Solidworks vs. Inventor
Fra : John Smith

Dato : 15-10-04 07:19

Hvilket program er bedst?

C:/Peter

Fra : Musen

Dato : 18-10-04 20:31

Som Autodesk mand vil jeg jo umiddelbart sige Inventor, men det er et
spørgsmål om temperament. Så mit bedste råd er at kontakte
forhandlerne af begge programmer og så få en demo.
derefter kan du jo så fortælle i Forummet hvad du synes er det bedte
program.

Måske skulle du overveje PRO-E eller endnu bedre UniGrachics - det
kører

Fra : peet_dk

Dato : 18-10-04 21:26

"John Smith" <pbremove@danfysik.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket program er bedst?

Først: Jeg har ikke arbejdet seriøst i begge programmer, men har gennemgået
div. lærehæfter i begge programmer. Så det er der jeg har min viden om
programmerne fra. Og vel og mærket erfaringer som er et år gamle.. Så der er
sikkert sket meget.

Men den forskel der er i programmerne som jeg ser det, er at SolidWorks har
en bedre konstruktions side, og imod Inventor er meget bedre til at
præsentere tingene, med animationer m.m.m. Men alt-i-alt er de meget ens.

--
peet_dk was here
http://www.peet.dk

Fra : Søren

Dato : 03-11-04 22:09

Jeg synes SolidWorks er klart bedre.... Har tegnet mange år med Autocad, og
de er bare langt bagud

Søren

Fra : Thor

Dato : 04-11-04 13:45

"Søren" <jada@ja.dk> wrote in message
> Jeg synes SolidWorks er klart bedre.... Har tegnet mange år med Autocad,
og
> de er bare langt bagud
>
> Søren

Er det noget du kan underbygge?
Autocad og Solidworks kan jo ikke ligefrem sammenlignes. Havde du skrevet at
du har tegnet i mange år med Inventor var det jo en anden snak.

Fra : UPS

Dato : 09-11-04 20:26

Hvis man kun har tegnet i Autocad kan man ikke sammen ligne med Solid Works.
Der er vidt forskel på om man har tegnet i Autocad og 3D i Solid Works. Der
meget stort forskel på om man har tegnet i Autocad LT, Autocad Mechanical,
Mechanical Desktop, eller Inventor, som alle kommer fra autodesk.

Jeg har bruger erfaring med Autocad Mechanical., Inventor, Solid Edge, og
hvis jeg skulle anbefale nogle af disse ville det helt klart være Inventor.

Inventor´s brugerflade er meget nemmer at bruge og virker meget mere logisk,
og man skal kun bruge halvt så mange museKLIK, som i de andre progammer. Det
uden er der også meget hjælp at hent på nettet hvis det skulle blive
nødvendig.

Fra : Lars

Dato : 08-12-04 22:20

In article <416f6bba$0$235$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, pbremove@danfysik.dk says...
> Hvilket program er bedst?
>
> C:/Peter

Specielt til maskinkonstruktion er Inventor klart en vinder over solidworks, bla. pga et
supergodt brugerinterface.

Prøv at evaluer begge programmer

--
Best regards