Kan jeg få nogle billeder af staldinventar~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-10-04 09:46

Hej NG.

Da jeg er ved at finde ud af hvordan jeg selv kan lave staldinventar kunne
jeg godt tænke mig nogle nærbilleder af detaljer og data på staldinventar.
Så tænkte jeg jo på at det nok var et godt sted at spørge her i gruppen.

Er der nogle som har staldinventar ala dette:
http://www.hd-boksen.dk/Hprofiler.htm
http://www.hd-boksen.dk/Hmekanik.htm

Hvis ja, vil I ved lejlighed tage nogle billeder og sende dem til mig.
Det jeg gerne vil have billeder af er:

- hvordan er sektionerne samlet ?
- hvordan sidder de i gulvet ?
- detaljer omkring hvordan skydedøren sidder i toppen
- hvordan er pladen sat i rammen ?
- samlinger og svejsninger
- hvilke typer jernprofiler er der brugt ?

Desuden vil jeg gerne have data på dimensionerne på rør, profiler, træ etc.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 20-10-04 11:19

Christian B. Andresen wrote:
> Hvis ja, vil I ved lejlighed tage nogle billeder og sende dem til
> mig.

Eller til dk.binaer, og gøre opmærksom på det her. Jeg er interesseret i
nøjagtigt samme fakta/billeder.

-dennis

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-10-04 11:08

"Dennis Thrysøe" <dennis@geysirheste.dk.FJERN> wrote in message

> Eller til dk.binaer, og gøre opmærksom på det her. Jeg er interesseret i
> nøjagtigt samme fakta/billeder.

Det er lige så godt, men hvis jeg modtager nogen pr. mail skal jeg nok
oploade dem til dk.binaer.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Anet

Dato : 20-10-04 18:47

Jeg har valgt en hel anden model. Vi har bygget boksvæggene op i Fundablokke
og så pudset dem og så sat låge i boksen. Men det er valgt ud fra at vi godt
kan lide ideen om at hestene kan stå og nusse hinanden over boksvæggen og
ikke er spærret helt inde alene.

hilsen

Annette

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-10-04 07:37

"Anet" <aneteng FJERNDETTEHER@hotmail.com> wrote in message
> [...]
godt
> kan lide ideen om at hestene kan stå og nusse hinanden over boksvæggen og

Den model har vi også overvejet, men så skal vi vente til vi skal lave nyt
gulv i stalden.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-10-04 10:28

> [...]
godt
> kan lide ideen om at hestene kan stå og nusse hinanden over boksvæggen og

Hvad bredde er de fundablokke I har brugt ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Anet

Dato : 13-11-04 13:27

> Fundablokke
> godt
>
> Hvad bredde er de fundablokke I har brugt ?

(klip)

De er 20 cm brede

--
Hilsen

Annette

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-11-04 09:24

> (klip)
>
> De er 20 cm brede

Har I så puttet armeringsjern ned i og så fyldt op med beton ?

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : Anet

Dato : 15-11-04 15:51

> Har I så puttet armeringsjern ned i og så fyldt op med beton ?

(klip)

Vi har hakket gulvet op i en rille der hvor væggen skulle være og så har vi
startet væggen helt nede fra jorden af under gulvet og armeringsjern og
beton og så til sidst har vi pudset væggene og kalket dem. Fik du mine
billeder pr. mail?

--
Hilsen

Annette

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-11-04 10:05

> [...]
> startet væggen helt nede fra jorden af under gulvet og armeringsjern og
> beton og så til sidst har vi pudset væggene og kalket dem. Fik du mine

Nej jeg har ikke fået nogle billeder, kan du sende dem igen til
trav_SNABELA_tiscali_PRIK_dk ?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-11-04 09:57

> [...]
godt
> kan lide ideen om at hestene kan stå og nusse hinanden over boksvæggen og

Kan du ikke sende nogle billeder af nogle detaljer ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Anet

Dato : 13-11-04 13:27

> Fundablokke
> godt
>
> Kan du ikke sende nogle billeder af nogle detaljer ?

(klip)

Joh da

--
Hilsen

Annette

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-11-04 09:40

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> (klip)
>
> Joh da

Tak da

trav_SNABELA_tiscali_DOT_dk

Fra : Liz B.

Dato : 26-11-04 20:34

> [...]
> Så tænkte jeg jo på at det nok var et godt sted at spørge her i gruppen.

Hej Christian,
Jeg sku' har tænkte noget før..... bogen 15 Hestestalde, af Eric Clausen,
udgivet af Landbrugsforlaget, tror jeg nok, har mange gode billeder af
stalde og måder at indrette på, både dyrt og billigt, nyt og opbygninger
også. Se om ikke du kan låne den et sted. Den giver god inspiration.

Hilsen Liz

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-11-04 08:43

"Liz B." <lizb@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> stalde og måder at indrette på, både dyrt og billigt, nyt og opbygninger
> også. Se om ikke du kan låne den et sted. Den giver god inspiration.

Mange tak.