D&D 3,5 spells
Fra : P. Frosch

Dato : 30-09-04 18:07

tja der er jo nogen der ikke er så gode til eng.

Jeg tænkte på om der sidder en rollerspiller der ude i det danske, som
har oversat spells TIL DANSK. eller kender nogen sider jeg kunne være
heldi at finde sådan nogen, for bøger bliver nok ikke oversat.

dette forum er desvære for lidt brugt.

gomez@mail.dk

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 01-10-04 09:48

P. Frosch <gomez@VBWUFmail.dk> (slet VBWUF) writes:

> Jeg tænkte på om der sidder en rollerspiller der ude i det danske, som
> har oversat spells TIL DANSK.

Tjah, et godt dansk ord for "spell" kunne være "trylleformular",
evt. "rune", jvf. begrebet "at kaste runer".

   Torben

Fra : P. Frosch

Dato : 01-10-04 12:05

>Tjah, et godt dansk ord for "spell"
>kunne være "trylleformular",
>evt. "rune", jvf. begrebet "at
>kaste runer".
>
>   Torben

Tanken er da meget sød, men nu var det ikke lige ordet spell's jeg
ønskede oversat, det var nu mere de spells der står i D&D 3,5.
det ville være nemmer hvis nogen havde dem, i stedet for at jeg må
sidde en god ven i gang med at oversætte dem.

P. Frosch

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 03-10-04 00:21

torbenm@diku.dk (Torben Ægidius Mogensen) writes:

> Tjah, et godt dansk ord for "spell" kunne være "trylleformular",
> evt. "rune", jvf. begrebet "at kaste runer".

Jeg foretrækker "besværgelse", og at smide med den bliver så til at
"fremsige en besværgelse".

Man kunne også kalde det "en fortryllelse". Jeg er sikker på at jeg har
hørt om nogen der "kastede en fortryllelse over" andre. Men det er nok
mest enchantment-spells :).

Jeg tror nu også at det oprindelige spørgsmål gik på oversættelser af
de enkelte spells, ikke ordet "spell", uden dog at være helt
sikker. :) Det kender jeg ikke noget til.

/L