Nogle sagsbehandlere ER der virkelig for a~
Fra : Mette R

Dato : 06-10-04 08:10

Kan i huske sagen med min bil som blev totalskadet ?

Min socialrådgiver ham kæmpet for at få svar på om jeg måtte leje en bil i
steddet for at skulle med taxa på arbejde (hehe, de vil jo gerne have at jeg
kommer på job, de ser mig vidst helst ikke på pension!) - i går fik hun
endelig besked fra hende der bestemmer det - og jeg må i dag gå ud og leje
en bil i 3 måneder, så de næste 3 måneder er jeg kørende igen.

Desværre er det sådan at kommunen skal til at have samlet alle §84 sager hos
en bestemt person, og så mister jeg jo nok min socialrådgiver - der er i
hvertfald ingen tvivl om at jeg vil skrive til min socialrådgivers chef og
fortælle hvor fantastisk hun har været i denne sag..... Vi er nemlig tit
gode til at brokke os, men ros, det skal vi også huske at give

- Mette, der får en bil i eftermiddag :)

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 06-10-04 10:11

Wed, 6 Oct 2004 09:09:45 +0200, skrev Mette R:

> endelig besked fra hende der bestemmer det - og jeg må i dag gå ud og leje
> en bil i 3 måneder, så de næste 3 måneder er jeg kørende igen.

Tillykke med det Mette. Rart med lidt lys engangimellem
--
Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)

http://kajsvenningsen.dk/

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 06-10-04 13:32

Mette R wrote:
> Kan i huske sagen med min bil som blev totalskadet ?

Ja
Og jeg har kendt en kørestolsbruger som blot fik den besked, at han måtte
sygemelde sig indtil en førtidsudskiftnings-sag var behandlet...
Dér var springet fra "at aflevere en stor pose penge i skat m.v." til "at
modtage pension" temmeligt stort, hvilket ville ha været nærliggende hvis
ikke han havde slået meget hårdt i bordet...

> Vi er nemlig tit gode til at brokke os, men
> ros, det skal vi også huske at give

Det er vildt glædeligt at fornuften sejrede
Jeg er glad på dine vegne

Men et eller andet sted er det nu alligevel lidt forkvaklet at ligefrem rose
kommunale medarbejdere for, at de gør deres arbejde og følger
love/bekendtgørelser/cirkulærer... For slet ikke at tale om den sunde
fornuft

Men man kunne rose vedkommende for *ikke* at have gjort noget forrykt med
store menneskelige (og formentlig økonomiske) omkostninger i din ende
Hvis ikke lige det var sådan, at hun faktisk er ansat til at fohindre store
menneskelige (og økonomiske) omkostninger for kommunens borgere....

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 06-10-04 14:35

Wed, 6 Oct 2004 14:32:09 +0200, skrev Søren C. Fischer:

> [...]
> kommunale medarbejdere for, at de gør deres arbejde og følger
> love/bekendtgørelser/cirkulærer... For slet ikke at tale om den sunde

Det må jo sige noget om, hvordan de fleste/de mest synlige kommunale
medarbejdere passer jobbet.
Og så har jeg lidt svært ved helt at forstå, hvordan det er lykkedes for
dig at få 'kommunale med...' og 'sunde fornuft' til at optræde i samme
afsnit.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 06-10-04 15:38

Kaj Svenningsen wrote:

> Det må jo sige noget om, hvordan de fleste/de mest synlige kommunale
> medarbejdere passer jobbet.

Jo enig - måske ER der behov for roser... For det er jo et sjældent syn...

> Og så har jeg lidt svært ved helt at forstå, hvordan det er lykkedes
> for dig at få 'kommunale med...' og 'sunde fornuft' til at optræde i
> samme afsnit.

Ja det er nok også en fortalelse, for "sund fornuft" er med sikkerhed ikke
et fag på socialrådgiver-uddannelsen.....

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 06-10-04 18:18

Wed, 6 Oct 2004 16:38:02 +0200, skrev Søren C. Fischer:

> Jo enig - måske ER der behov for roser... For det er jo et sjældent syn...

Jeg tror det. De (6-7?) dygtige kommunale folk med respekt for regler og
hensigter får sikkert ikke mange roser af 'systemet'.