Rollespil for enkeltmand? :)
Fra : Mikael Schøler

Dato : 20-10-04 22:15

Som overskriften antyder så efterlyser jeg lidt et AD&D spil som kan
spilles af enkelt person.. Her mener jeg ikke computerspil med måske et
brætspil eller en bog, evt. en hjemmeside af en art eller lign, hvor man
skal anvende terninger osv..

Jeg har ikke spillet i laaang tid og synes det kunne være lidt sjovt at
prøve terningerne lidt af.. :)

Mikael
Som håber på svar selvom gruppen virker noget stille.. :)

Fra : Allan

Dato : 20-10-04 23:36

Sværd og Trolddom

http://www.fantask.com/result.asp?cboChoice=qryResultGame&Keywords=sv%E6rd&sType=ALL&chkCover=on

De kan lånes på biblioteket.

-Allan

Fra : Mikael Schøler

Dato : 21-10-04 12:09

Allan wrote:

> Sværd og Trolddom

http://www.fantask.com/result.asp?cboChoice=qryResultGame&Keywords=sv%E6rd&sType=ALL&chkCover=on

> De kan lånes på biblioteket.
>
> -Allan

Heehe det er da noget der vækker minder.. Har den serie ikke været til
stede i noget der ligner 20 år? Eller hed den noget andet? Kan
ihvertfald huske nogle bøger hvor man skulle gå til side det og det hvis
man gjorde A og til side det og det hvis man gjorde B.. :)

Mikael

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 21-10-04 16:58

"Mikael Schøler" <QM3mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ihvertfald huske nogle bøger hvor man skulle gå til side det og det hvis
> man gjorde A og til side det og det hvis man gjorde B.. :)

Sværd og Trolddom udkom første gang i Danmark i 1982. Der udkom 24
forskellige S&T bøger, med der har også været mange andre lignende bøger. De
nemmeste er nok "Du er hovedpersonen i", hvor man bare skulle træffe en
række valg, medens man i de fleste andre serier også skulle kæmpe kampe,
holde styr på udstyr, løse gåder og andet som gjorde det lidt mere til et
spil. Visse af bøgerne havde mere eller vellykkede regler, ligesom nogle af
dem indførte regler for magi, rumrejser, biler eller andre ting der passede
ind i historien.

Sværd og Trolddom er blever genudgiver fra 2003 og fremefter:
http://www.borgen.dk/titler/svaerd_og_trolddom.htm

S&T var en af de ting der fik mig til at begynde at spille rollespil.

Lars
For flere informationer om solo-rollespilsbøger: http://www.gamebooks.org/

Fra : Mikael Schøler

Dato : 22-10-04 06:34

Lars Wagner Hansen wrote:
> [...]
> http://www.borgen.dk/titler/svaerd_og_trolddom.htm
>
> S&T var en af de ting der fik mig til at begynde at spille rollespil.

Så havde jeg jo ret. Kan nemlig huske dem fra min barndom hvor de vakte
stor jubel. Dog skal det siges at jeg nu, i en alder af 31, ikke lige
går efter de nemme bøger - der må godt være noget udfordring i det
Det er også derfor jeg evt. leder efter andet end bøger - et brætspil
eller lign.

Tak for links :)

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-04 13:10

Der er et gammelt brætspil, Sorcerer's Cave, hvor man opbygger en
dungeon af kort og udforsker den med et hold eventyrere. Det er beregnet
til flere spillere, men man kan sagtens lave solo-adventures. Der findes
en online-variant et sted til solospil, dog med lidt andre regler end
brætspillet.

- Klaus

Fra : Mikael Schøler

Dato : 04-11-04 14:28

Klaus Æ. Mogensen wrote:
> [...]
> til flere spillere, men man kan sagtens lave solo-adventures. Der findes
> en online-variant et sted til solospil, dog med lidt andre regler end

Okay, det lyder jo mere interessant. Ikke at Sværd & Trolddomsbøgerne
ikke gør det, men dette er måske lidt mere i den stil jeg efterlyser.

Tak for tippet :)

Mikael

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 12-11-04 19:39

Et andet spil i samme genre (bygge dungeon af kort) er Warhammer Quest fra
Games Workshop. Som alle Games Workshop spil er Warahmmer quest 1) Lækkert
2) Dyrt 3) Svært at få fat på når Games Workshop hellere vi sælge dig noget
andet.

.... Men det er et sjovt spil, som man godt kunne spille alene.

Hilsen Mads

Fra : Mikael Schøler

Dato : 14-11-04 13:58

Mads Jakobsen wrote:

> [...]
> andet.
>
> ... Men det er et sjovt spil, som man godt kunne spille alene.

Vil de hellere sælge mig noget andet? :) Uhm.. hvad dog?

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 14-11-04 15:18

> Vil de hellere sælge mig noget andet? :) Uhm.. hvad dog?

Det skifter. Games Workshop understøtter kun deres "små" spil 1 til 2 år ad
gangen, ud fra den betragtning at de kan tjene mere ved at markedsfører
noget nyt. Derfor trækker de det gamle spil af markedet, så de ikke
konkurrer med sig selv. Hvis det gamle spil var en succes, kommer der måske
en ny version, med et plads i 2011-2012 eller 2014-2015, alt efter diverse
planer.

Hilsen Mads

PS: Hvis du er til D&D-agtige spil så burde det være til at finde nogen at
spille med. D&D er stadig langt de største spil. Har du undersøgt om der er
nogle lokale klubber hvor du bor?

Fra : Mikael Schøler

Dato : 14-11-04 22:40

Mads Jakobsen wrote:

> [...]
> spille med. D&D er stadig langt de største spil. Har du undersøgt om der er
Det er netop det. Jeg har ikke rigtig lysten eller tiden til at skulle
sætte mig ned og spille med andre, men vil stadig gerne holde D&D lysten
vedlige og det er derfor jeg forsøger at finde noget jeg selv kan sidde
og fumle med..

Mikael

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 17-11-04 21:21

Jo mere jeg tænker over det, jo mere overbevist bliver jeg om at det burde
være muligt at spille solo D&D: en random encounter tabel, nogle standard
dungeon moduler, random treasure...

Nogle fans burde faktisk allerede have skrevet noget sådan for længst. Prøv
at spørge på http://enworld.cyberstreet.com/, det største D&D forum. Der må
de vide om det findes.

Hilsen Mads