Skulpturer m.m.
Fra : Paul Jacobsen

Dato : 29-10-04 12:59

Jeg har et godt stykke tid fulgt med i denne Nyhedsgruppe.

Min særlige interesse er skulpturer og anden kunst, som er placeret udendørs
i Danmark.
Derfor fotograferer jeg al den udendørs kunst, jeg kan finde via diverse
medier, såsom bøger, internettet og brochurer. Billederne rigistrerer jeg i
en database, som jeg forsyner med de relevante bibliografiske oplysninger,
jeg kan finde.
Det er mit håb, at databasen på et tidspunkt kan blive offentligt
tilgængelig via en webside.
Der er i dag registreret ca 1700 kunstværker af ca. 500 kunstnere.

Desværre kan mange kunstværker i det åbne rum ofte være svære at finde, da
kun meget få kommuner oplyser om den i kommunen opstillede kunst på fx deres
webside.
Så jeg vil være meget taknemmelig, hvis nogle af jer i Nyhedsgruppen kan
oplyse mig om evt. kunstfortegnelser i jeres kommune. Naturligvis helst med
information om, hvor fortegnelsen kan erhverves.

Med venlig hilsen
Paul