

> Ja det kender jeg og håber du klarer at synke den :)

ja jo jeg prøver stadig.

> Ja præcis som jeg fortalte tidligere er de virkelig gode til at hjælpe
> en videre.

ja meget jeg har bare svært ved at stole på nogle efter min tur i systemets
vride maskine for at få pension.

> Hvis du skal have ny bil så lad det ikke blive en Suzuki Wagon R.. min
> har koster over 50.000 i rep og eftersyn på 3 år...

vildt den passede nu heller ikke til mig
vi kiggede også på getz og matrix jeg vil helst have matrix meeen dene r
lidt for høj.
i weeknden skal min mand og jeg ud og kigge bil (med ham bag rettet) så må
vi se det kan jo være jeg spørger om råd her i gruppen har i ideer så send
dem eneligt

Knus henriette.

Fra : strid

Dato : 02-11-04 10:17

>ja meget jeg har bare svært ved at stole på nogle efter min tur i systemets
>vride maskine for at få pension.

Ja det sådan har jeg det også efter mine år i stystem-Danmark. MEN
husk at PTU er en organisation der KUN er der for dig. De lever af kun
hjælpe, dig og ikke system-Danmark. Det hjalp mig meget.

Hvis du bor nær København kan vi mødes og drikke kaffe en dag på cafe
eller noget, hvis du har brug for at sludre! !?

bare mail mig på strid@strid.dk

Astrid

Fra : Tournesol

Dato : 02-11-04 12:18

Hejsa

> Ja det sådan har jeg det også efter mine år i stystem-Danmark. MEN
> husk at PTU er en organisation der KUN er der for dig. De lever af kun
> hjælpe, dig og ikke system-Danmark. Det hjalp mig meget.

ja det har jeg så forsået nu men det hænger satdig i en og hver gang jeg
åbner mappen med alle papierene bliver jeg helt dårlig dete r vildt at det
er sådan.

> Hvis du bor nær København kan vi mødes og drikke kaffe en dag på cafe
> eller noget, hvis du har brug for at sludre! !?

jeg bor i nordsjælland og jeg tør slet ikke køre til kbh nu ,men hvis jeg
får bil så kunne det være hyggeligt

> bare mail mig på strid@strid.dk

Det vil jeg gøre også

Knus henriette.

Fra : Mette R

Dato : 02-11-04 11:47

> [...]
> vi se det kan jo være jeg spørger om råd her i gruppen har i ideer så send

Jeg ville passe meget på med Hyundai, jeg tør slet ikke regne ud hvor mange
penge min Accent endte med at kosteservice og reperationer.
Og tænk engang, jeg var engang til et serviceeftersyn som kostede over
10.000 - jeg fik det bare først af vide ½ år senere, fordi min
socialrådgiver betalte det service, og da vi havde talt om værkstedsfusk
engang - så nævnte hun at hun også havde undret sig over et service på
10.000,- Men de vidste jo at kommunen betalte, for der sendte de regningen -
magen til FUSK :( Jeg blev så gal, og andre gange når kommunen hjalp mig,
videresendte jeg kopi af regningen så værkstedet så at regningen kom fra
mig. Så blev den ikke ligeså høj, men alligevel var det dyrere end min
veninde der går til service med sin Ford Mondeo.

Så var der mine elruder - 2 gange på hver side gik de i stykker ! 1400,- pr
gang kostede at fikse dem. Så var der automatgearet, det røg også - 19.000 -
og det var kun fordi jeg pressede dem og sagde, jeg skal selv betale og jeg
har maks 20 !
Jeg kunne nemlig få det for 20.000 i Aalborg hos Lars Bonderup (det eneste
ordenligte autoriserede værksted af dem jeg har prøvet!) men Terminalen i
Birkerød sagde 30.000 indtil jeg sagde at så fik jeg bilen transporteret til
Aalborg.

Måske er det sådan allesteder, måske er der børnesygdomme i alle biler, nu
er Hyundai jo blevet 6 år ældre siden jeg fik min, men alligevel. Overvej om
det ikke er værd at smide lidt penge i selv og få en bil som på sigt ikke er
så dyr i service. De første 2-3 år er den oki, men så går det galt.... det
gjorde det i hvertfald for mig.

Held og lykke med det :) Jeg er jo selv igang med min "genansøgning" :)

- Mette

Fra : Tournesol

Dato : 02-11-04 12:21

Hejsa Mette

tak for din erfaring den vil jeg tage med når vi kigger på bil

Min mand er helt vild med kia magentis
Det er jeg nu også men nu må vi se

Vi regner med at have 155000 fra kommunen/amtet og 50000 kr selv til bil
,aut gear, servo og bremser.

Knus henriette.

Fra : Dirty_Kent\(-:

Dato : 03-11-04 10:48

Halløjsa Mette R (& alle I andre) (-:

Bil rep. Hmm jeg har nu en Ford Focus... den er fra 01 okt 99 & jeg har nu
passeret 209500 på Bornholm (-:
Jeg er chauffør & bruger min bil der, derfor jeg har kørt så meget...
Skal skifte om ca 11 måneder... DET bliver spændende hvad jeg så skal have
at køre rundt i...

De første par måneder jeg havde bilen var jeg konstant på værksted, så var
der det ene i vejen, & så det andet, de kludrede i det hele tiden...
Sørgeligt når bilen jo er ens ben... Så SKAL den jo virke!!!
22. gang fik de så tjek på den, da havde jeg dog skiftet værksted & det
hjalp!

Hurra for AUTOHJØRNET her i Nexø!

Nå men biler før den tid, har jeg så bla haft en Daihatsu Charade 1.0 DEN
var også for svag i aut. gearet, den måtte jeg også skifte på, ja, kan godt
nok ikke huske hvad det kostede... Men dyrt!

> Og tænk engang, jeg var engang til et serviceeftersyn som kostede over
> 10.000 - jeg fik det bare først af vide ½ år senere, fordi min
DET er sgu for groft!!!

> Så var der mine elruder
Ja DE driller også på min Focus, desværre...

> [...]
> Birkerød sagde 30.000 indtil jeg sagde at så fik jeg bilen transporteret
Hihi...
Synd man skal presse dem på den måde... )))-:

> [...]
er
> så dyr i service. De første 2-3 år er den oki, men så går det galt.... det

Jeg lånte selv 65000 kr til min Ford, Da jeg har et kørsels forbrug på ca
250000 km på de 6 år jeg har bilen...
plus jeg fik ca 48500 kr for min gamle Opel Astra...
SÅ det kan jeg kun holde med dig i. Hvis man altså har råd til det....

> ...Jeg er jo selv igang med min "genansøgning" :)
Ja det skal jeg jo snart også til... held & lykke til dig!

--
Solskins Hilsen fra...
Supporter Kent(-:

Fra : Karsten Jensen

Dato : 02-11-04 13:24

On Mon, 01 Nov 2004 19:25:28 +0100, strid <astrid@strid.dk> wrote:

>Hvis du skal have ny bil så lad det ikke blive en Suzuki Wagon R.. min
>har koster over 50.000 i rep og eftersyn på 3 år...

Har der været noget i stykker under garantien?

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org

Fra : Karsten Jensen

Dato : 02-11-04 13:23

On Mon, 1 Nov 2004 15:56:27 +0100, "Tournesol"
<bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> wrote:

>Jeg kan ikke føre forsvarlig bil uden
>Automatgear
>Ekstra servo alm. er ikke nok
>Ekstra bremseforstærker alm. er ikke nok.

Det er altså ikke noget problem at lave massive forstærkninger af
servo og bremse.

>Men ud over det syntes kørelæren at jeg kørte godt bil ))))

>Knus Henriette som helt sikkert gør vejene usikker!!!!!

Så går det jo nok