invalidebil
Fra : Tournesol

Dato : 19-10-04 15:05

Hejsa

Jeg er ved at søge invalide bil og stå midt i det.

Jeg har haft besøg af ergoterapeuten hun henviste mig til ptu .
Hun fortalte at hvis de skønnede at jeg eks skulle have automatgear (altså
at det var uforsvaligt at køre uden) skulle amtet give mig en invalide bil
er der nogle af jer der ved om det er korrekt ????

Det er en trivlsesbil jeg søger og ergoen mente helt bestem jeg havde et
kørsels behøv .

det var forøvrig en super sød ergo bedre end henne jeg havde før hun var
ikke afvisende før hun trådte ind i stuen som den gamle var .

Knus Henriette.

Fra : Leonard

Dato : 19-10-04 15:34

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> wrote:

> [...]
>at det var uforsvaligt at køre uden) skulle amtet give mig en invalide bil
>er der nogle af jer der ved om det er korrekt ????

Det er ikke op til PTU at vurdere om du skal have automatgear eller
ikke, det er en sag for bilinspektionen og embedslægen.
Bliver dit kørekort påført at du kun må køre bil med automatgear er
det ikke ensbetydende med at du får bevilget en bil, men får du en
bevilling, vil denne være med tillæg til automatgear.

Det kan også være at du får bevilling på et automatgear, men at du
selv skal købe bilen.

>det var forøvrig en super sød ergo bedre end henne jeg havde før hun var
>ikke afvisende før hun trådte ind i stuen som den gamle var .

Og det er jo altid en begyndelse, så lærer hun nok reglerne
efterhånden ...

--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen,

Fra : strid

Dato : 19-10-04 20:15

> [...]
>det ikke ensbetydende med at du får bevilget en bil, men får du en
>bevilling, vil denne være med tillæg til automatgear.

Jo både og. Da jeg skulle have min bil var det PTU der lavede alle de
første undersøgelser og til sidst tog mig med til bilinspektionen (
som ved PTU i rødovre er nede af vejen) men det er dem der vurdere og
indstiller til inspektionen.

>Det kan også være at du får bevilling på et automatgear, men at du
>selv skal købe bilen.

Der er mange muligheder, i mit tilfælde bevilgede de bilen og så
skulle jeg købe den, og PTU stod for indretning og hjælp.

Astrid

Fra : Leonard

Dato : 19-10-04 20:54

strid <astrid@strid.dk> wrote:

> [...]
>første undersøgelser og til sidst tog mig med til bilinspektionen (
>som ved PTU i rødovre er nede af vejen) men det er dem der vurdere og

OK, lidt for vagt formuleret fra min side.
Det er ikke op til PTU at afgøre noget som helst i forbindelse med
kørekort eller biler.
Kørekortets betingelser afgøres af bilinspektionen og embedslægen,
måske på indstilling fra PTU, egen læge, sygehus eller bare en selv.
Bevilling af biler afgøres af kommunen og amt, igen måske på
indstilling af PTU, Sahva, hjælpemiddelrådgivningen eller dig selv.

PTU har ingen bemyndigelse til at afgøre noget som helst.

Fra : Tournesol

Dato : 20-10-04 06:22

Godmorgen

> [...]
> første undersøgelser og til sidst tog mig med til bilinspektionen (
> som ved PTU i rødovre er nede af vejen) men det er dem der vurdere og

Det har jeg fået på plads fik bare formuleret mig lidt klodset

> Der er mange muligheder, i mit tilfælde bevilgede de bilen og så
> skulle jeg købe den, og PTU stod for indretning og hjælp.

Det forstod jeg også på ergoen at de hjælper med inretningen jeg skal bla
muligvis have et spcialt sæde , pga min kroniske bækkenløsning. hun snakkede
om andre ting men jeg kan ikke huske det mere hun mete i hvertfald at det
var bedste at ptu hjalp med at skønne hvad jeg havde brug for.

Knus henriette.

Fra : Tournesol

Dato : 20-10-04 06:19

Godmorgen

> [...]
> det ikke ensbetydende med at du får bevilget en bil, men får du en
> bevilling, vil denne være med tillæg til automatgear.

Nej det er jeg entlig med på fik formuleret mig klodset beklager.
Men hvis at bilinspektionen siger at jeg skal have automatgear så mente hun
at jeg de skulle bevilge en bil men det kan jeg nu se ikke nødvendigvis er
rigtigt

> Det kan også være at du får bevilling på et automatgear, men at du
> selv skal købe bilen.

uha nu gør du mig nervøs
Det ville være en økonomisk umulighed hvis ikke jeg kan få den via kommunen
og få et rente frit lån!!!!

> Og det er jo altid en begyndelse, så lærer hun nok reglerne
> efterhånden ...

Ja det må man da håbe !!!!
Men det er nu rart med en der ikke dømmer en , en der prøver at hjælp i
stedet for at blive dybt fornærmet over at en kvinde på 31 år kan tillade
sig at være syg og af sådan en sygdom som fibromyalgi bla næ nej jeg er bare
hypokonder det gjore den sidste, jeg var ikke gal nej !!!!!!

Knus Henriette.

Fra : Tournesol

Dato : 21-10-04 14:38

Hejsa

Jeg har alleredet fået en tid hos ptu den først november det er hurtigt
syntes jeg så når dete r over er der vel kun sidsten amtet og jeg går ikke
lige ud fra de er hurtige men man har da lov at håbe.

Jeg er godt nok lidt nervøs nu over hvordan bilen bliver bevilget og om vi
overhovet har råd.
For hvis nu jeg får påtegelser i kørekortet kan jeg jo ikke lovligt køre
vores nuværende bil.
Så jeg er skrup forvirret

Skulle lige ud med fustrationerne.

Knus Henriette.

Fra : strid

Dato : 21-10-04 19:47

Hejsa

PTU skal nok vejlede dig og hjælpe, jeg var totalt forvirret da jeg
kom derud men de er virkelig søde!

Astrid

Fra : Tournesol

Dato : 21-10-04 20:25

Hejsa

> PTU skal nok vejlede dig og hjælpe, jeg var totalt forvirret da jeg
> kom derud men de er virkelig søde!

Tak
Henne jeg snakkede med virkede meget lidt forviret >fnis< med sød.
Jeg håber det Hele flasker sig !!!

Knus Henriette.

Fra : Tournesol

Dato : 04-01-05 11:38

Hejsa

Nu har jeg enelig været ude og køre med Statens bil inspektion og de var
næsten enig med PTU jeg skal have automatgear og Extra servo men de mener
godt at alm bremseforstærker er nok

Så nu håber jeg sq snart der sker noget !!!!!!

Jeg har set mig varm på Hyndai matrix.

Godt nytår til alle

Knus Henriette.

Fra : Tournesol

Dato : 04-01-05 13:32

Hejsa

Er du vild hvor er de hurtige på PTU jeg skal allerede der ind igen på
fredag dete r sq noget andet end det offentlige >grin< vild service må jeg
sige !!!!

Knus Henriette.

Fra : Mette R

Dato : 04-01-05 15:37

Jeg må lige komme med min sag også - søgte i, ja hvem kan huske hvor lang
tid det er siden......midten/slutningen af september. Den 28 december ræg
den i amtet. Jeg var lovet behandlingstid på 3-4 mdr, I herinde sagde at så
hurtigt gik det nok ikke, men kommunen sagde at de ville skynde sig, det var
amtet der var de langsomme..... så måske engang næste år *griner*
Det er en udskiftning, og jeg er jo ikke blevet bedre på de sidste 6 år, så
det er helt skørt at det skal tage så lang tid. I mellemtiden kører jeg
rundt i en lejebil fra AVIS som jeg får betalt, for uden vil kan jeg ikke
passe mit job.... troede netop at når de betalte for lejebil hver måned at
de så ville skynde sig....nu får vi se hvor lang tid amtet er om det ;)

- Mette

Fra : Anita

Dato : 04-01-05 16:13

"Mette R" <NOSPAMgillian@email.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg må lige komme med min sag også - søgte i, ja hvem kan huske hvor lang
> tid det er siden......midten/slutningen af september. >>
> - Mette

Hej

Min sag blev "glemt" på kommunen
De havde de sidste oplysninger den 28 september, og først efter utallige
mails og telefon opringninger blev den endelig sendt afsted til amtet den 23
december. Amtet derimod har lovet mig at sagsbehandlingen derinde ikke tager
mere end 1-3 måneder. Så må jeg jo bare vente og se om det holder.

Hej og godt nytår

Anita

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 05-01-05 16:37

Mette R skrev:
> jeg er jo ikke blevet bedre på de sidste 6 år
[...]
> I mellemtiden kører jeg rundt i en lejebil fra AVIS

Jeg vidste ikke at de udlejede invalidebiler..... Hvad er det for en bil du
har lejet hos dem?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk

Fra : Mette R

Dato : 11-01-05 20:12

> Jeg vidste ikke at de udlejede invalidebiler..... Hvad er det for en bil
du
> har lejet hos dem?

Det gør de vel heller ikke Den jeg kører rundt i er en en KIA SHUMA, Den
har servostyring og automatgear. Det er de eneste påtalelser jeg har i mit
kørekort.
Jeg har i min bil (ææhm, havde ;)) oliefyr (for jeg kan ikke afrime med
skraber) Så skal jeg have noget glideskinne og en løftearm i den nye har
ergoen skrevet ;)

- Mette

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 13-01-05 10:48

"Mette R" skrev:

> Jeg har i min bil (ææhm, havde ;)) oliefyr (for jeg kan ikke afrime med
> skraber)

Jeg spørger lige lidt dumt, men hvorfor kører du ikke videre i den gamle,
indtil den nye er leveret?

--
mvh Karl Ejnar

Fra : Mette R

Dato : 17-01-05 13:41

Min bil blev totalskadet i September måned....

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 17-01-05 23:07

"Mette R" skrev:
> Min bil blev totalskadet i September måned....

OK det forklarer jo sagen, håber det kun var bilen, der blev skadet.

Fortsat pøj-pøj med sagen

--
mvh Karl Ejnar