F. ECKOFF hvem er han
Fra : Henrik & Karina

Dato : 30-10-04 13:20

Hej ng jeg har lige købt et maleri og så var det intressant og høre om
der er nogle som kender maleren hans signatur er F. ECKOFF og det maleri
som jeg har købt forestiller Møllehuset i Frederikshavn..

billede postet i dk.binær

håber der er nogle som kan hjælpe mig ..

på forhånd tak
henrik

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 30-10-04 14:12

Henrik & Karina skrev:
> Hej ng jeg har lige købt et maleri og så var det intressant og høre om
> der er nogle som kender maleren hans signatur er F. ECKOFF og det
> maleri som jeg har købt forestiller Møllehuset i Frederikshavn..

Tror I ikke at der skal stå "EckHoff"?

Hvis man googler, kommer der en del navne frem; men jeg
kan ikke lige se nogen F. Eckhoff. Det kunne tyde på at der
er en (eller flere) slægter med det navn på den kant, som
stammer fra Norge.

Men på følgende link, er der også en henvisning til et
*lokalhistorisk arkiv*, hvor I måske kan få mere at vide:

http://www.bangsbo.com/default.aspx?m=2&i=42

P.s.: Maleriet af Møllehuset ligner i hvert fald ret godt den
restaurant, som hjemmesiden viser.
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Henrik & Karina

Dato : 30-10-04 14:27

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> [...]
>
> http://www.bangsbo.com/default.aspx?m=2&i=42
>
> P.s.: Maleriet af Møllehuset ligner i hvert fald ret godt den

jo det var mig der har skrevet forkert det er ECKHOFF..