Vedr.: Aloe
Fra : Ann Nielsen

Dato : 20-09-04 22:38

Hej alle sammen.

Nu er jeg snart blev bombarderet med reklamer om Aloe Vera, til dit og dat.
Men virker det? Hvilke produkter findes der og til hvad? Hvad gør det gavn
for?

Mvh.

En lettere nysgerrig Ann

Fra : Helle Nielsen

Dato : 21-09-04 12:17

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dat.
> Men virker det? Hvilke produkter findes der og til hvad? Hvad gør det gavn

Hej Ann.

Ja jeg vil jo mene det virker på mange ting. Men der findes mange
forskellige mærker af aloe vera -nogen er bedre end andre. Ligesom med så
mange andre produkter. Jeg oplevede renere hud og mere energi ved at drikke
aloe vera og er også glad for en af cremerne til min ellers meget tørre hud
på hænderne og i ansigtet. Nogen er mere begejstret for aloe vera end andre.

Mvh Helle

Fra : Charlie

Dato : 21-09-04 12:27

Helle Nielsen wrote:
> [...]
> ved at drikke aloe vera og er også glad for en af cremerne til min
> ellers meget tørre hud på hænderne og i ansigtet. Nogen er mere

så nu varer det ikke længe inden GB kommer på banen

Ch

---

Fra : Helle Nielsen

Dato : 21-09-04 15:51

"Charlie" <charlie@charlie.dk> skrev i en meddelelse

> så nu varer det ikke længe inden GB kommer på banen
>
> Ch

Nej jeg turde næsten heller ikke svare af frygt for at GB igen går "amok".

Mvh Helle

Fra : G.B.

Dato : 21-09-04 16:51

"Helle Nielsen" <mail@hellenielsen.dk> skrev i meddelelsen

> Nej jeg turde næsten heller ikke svare af frygt for at GB igen går
> "amok".

Jeg går først "amok", som du kalder det, hvis du spreder reklamer i
gruppen.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Helle Nielsen

Dato : 21-09-04 18:13

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse
> "Helle Nielsen" <mail@hellenielsen.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg går først "amok", som du kalder det, hvis du spreder reklamer i
> gruppen.

Jeg spreder ingen reklamer...

/Helle

Fra : G.B.

Dato : 21-09-04 20:00

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i meddelelsen

> Nu er jeg snart blev bombarderet med reklamer om Aloe Vera, til dit og
> dat. Men virker det? Hvilke produkter findes der og til hvad? Hvad gør
> det gavn for?

Aloe er glimrende til behandling af overfladiske brandsår, og ikke til
meget andet. Desværre er denne lægeplante totalt overvurderet og
opreklameret til det groteske af kyniske prangere, som kun er ude på én
ting: At tjene en hulens masse penge uden at lave et ærligt stykke
arbejde.

Du kan læse mere om aloë på:

http://www.phyton.dk/urter - Aloe står i en af menuerne til venstre
(planteportrætter).

Fra : Timo Jensen

Dato : 21-09-04 21:00

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote in message

> http://www.fyton.dk/urter - Aloe står i en af menuerne til venstre
> (planteportrætter).
Kan du ikke holde dine reklamer i signaturen, som alle andre...
Eller i det mindste linke til dokumentation, fremfor din egen mening.

Tak.

--
Timo Jensen. Aloe-Shop Danmark http://www.mlm-life.com/
Aloe Vera debat for alle http://62.243.201.230/forum (under test, kig ind)

Fra : G.B.

Dato : 21-09-04 21:46

"Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> skrev i meddelelsen news:4150882d
$0$269$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Kan du ikke holde dine reklamer i signaturen, som alle andre...

Det er ikke en kommerciel reklame, Timo-basse. Det er en henvisning til et
opslagsværk.

Og der fik du lige din MLM-shop fyret af endnu en gang.

Fra : H.S.

Dato : 22-09-04 13:16

> [...]
> opslagsværk.
>
> Og der fik du lige din MLM-shop fyret af endnu en gang.

LOL here we go again.....

Henrik
Aloe Vera og produkter til personlig pleje:
http://www.hstrading.dk/

Fra : Helle Nielsen

Dato : 22-09-04 15:24

> LOL here we go again.....

> Henrik
> Aloe Vera og produkter til personlig pleje:
> http://www.hstrading.dk/

Ja er det ikke utroligt? stakkels folk der bare vil vide lidt om aloe
vera...det ender ALTID i en krig hvor GB ihærdigt banker ind i folks hoveder
at aloe vera KUN er til for at tjene en masse fuskede penge...

Det er helt okay GB hvis det ikke virker på dig - men der ér altså andre det
virker på og du har helt ret i at det er godt til sår men det kan
naturligvis ikke kurere sygdomme.

Mvh Helle

Fra : G.B.

Dato : 22-09-04 20:47

> Det er helt okay GB hvis det ikke virker på dig - men der ér altså

Jamen Aloe virker skam på mig - jeg har en flot aloe-plante stående i
køkkenet, så den er lige ved hånden hvis jeg lige får en overfladisk
forbrænding. Wouldn't be without it...

> andre det virker på og du har helt ret i at det er godt til sår men
> det kan naturligvis ikke kurere sygdomme.

Nej, det har du ret i. Problemet er jo netop, at disse MLM-fiduser påstår
at aloe helbreder sukkersyge, astma, gigt - ja, selv cancer!

Jeg fatter egentlig ikke, at sundhedsmyndighederne ikke har grebet ind
over for dette kvaksalveri for længst - en ekspedient i en
helsekostforretning må jo ikke en gang fortælle kunderne, hvad kamille
kan bruges til, og iøvrigt er anprisning*) af naturmedicins egenskaber
forbudt, og har været det i mange år. Det er kun registrerede lægemidler,
som må anprises, og det SKAL de til gengæld være.

(*anprisning: at beskrive effekten af et præparat i reklamemateriale
eller på pakningen

Fra : Timo Jensen

Dato : 22-09-04 21:29

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote in message
> Nej, det har du ret i. Problemet er jo netop, at disse MLM-fiduser påstår
> at aloe helbreder sukkersyge, astma, gigt - ja, selv cancer!
Der er vist ingen i denne gruppe der lover helbredelse via Aloe Vera.
Men at det er et uhyre godt kosttilskud, er givet. Og flere og flere opdager at
kosttilskud giver mere energi og færre sygedage.

> Jeg fatter egentlig ikke, at sundhedsmyndighederne ikke har grebet ind
> over for dette kvaksalveri for længst
Det er ikke engang to måneder siden sundhedsstyrelsen havde kig på både LR- og
FLP-forhandlere uden det førte videre med sig.

> - en ekspedient i en
> helsekostforretning må jo ikke en gang fortælle kunderne, hvad kamille
> kan bruges til,
Synes du ikke det er rimeligt at han ikke må det?

> og iøvrigt er anprisning*) af naturmedicins egenskaber
> forbudt, og har været det i mange år. Det er kun registrerede lægemidler,
> som må anprises, og det SKAL de til gengæld være.
Nemlig. Sådan er loven skruet sammen, for at beskytte forbrugerne mest muligt.

> (*anprisning: at beskrive effekten af et præparat i reklamemateriale
> eller på pakningen
Men det er vel ikke forbudt at gøre opmærksom på at der findes andet end urter,
som kan gavne.

Fra : Helle Nielsen

Dato : 23-09-04 07:32

> Nej, det har du ret i. Problemet er jo netop, at disse MLM-fiduser påstår
> at aloe helbreder sukkersyge, astma, gigt - ja, selv cancer!

Man må ALDRIG komme med medicinske påstande! Aloe vera helbreder ikke
sygdomme som cancer, sukkersyge mm MEN nogen folk føler at det hjælper dem.
Jeg er selv forhandler hos Forever Living Products og vi er nøje lært op med
ikke at komme med medicinske påstande. FLP griber hårdt ind overfor dem der
kommer med det og de bliver omgående stoppet som forhandler og bliver vidst
nok også meldt til sundhedsmyndighederne.

Mvh Helle

Fra : G.B.

Dato : 23-09-04 14:29

> [...]
> ind overfor dem der kommer med det og de bliver omgående stoppet som
> forhandler og bliver vidst nok også meldt til sundhedsmyndighederne.

Så synes jeg, at I burde udvise et initiativ overfor denne side:

http://www.oestrogen.dk/visArtikel.asp?PageID=6081

Fra : Helle Nielsen

Dato : 23-09-04 17:50

> [...]
> "We all have private ails. The troublemakers are they
> who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Hvad mener du?

/Helle

Fra : G.B.

Dato : 23-09-04 19:53

"Helle Nielsen" <mail@hellenielsen.dk> skrev i meddelelsen news:4152fea8$0
$254$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Hvad mener du?

Har du set på siden? (Hint: Dobbeltklik på linket)
Er du enig i det, der står?

Fra : Timo Jensen

Dato : 23-09-04 21:05

> Har du set på siden? (Hint: Dobbeltklik på linket)
> Er du enig i det, der står?

Generelt:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=15037218
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=14654928

Randomized controlled trial:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=8765459

(hint dobbelklik på linket)
Tivler du på at der er noget om snakken om at Aloe kan bruges til andet end
brandsår?

Fra : Helle Nielsen

Dato : 23-09-04 22:06

> [...]
> "We all have private ails. The troublemakers are they
> who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Og det er så lige her at jeg ikke gider diskutere i denne tråd mere. Du
taler ned til folk. Gu' har jeg da kigget på linket. Jeg er træt af at
diskutere aloe vera med dig. Og jeg gider ikke fortsætte i denne tråd da du
nu begynder at svine folk til. Og nej jeg er bestemt ikke enig i den artikel
men jeg kan nu engang ikke gøre for hvad Østrogen skriver! Har du et problem
med det de skriver, så må du henvende dig til DEM og ikke alle os aloe vera
forhandlere. Vi kan kun tage ansvar for vores egen handling og jeg har nu
engang ikke skrevet den artikel og i øvrigt er der en masse medicinske
påstande i den artikel som jeg absolut ikke kan stå inde for.

Nok herfra i denne tråd.

/Helle

Fra : G.B.

Dato : 23-09-04 23:04

> Og det er så lige her at jeg ikke gider diskutere i denne tråd mere.
> Du taler ned til folk.

Nå, er argumenterne ved at slippe op, Helle?

> Gu' har jeg da kigget på linket. Jeg er træt af
> at diskutere aloe vera med dig.

Er du enig med det, de skriver? Til benefice for resten af gruppen skal
jeg her bringe en cut'n'paste synopsis:

<citat>
Aloe vera gel er en nærmest perfekt blanding af antibiotica,
smertestillende, arhæmmende og cellestimulerende stoffer. Den hjælper
blandt andet på:

- Hudskader
- Forstoppelse
- Mavesår
- Psoreasis
- Solskoldning
- Kronisk ledegigt
- Muskelvævsskader
- Insektbid
- Svamp og skedekatar
- Kræft
- HIV

Og så gør den dig smuk, forebygger rynker og hæmmer ældningen!
</citat>

> Og jeg gider ikke fortsætte i denne
> tråd da du nu begynder at svine folk til.

Jeg sviner da ikke nogen til. Nu må du lige sætte dig ned, og tage et par
dybe indåndinger.

> [...]
> for vores egen handling og jeg har nu engang ikke skrevet den artikel
> og i øvrigt er der en masse medicinske påstande i den artikel som jeg

Nej, men ikke desto mindre er netop disse påstande, hvad flere har
forsøgt at sælge aloe vera på til godtroende mennesker.

Det du er sur over er, at jeg fjerner dine illusioner.

Fra : Helle Nielsen

Dato : 24-09-04 12:02

> Nå, er argumenterne ved at slippe op, Helle?

Øh næeh hvorfor skulle jeg dog være det??

> Er du enig med det, de skriver? Til benefice for resten af gruppen skal
> jeg her bringe en cut'n'paste synopsis:

Nej det skrev jeg også at jeg ikke er!

> Jeg sviner da ikke nogen til. Nu må du lige sætte dig ned, og tage et par
> dybe indåndinger.

Øh nå

> Nej, men ikke desto mindre er netop disse påstande, hvad flere har
> forsøgt at sælge aloe vera på til godtroende mennesker.

Jeg kan ikke tage ansvar for hvad andre forsøger at sælge aloe vera for! Men
jeg giver dig helt ret i at MANGE siger for meget om aloe vera og lover for
meget - der kan vi blive helt enige. Men det er ikke mit ansvar hvad DE gør
og det kan det aldrig blive.

> Det du er sur over er, at jeg fjerner dine illusioner.

Nej det er jeg nu ikke. Jeg ved at aloe vera har hjulpet mig på mange
områder og hjulpet andre men det kan naturligvis ikke fjerne en disideret
sygdom! Det holder jeg fast i og vil altid gøre.

/Helle

Fra : Timo Jensen

Dato : 26-09-04 15:59

"Helle Nielsen" <mail@hellenielsen.dk> wrote in message
> Nej det er jeg nu ikke. Jeg ved at aloe vera har hjulpet mig på mange
> områder og hjulpet andre men det kan naturligvis ikke fjerne en disideret
> sygdom! Det holder jeg fast i og vil altid gøre.
Hej Helle
Har du kigget på de links jeg gav G.B. (og som han sjældent kan argumentere
imod)?

Fra : Timo Jensen

Dato : 24-09-04 17:17

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote in message
> Er du enig med det, de skriver? Til benefice for resten af gruppen skal
> jeg her bringe en cut'n'paste synopsis:

Er DU enig med forskerne i deres konklusioner?
Til benefice for gruppen bringer jeg her en cut'n'paste synopsis:

***
<citat>
Int Immunopharmacol. 2004 Mar;4(3):411-8.
Mannan from Aloe saponaria inhibits tumoral cell activation and proliferation.

Sampedro MC, Artola RL, Murature M, Murature D, Ditamo Y, Roth GA, Kivatinitz S.

Departamento de Quimica Biologica-CIQUIBIC, Facultad Ciencias Quimicas,
Universidad Nacional de Cordoba, Cuidad Universitaria, C5000GYA-Cordoba 5016,
Argentina.

In this study, we tested the antiproliferative effects of mannan from Aloe
saponaria using normal murine (SpMC) and human cells (PBMC) and several tumoral
cell lines. Employing flow cytometry, it could be determined that mannan
inhibits the proliferative response in normal and tumoral cells. Mannan affects
the expression of CD3(+) SpMC indicating that mannan inhibits mainly T
lymphocyte proliferative response. Also in SpMC cultured with or without mitogen
mannan produces an increase of an activation marker (CD25). On C1498 cell line,
mannan reduces CD3 expression and abolishes the CD25 expression. In conclusion,
mannan has a dual beneficial effect when applied to normal and tumoral cells at
the same time by inhibiting the activation of cancer cells and improving that of
normal ones.

PMID: 15037218 [PubMed - in process]
</citat slut>
***
<citat>
Oncol Rep. 2004 Jan;11(1):213-7.
Combined effect of aloe-emodin and chemotherapeutic agents on the proliferation
of an adherent variant cell line of Merkel cell carcinoma.

Fenig E, Nordenberg J, Beery E, Sulkes J, Wasserman L.

Institute of Oncology, Rabin Medical Center, Beilinson Campus, Petah Tiqva
49100, Israel. efenig@clalit.org.il

Merkel cell carcinoma (MCC) has only limited sensitivity to chemotherapeutic
agents. The aim of the study was to determine if members of the anthraquinone
family could be used as adjuncts to increase the growth inhibiting effect of
anticancer agents in MCC. An adherent variant of MCC was derived from a
previously established MCC cell line suspension. Cells were characterized by
immunocytochemical methods using specific antibodies against epithelial (low
molecular weight cytokeratins and cytokeratin 20) and neuroendocrine
(neuron-specific enolase, neurofilament protein, chromogranin A and
synaptophysin) antigens. Emodin and aloe-emodin, members of the anthraquinone
family, inhibited proliferation of the adherent MCC cells, with a slight
advantage of aloe-emodin over emodin. Aloin had no effect on cell proliferation.
The chemotherapeutic agents, cis-platinol (abiplastin), doxorubicin
(adriablastin), and 5-fluorouracil, and the tyrosine kinase inhibitor STI 571,
all independently inhibited the proliferation of adherent MCC cells. The
addition of aloe-emodin potentiated their inhibitory effect, especially when low
concentrations of the anticancer compounds were used. The antiproliferative
action of STI 571 may be associated with the presence of anti-c-kit antibodies.
The combined use of anticancer agents, especially at low concentrations, and
aloe-emodin may be considered a preferable means for treating MCC.

PMID: 14654928 [PubMed - indexed for MEDLINE]
</citat slut>
***
<citat>
Trop Med Int Health. 1996 Aug;1(4):505-9.
Management of psoriasis with Aloe vera extract in a hydrophilic cream: a
placebo-controlled, double-blind study.

Syed TA, Ahmad SA, Holt AH, Ahmad SA, Ahmad SH, Afzal M.

Department of Clinical Physiology, Malmo University Hospital, Sweden.

The purpose of this double-blind, placebo-controlled study was to evaluate the
clinical efficacy and tolerability of topical Aloe vera extract 0.5% in a
hydrophilic cream to cure patients with psoriasis vulgaris. Sixty patients
(36M/24F) aged 18-50 years (mean 25.6) with slight to moderate chronic
plaque-type psoriasis and PASI (Psoriasis Area and Severity Index) scores
between 4.8 and 16.7 (mean 9.3) were enrolled and randomized to two parallel
groups. The mean duration of the disease prior to enrollment was 8.5 years
(range 1-21). Patients were provided with a precoded 100g tube, placebo or
active (with 0.5% Aloe vera extract), and they self-administered trial
medication topically (without occlusion) at home 3 times daily for 5 consecutive
days per week (maximum 4 weeks active treatment). Patients were examined on a
weekly basis and those showing a progressive reduction of lesions, desquamation
followed by decreased erythema, infiltration and lowered PASI score were
considered healed. The study was scheduled for 16 weeks with 12 months of
follow-up on a monthly basis. The treatment was well tolerated by all the
patients, with no adverse drug-related symptoms and no dropouts. By the end of
the study, the Aloe vera extract cream had cured 25/30 patients (83.3%) compared
to the placebo cure rate of 2/30 (6.6%) (P < 0.001) resulting in significant
clearing of the psoriatic plaques (328/396 (82.8%) vs placebo 28/366 (7.7%), P <
0.001) and a decreased PASI score to a mean of 2.2. The findings of this study
suggest that topically applied Aloe vera extract 0.5% in a hydrophilic cream is
more effective than placebo, and has not shown toxic or any other objective
side-effects. Therefore, the regimen can be considered a safe and alternative
treatment to cure patients suffering from psoriasis.

Publication Types:
a.. Clinical Trial
b.. Randomized Controlled Trial

PMID: 8765459 [PubMed - indexed for MEDLINE]
</citat slut>

--
Timo Jensen. Aloe-Shop Danmark http://www.mlm-life.com/
Nyt patenteret produkt mod arveligt betinget håtab

Fra : Timo Jensen

Dato : 23-09-04 20:54

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote in message
> Så synes jeg, at I burde udvise et initiativ overfor denne side:
Det må de selv rode med. Havd de giver udtryk for på siden er forhåbentlig
dokumenterbart, og ihvertfald nogle af udsagnene vil jeg ikke selv anvende, men
de må for min skyld sige hvad de vil. Hvis du har et problem med oestrogen, så
må du selv henvende dig på rette sted.

Fra : G.B.

Dato : 23-09-04 23:57

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i meddelelsen

> En lettere nysgerrig Ann

Er du blevet mere nysgerrig af denne tråd? Det kunne være spændende at høre
lidt om...

Fra : Ann Nielsen

Dato : 25-09-04 08:05

> Er du blevet mere nysgerrig af denne tråd? Det kunne være spændende at
> høre
> lidt om...

Nej... Jeg har intet fået ud af at skrive denne tråd - hvilket jeg
håbede...... :/

Fra : Timo Jensen

Dato : 26-09-04 08:17

Prøv at kigge på http://www.pubmed.com og søg efter Aloe, så kan du læse en hel
del om Aloe VEra. DEr er ca. 600 artikeler at kigge på. Nogle er blot
observationer, og andre er deciderede forsøg der er gennemført med Aloe Vera. Du
kan også finde alle mulige andre artikler der.

Hvis du vil vide mere om produkter der kan købes i DK, kan du prøve at kigge i
en af de mange butikker der er på nettet.

Fra : Jakob Gade

Dato : 03-10-04 06:27

> [...]
>reklamer om Aloe Vera, til dit og dat.
>Men virker det? Hvilke produkter
>findes der og til hvad? Hvad gør det gavn

Hej Ann
Jeg har lige siddet og lavet en ordenlig smøre til dig, og da jeg
så vil sende den , er jeg f. sgu "automatisk" blevet logget ud !!!
Hvem F. gider så lave et ordenlig stykke arbejde ???
Beklager det, men vil du ikke kontakte mig via mail, der bliver
jeg vel ikke logget af !!!
V.h. Tina

Fra : G.B.

Dato : 03-10-04 08:47

Jakob Gade <gadesklan@mail.dk> skrev i meddelelsen

> så vil sende den , er jeg f. sgu "automatisk" blevet logget ud !!!

"Logget ud"? Bruger du modem???

> Hvem F. gider så lave et ordenlig stykke arbejde ???

Det var dog en besynderlig konklusion, ja undskyld...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-10-04 10:37

Jakob Gade wrote:

> Jeg har lige siddet og lavet en ordenlig smøre til dig, og da jeg
> så vil sende den , er jeg f. sgu "automatisk" blevet logget ud !!!

Du kan med fordel benytte en nyhedslæser til nyhedsgrupperne i stedet
for at benytte TDCs hjemmeside. Du har sikkert allerede en nyhedslæser
installeret. Prøv at skrive følgende i adressefeltet i Internet
Explorer:

Så skulle du gerne få åbnet Outlook Express og denne nyhedsgruppe.

> Hvem F. gider så lave et ordenlig stykke arbejde ???

Nu er det nok for sent, og med tanke på dit andet indlæg, er det måske
meget godt. Men til en anden gang, kan du prøve at kopiere teksten, når
du har skrevet den færdig, så hvis du så bliver logget af, kan du logge
på igen, klistre teksten ind og sende den.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?