SOSU uddannelserne
Fra : Helle Nielsen

Dato : 02-10-04 11:51

Hejsa.

Jeg overvejer at søge ind på sosu hjælper udd. og derefter tage assistent
udd. Jeg har desværre kun 10. klasse og er 22 år gammel. Har ikke noget
videre erhvervserfaring. Kan jeg godt komme ind på hjælper uddannelsen
alligevel? Jeg har gået sygemeldt i en del år.

Får man SU eller løn på hjælper uddannelsen?

Mvh Helle

Fra : Per Rønne

Dato : 02-10-04 12:57

Helle Nielsen <mail@hellenielsen.dk> wrote:

> [...]
> videre erhvervserfaring. Kan jeg godt komme ind på hjælper uddannelsen
> alligevel? Jeg har gået sygemeldt i en del år.

Uden at have slået op: Naturligvis kan du det. Det er altså ikke en
uddannelse der kræver en studentereksamen

> Får man SU eller løn på hjælper uddannelsen?

I grundforløbet SU, for unge over 18. For voksne over 25 kan der i nogle
kommuner gives voksenelevløn. Børn under 18 skal forsørges af
forældrene.

--
Per Erik Rønne

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 02-10-04 13:26

"Helle Nielsen" <mail@hellenielsen.dk> posting:

>Jeg overvejer at søge ind på sosu hjælper udd. og derefter tage assistent

Der er svaret på dine spørgsmål. Vil blot henvise til et sted, hvor
du kan få mere konkret information:
http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-socialsundhedshjaelper

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Helle Nielsen

Dato : 02-10-04 14:27

"Christian Bohr-Halling" <nospam@direkte.org> skrev i en meddelelse
> "Helle Nielsen" <mail@hellenielsen.dk> posting:

> Der er svaret på dine spørgsmål. Vil blot henvise til et sted, hvor
> [...]

Tusind tak - det var et rigtig godt link. Tak tak tak tak tak

Helle