tør hoste m.m.....diagnose???
Fra : Bamse

Dato : 15-09-04 23:11

hej

Efter min kone og jeg kom hjem fra 2 mdrs ferie fik vi begge to et
hosteanfald den første nat. Vi havde svært ved at trække vejret. Mine
symptomer gik over efter en dag og nu er min næse blot stoppet lidt til. Min
kone har siden d. 25 aug. haft det mindre godt. De første 4-5 dage havde hun
det rigtig skidt....svært ved at trække vejret, tør hoste, tilstoppet
næse.....nu hoster hun ikke så meget og hun har lettere ved at trække
vejret, men hendes næse er tilstoppet lige som min.....

Vi har fået taget en priktest, men den viste ikke særlig meget......vi er
lidt allergiske overfor græs og skimmelsvampe/mug....

Vi har luftet ud i lejligheden og fjernet alle tæpper.

Hvordan finder min kone ud af hvad det er hendes immunforsvar kæmper imod?
Findes der nogen test til det formål?

Jeg har lagt mærke til at hendes symptomer forværres når det regner. Jeg
tror ikke at det er en allergisk reaktion...så vidt jeg ved er tør hoste
ikke en reaktion som allergikere har.....hendes næse eller øjne løber heller
ikke og hun hæver heller ikke omkring øjnene....

Hilsen en rådvild bamse

Fra : Bamse

Dato : 15-09-04 23:12

Jeg har hørt noget om, at man kan få tilbudt en ny lejlighed gennem kommunen
hvis lejligheden er sundhedsskadelig.....er der nogen derude der ved noget
om det?

Fra : Soliema

Dato : 16-09-04 06:39

hejsa..

> [...]
heller
> ikke og hun hæver heller ikke omkring øjnene....

har din kone være ved lægen, da min børn også har haft en slem hoste i over
en uge, og det viste sig, at det var en virus... de hoste også en tør hoste,
så de kastede op og det var så slemt, at min datter sprang hendes ene
tromhinde af det..
der ud over, havde de lidt feber og stoppet næse, så jeg vil tro, at jeres
kroppe, har fået et kulturchok, da i kom hjem...

/Anne Mette