DXF-filer for store
Fra : Villy Moestrup

Dato : 19-09-04 16:28

Hej

Jeg har en tegning der er tegnet i AUTOCAD 2000.
Når jeg gemmer et udsnit eks blot en firkant i DXF fylder
den ca. 390 Kb, hvilket er mindst 10 gange mere end normalt.
Hvad er der galt med min tegning ??
Hvis jeg tager en kopi af blot en linie på tegningen og sætter den ind på
en helt ny tegning følger problemet med.

Villy

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 19-09-04 16:36

Hej Willy
Der er ikke et rpoblem
Det er faktisk sådan at DXF virker.
En tegning gemt i DWG format er faktisk gemt som koder og derved er den
meget lille på harddisken.
DXF er ren tekst og det fylder meget mere.
Derfor er DXF så det kan bruges til at udveksle tegninger mellem helt
forskellige tegneporgrammer fra forskellige leverandører.
Mvh
Niels Gjermandsen

Fra : Per Corell

Dato : 20-09-04 23:59

Hi

"Villy Moestrup" <moestrup@tdcspace.dk> wrote in message news:<414da56f$0$218$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> Hvis jeg tager en kopi af blot en linie på tegningen og sætter den ind på
> en helt ny tegning følger problemet med.

Nu behøver du jo ikke at tage alle, alts[ HEADER CLASSES TABLES APPID
BLOCK_RECORD DIMSTYLE LAYERLTYPE STYLE UCS VIEW VPORT BLOCK ENTITIES
OBJECTS
med når du skriver en DXF fil med Dxfout. Hvis du når du skal give
filen et navn efter at have tastet Dxfout vælger options, kan du få
mulighed for at udpege enkelte entities og altså minimere DXF filen
betydeligt, der er jo heller ingen grund til at gen initialisere alle
sysvars classes osv osv, for hver entity du vil udbygge en tegning
med, så prøv kun at skrive de udpegede entities til DXF file.
P.C.
http://home20.inet.tele.dk/h-3d/