Bærbar til Autodesk Inventor
Fra : peet_dk

Dato : 18-10-04 19:45

Har kraftigt at skifte min pc ud med en bærbar, da det er noget lettere på
mit studie (læser til produktionsteknolog). Men problemet er at jeg ikke ved
en sk... om bærbare computere og 3d-programmer.. Hvad kører I med? Og hvad
vil I anbefale? Hvor stor cpu (og hvilken) hvor mange ram osv.? Max. pris
omkring de 13k.

--
peet_dk was here
http://www.peet.dk

Fra : peet_dk

Dato : 19-10-04 10:06

Er et grafikkort på 64mb er det godt nok? Eller er det en fordel at få et på
128mb? (r9700)

Fra : TR

Dato : 19-10-04 17:07

Hejsa Øhh Peet ?

"peet_dk" <no@spam.com> skrev i en meddelelse
> Er et grafikkort på 64mb er det godt nok? Eller er det en fordel at få et
> på
> 128mb? (r9700)

Ja klart ellers ville der nok ikke være salg i at købe 128Mb GPUere )
ej det kommer faktisk lidt an på hvilke grafikkort det handler om, f.eks
r9700 er en go grafikort, hvor du sagtens kan mærke forskel på en 64 og en
128 mb,

men det du skal tænke på er hele løsninger, for hvad hjælper det at have en
hurtig bil, hvis du kun kan køre på en snæver skovvej ? læs, hvis resten af
maskinen ikke kan følge med.

Det du skal være opmærksom på er Ram, samt harddisk hastighed og hmmm også
noget CPU hastigheden.
Jeg ved ikke hvor store programmer og filer du kører med, eller kommer til
at kører med?

du kan sagtens kører med 64 mb men du vil nok opleve hakning ved størrer
filer, eller krævende opgaver. men det vil du nok også hvis du f.eks kører
win Xp samt Wildfire 2.0 og 128 mb grafikkort, mens du kun har 256 mb ram
installeret,.

jeg syntes du skal satse på et system med mindst 512 mb ram installeret, dog
er din overgrænse pt nok 1 Gb. (bemærk der er forskel på ram (hastigheden)),
128 Mb grafikort, samt en Gpu der ligger omkring det man førhen kaldte 2.0
GHz - bruger du kun CadCam programmer sjældent og spiller du ikke, vil jeg
da godt kunne drosle ned på grafikort hastigheden til 64 Mb, men er der stor
foeskel på prisen endnu ?

Hilsen TR

Fra : peet_dk

Dato : 19-10-04 20:30

"TR" <rubyto_fjern_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> spiller du ikke, vil jeg da godt kunne drosle ned på grafikort hastigheden
> til 64 Mb, men er der stor foeskel på prisen endnu ?

Jeg regner med 1gb ram, da jeg kan se når jeg sidder og roder i inventor,
har lidt web åbent osv. er jeg oppe over de 512mb. Så på den side er jeg
rimlig sikker. Satser nok på 128mb gfx, da jeg også godt kunne tænke mig at
spille engang imellem Så er det bare CPU størrelsen, hvad er anbefalet
for at arbejde i inventor?

Fra : TR

Dato : 19-10-04 21:59

> [...]
> rimlig sikker. Satser nok på 128mb gfx, da jeg også godt kunne tænke mig
> at spille engang imellem Så er det bare CPU størrelsen, hvad er

http://www.autodesk.dk/adsk/servlet/index?siteID=445226&id=4325203

jeg glemte faktisk noget før idag, og det er harddisken, de fleste harddiske
kører med 4200 rpm eller 5200 rpm - dog kan man få bærbar der kan kører med
7200 rpm, det er klart en fordel at kunne kører med høj hastighed *S*
(storefiler bliver hurtigere åbnet og gemt)

Hilsen Torben

Fra : peet_dk

Dato : 20-10-04 06:44

> [...]
> kan kører med 7200 rpm, det er klart en fordel at kunne kører med høj
> hastighed *S* (storefiler bliver hurtigere åbnet og gemt)

Ok! Er det en vigtig faktor? Fordi jeg har hørt at man helst skal holde sig
til 5200rpm fordi hvis man går op på 7200 rpm er chancen for at disken går
død inden for kortere periode end ved 5200 rpm. Og den skulle også blive
mere varm...

Fra : TR

Dato : 20-10-04 10:02

> [...]

> sig til 5200rpm fordi hvis man går op på 7200 rpm er chancen for at disken
> går død inden for kortere periode end ved 5200 rpm. Og den skulle også

Har jeg sku aldrig hørt*S*
men tror ikke på det, ps husk rigtige mænd tager ikke backup, men græder kun
lidt over manglende data *host*

TR

Fra : Uffe Bak

Dato : 21-10-04 10:36

Hej Peet

I forlängelse af TR's mange gode råd - så vil jeg pege på en side som vi har
skabt for netop at kunne checke grafik og hardware til Inventor.
Du finder den på: http://support.autodesk.com/inventor-graphic-cards/ og den
indeholder desuden en räkke informationer omkring drivere, registry update
etc.
Hvis du trykker på Laptops så ser du de grafikkort der er supporterer på
Laptops som CAD-kort.

Endelig så er der performance målinger på forskellige PC typer så du kan
opveje performance mod pris. For at finde de andre oplysninger - så träk
musen over den sorte bjälke "Navigation" til venstre - og de övrige områder
på denne site rulle ud. Du finder en forklaring omkring forskellen på
CAD-kort og Game-kort under "Graphics Card" sektionen.

Det overalt vigtigste for arbejde med Inventor er et godt grafikkort og
rigeligt med RAM. Jeg håber de oplysninger du finder kan hjälpe dig med
beslutningen.

MVH

Uffe Bak
Autodesk Nordic & Baltic