x-streg og p-hat
Fra : Sune Fibaek

Dato : 26-09-04 11:53

Hejsa

Jeg leder efter x-streg og p-hat (altså stikprøvegennemsnit og
stikprøveandel) i Word. Er der nogen der ved, hvordan jeg griber det an
i f.eks. Word?

/Sune

--
I keep six honest serving men,
(they taught me all I knew),

Fra : Thomas Seehausen

Dato : 26-09-04 16:02

Klik indsæt, objekt og vælg Microsoft Equation 3.0. Her kan man skrive alle
formler så de kommer til at stå pænt. Hvis det program ikke ligger der
ligger det som tilføjelsesprogram på Microsoft Office CD'en

Fra : Sune Fibaek

Dato : 26-09-04 21:57

Thomas Seehausen wrote:

> Klik indsæt, objekt og vælg Microsoft Equation 3.0. Her kan
> man skrive alle formler så de kommer til at stå pænt.
> Hvis det program ikke ligger der ligger det som
> tilføjelsesprogram på Microsoft Office CD'en "Sune

Det er noget i den retning jeg leder efter. Jeg havde dog håbet, det
kunne lade sig gøre bare at skrive et enkelt tegn i stedet for at
indsætte et objekt.

I en anden gruppe er flg. forslag fremkommet:

{ eq \o (p; \s\up4(^) \d \ba10()) }

Men det kan jeg heller ikke få til at virke, som jeg gerne vil.

/Sune

Fra : David T. Metz

Dato : 14-10-04 08:39

Sune Fibaek wrote:
> Jeg leder efter x-streg og p-hat (altså stikprøvegennemsnit og
> stikprøveandel) i Word. Er der nogen der ved, hvordan jeg griber det
> an i f.eks. Word?

Du skal have fat i en skrifttype der indeholder tegnene, derefter kan du let
lave en genvejstast der indsætter tegnene fra netop den skrifttype eller
indbygge en autokorrektur der retter fx ^x og ^p til det ønskede (via menuen
indsæt/symbol...). Jeg har dog ikke fundet en skrifttype med tegnene ...

Ellers er der MathType, som kan benyttes gratis i 30 dage. Der følger en del
nyttige fonte med, men ingen af dem har de tegn så vidt jeg kan se. Men det
er let at lave tegnene i MathType:
http://www.mathtype.com/en/products/mathtype/trialwin.asp

David