Hjemmeservice
Fra : Crazy Camilla

Dato : 06-10-04 00:59

Hej.

Jeg har hørt der er noget om at reglerne for hjemmeservice (ikke
hjemmehjælp) er blevet ændret, således at ordningen kun gælder for
pensionister. Men indbefatter dette også førtidspensionister, eller er det
kun ældre mennesker, der kan få hjemmeservice? Jeg må hellere lige sige at
det er hjemmeservice til havearbejde, vi har brug for.
Vi er 22 år begge to og begge modtager højeste førtidspension efter de gamle
regler, men vores handicap er ikke alvorligt nok til at vi kan få
hjemmehjælp el.lign. fra kommunen.

MVH Camilla.

Fra : Viggo

Dato : 06-10-04 17:15

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gamle
> regler, men vores handicap er ikke alvorligt nok til at vi kan få

Ja, de er ændret. Førtidspensionister kan også få, men havearbejde er taget
ud. (men nogle firmaer kan let overtales til at skrive rengøring på i stedet
for, har jeg hørt
Se http://www.eogs.dk/sw187.asp
--

Vh
Viggo

Fra : Crazy Camilla

Dato : 06-10-04 23:37

"Viggo" <fjernViggo@victor.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
taget
> ud. (men nogle firmaer kan let overtales til at skrive rengøring på i

Ok, tak for svaret.

MVH Camilla.

Fra : Tournesol

Dato : 07-10-04 08:04

Hejsa

Jeg viste slet ikke man kunne det ???

Jeg kan ikke få hjemmehjælp fordi jeg har en rask mand, at han så er ved at
løbe livet sig for at nå det hele er underordnet for kommunen

Det eneste vi ønskede hjælp til var at få støvsuget.

Jeg får førtidspension efter den nye pensions lov og så vidt jeg kan se
komme den ikke under hjemme service er det korrekt?????

Knus henriette.

Fra : Viggo

Dato : 07-10-04 11:19

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg får førtidspension efter den nye pensions lov og så vidt jeg kan se
> komme den ikke under hjemme service er det korrekt?????

På siden står der:
Hvordan defineres en førtidspensionist ?

Der ydes tilskud til husstande hvor mindst én person er - fyldt 65 år,
eller - tilkendt førtidspension efter § 20 i lov om social pension, eller -
tilkendt førtidspension efter § 14, stk. 1-3, i lov om højeste, mellemste,
forhøjet almindelig og almindelig førtidspension. Det er kommunen, der
tilkender førtidspension. Førtidspensionister har modtaget et brev med
afgørelsen og modtager pensionsmeddelelser fra kommunen. Er kunderne i
tvivl, om de er førtidspensionister eller ej, kan de spørge deres
sagsbehandler i kommunen. Dokumentation over for virksomheden, kan fx være
en pensionsmeddelelse fra en af de seneste måneder eller lignende.

- det er alt, hvad jeg ved om det.
Prisen ligger efter tilskud på 120 kr i timen, så ofte kan det bedre betale
sig at finde en privat hjælp.
Vh
Viggo

Fra : Tournesol

Dato : 07-10-04 19:00

Hejsa

> På siden står der:
> Hvordan defineres en førtidspensionist ?

ja det ved jeg ikke helt ???

Men jeg havde over Set ,"tilkendt førtidspension efter § 20 i lov om social
pension, "
Det jo den paragraf jer har fået pension efter

> - det er alt, hvad jeg ved om det.
> Prisen ligger efter tilskud på 120 kr i timen, så ofte kan det bedre
betale
> sig at finde en privat hjælp.

Det kan jeg godt se det bliver lidt for dyrt for os i længenden
Medmindre de kan nøjes med ½ timer

men tak for hjælpen om ikek andet til at få øjne op >fnis<

Knus Henriette.