Æ thyholmer ruller lidt endnu
Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 04-10-04 16:43

Hej hej.

I dag - den 1781. dag - havde vi besøg af en sygeplejerske fra Thyholm
kommune. Han skulle vurdere, om jeg var syg og plejekrævende.

De ka' det der.

http://kajsvenningsen.dk/

Fra : Robert P

Dato : 04-10-04 17:16

"Kaj Svenningsen" <news@kajsvenningsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> De ka' det der.
> --
> Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)

Var Du så det?

Robert

---

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 04-10-04 21:26

Mon, 4 Oct 2004 18:16:22 +0200, skrev Robert P:

> Var Du så det?

Det mente han.

Fra : Winnie Henriksen

Dato : 04-10-04 19:53

Hej Kaj

Ja er du syg eller simulere du bare

Mvh

Winnie
Med venlig hilsen

Winnie Henriksen

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 04-10-04 21:28

Mon, 04 Oct 2004 20:52:42 +0200, skrev Winnie Henriksen:

> Hej Kaj
>
> Ja er du syg eller simulere du bare

Det er jeg altså ikke meget for at svare på.

Fra : strid

Dato : 04-10-04 22:06

Det er godt at høre du stadig er going strong..

Jeg er personligt i en lille problemstilling med flexjob.. har en
"mindre klog" konsulent til at hjælpe.. læs han tror jeg drømmer om
noget helt andet end jeg siger..

De sagsbehandlere.. Det er da godt at høre han syntes du stadig var
syg.. ikke at du var det men han ikke troede du var mirakuløst rask :)
(medmindre du var)

Astrid

On Mon, 4 Oct 2004 22:27:48 +0200, Kaj Svenningsen

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 04-10-04 22:24

Mon, 04 Oct 2004 23:06:13 +0200, skrev strid:

> Det er godt at høre du stadig er going strong..

Njaeh. Det kan nu diskuteres.

> "mindre klog" konsulent til at hjælpe..

Findes der konsulenter, der ikke er mindre kloge?
Jeg har altid troet, at konsulent var noget man blev, hvis man ikke kunne
bruges til noget fornuftigt.

> De sagsbehandlere.. Det er da godt at høre han syntes du stadig var
> syg.. ikke at du var det men han ikke troede du var mirakuløst rask :)
> (medmindre du var)

Den blev skisme' indviklet den der, men jeg lurer på, om ikke kommunen
regner med at slippe lidt billigere på denne måde.
Aftalen kan jo kun strække sig over 6 måneder. Måske er de ved at tro, jeg
lever længere.

Fra : Winnie Henriksen

Dato : 05-10-04 21:10

On Mon, 4 Oct 2004 23:24:27 +0200, Kaj Svenningsen

> [...]
>regner med at slippe lidt billigere på denne måde.
>Aftalen kan jo kun strække sig over 6 måneder. Måske er de ved at tro, jeg

Ja jeg bliver stadig træt i betræket når kommunen beder om læge
erklæring på min datter (16 år) stadig er spastiker ca 1/2 år når
hendes kørsel til behandling skal fornyes - den sidste blev
fornærmet da jeg bad om en erklæring på hendes sundefornuft

MVH

Winnie
Med venlig hilsen

Winnie Henriksen

Fra : cybs

Dato : 05-10-04 21:59

"Winnie Henriksen" <winnie@bitnisse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hendes kørsel til behandling skal fornyes - den sidste blev
> fornærmet da jeg bad om en erklæring på hendes sundefornuft

Øh.... Det lyder klodset - normalt er kørslen en del af behandlingen -
og hvis den, der har vurderet, at hun fortsat skal ha behandling, har
glemt at gøre klart, at der også fortsat er behov for kørsel, ville den
flexible sagsbehandler vel ringe op til vedkommende og spørge. (Kan være
andre grunde til at bevillingen skal fornyes - hvis det fx er
vederlagsfri fysioterapi hos privat behandler, spiller jeres økonomi
ind - jeg er dog ikke sikker, når det er et barn?)

--
MVH

Cybs/susanne

(X=1 for email)

Fra : Winnie Henriksen

Dato : 06-10-04 19:49

On Tue, 5 Oct 2004 22:59:01 +0200, "cybs" <cybsX@ofir.dk> wrote:

> [...]
>vederlagsfri fysioterapi hos privat behandler, spiller jeres økonomi
>ind - jeg er dog ikke sikker, når det er et barn?)

Klinikken (fys) høre under Hvidovre hosp. og skal derfor ikke
beviliges af sagsbehandleren men kørslen skal men nu er hun på Fyn
og får vederlagsfri fys på henvisning, men kørslen skal stadig
beviliges af kommunen ca 1/2 år, som de siger "vi kan jo ikke betale
for unødvendig kørsel"

Det er også ok hvis det er i tilfælde hvor man bliver rask og ikke som
Kaj el. min datter som ikke vågner op og er rask, måske hvis de kommer
til Nankiala (Brødrene Løvehjerte) men der går forhåbentlig en hel del
år endnu.

MVH

Winnie
Med venlig hilsen

Winnie Henriksen

Fra : cybs

Dato : 07-10-04 21:36

"Winnie Henriksen" <winnie@bitnisse.dk> skrev i en meddelelse:

(snip)

> [...]
> og får vederlagsfri fys på henvisning, men kørslen skal stadig
> beviliges af kommunen ca 1/2 år, som de siger "vi kan jo ikke betale

Nøøøøh...... - men "vi skal vel heller ikke betale for unødvendig
behandling" - netop derfor er der lavet en henvisning - forhåbentlig af
en læge som har vurderet "patienten" tilstrækkelig grundigt til også at
kunne svare på, om der er kørselsbehov? Altså - det jeg reagerer på, er
at det ser ud som om I bliver kostet til læge (eller andet) to gange
for noget, der burde kunne ordnes samlet?

Osse selvom det måske er forskellige personer der skal
bevillige/forskellige kasser der skal betale!!

Ellers spilder de både jeres tid og penge - og det offentliges. Så vidt
jeg kan se......

> [...]
> Kaj el. min datter som ikke vågner op og er rask, måske hvis de kommer
> til Nankiala (Brødrene Løvehjerte) men der går forhåbentlig en hel del

Yeah - lidt genkendelse, viden og forståelse ville varme - at man ikke
bare er et personnummer - når man trods alt har været forbi dem nogle
gange efterhånden.....

Var det i øvrigt ikke det, den ny lovgivning om handleplaner skulle råde
bod på?

--
MVH

Cybs/susanne

(X=1 for email)

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 05-10-04 22:39

Tue, 05 Oct 2004 22:09:59 +0200, skrev Winnie Henriksen:

> Ja jeg bliver stadig træt i betræket når kommunen beder om læge
> erklæring på min datter (16 år) stadig er spastiker ca 1/2 år når
> hendes kørsel til behandling skal fornyes - den sidste blev

Det er vist ikke alle sagsbehandlere, der forsøger at bruge hovedet.

> fornærmet da jeg bad om en erklæring på hendes sundefornuft

Den ku' jeg virkeligt godt lide.

Fra : Winnie Henriksen

Dato : 06-10-04 19:56

On Tue, 5 Oct 2004 23:38:57 +0200, Kaj Svenningsen
<news@kajsvenningsen.dk> wrote:

>Den ku' jeg virkeligt godt lide.

Jamen det hjalp vist for vi var op og skule tale om husholdningsskole
med hende og inden vi gik fik vi alt betalt og besked på at hendes
pille skulle de betale og de sko (hun sidder dem meget hurtigt, så dem
viste vi lige når vi nu var der) skulle skiftes og vi kunne hente 5 -
6 par pr. år i stædet for 2 - 3

Men deres åndsvage system med ekstra udgifter (tror jeg det hedder)
der er opdelt i 8 dele eller sådan noget, det betyder at vi rent
faktisk får 88 kr. pr. md. mere end vi bruger (buskort retur fyn), jeg
fatter det ikke, hvis der var udgifter for ca 5 kr. mindre pr. md.,
ville vi få ca 150 kr. mindre end vi betalte så hurra for DSB's
priser.

MVH

Winnie
Med venlig hilsen

Winnie Henriksen

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 06-10-04 21:41

Wed, 06 Oct 2004 20:56:28 +0200, skrev Winnie Henriksen:

> Jamen det hjalp vist

Det bliver bedre og bedre. Det synes jeg vi andre må prøve.

Det er fanme' utroligt.

http://kajsvenningsen.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 05-10-04 23:05

Kaj Svenningsen wrote:

> I dag - den 1781. dag - havde vi besøg af en sygeplejerske fra Thyholm
> kommune. Han skulle vurdere, om jeg var syg og plejekrævende.
>
> De ka' det der.

Det glæder mig trods alt, at der omsider synes at være hjælp på vej...

Knus
Lotte
--
http://www.lotte-m.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 06-10-04 00:29

Wed, 06 Oct 2004 00:04:35 +0200, skrev Lotte M:

> Det glæder mig trods alt, at der omsider synes at være hjælp på vej...

Også her selvfølgelig, men jeg sælger helst ikke skindet, før bjørnen er
skudt.

http://kajsvenningsen.dk/