Dårlige energier og hvordan de bortjages
Fra : Jahnu

Dato : 14-09-04 01:50

Der har været en del snak om dårlige energier (både i form af mentale
vibrationer folk sender ud æteren og i form af subtile væsener) og
hvordan man kan beskytte sig mod dem. Christina fortalte, hun havde
betalt en Clairvoyant 800 kroner for at få ryddet sin lejlighed for
spøgelser, hvilket blot viser hvor meget svindel og humbug der foregår
på newage scenen under navn af 'åndelighed.'

Vi lever i en tidsalder, Kali-yuga, der er beskrevet som hykleriets og
stridens tidsalder. Denne nuværende tidsalder er allerede i sig selv
fyldt med negative energier. Medier som TV og radio sender en konstant
strøm af løgn, plat og overfladisk nonsens ud i æteren omkring os.
Eftersom også sindet fungerer på den æreriske platform bliver det
påvirket af alle disse bølger og energier. Den bedste måde at beskytte
sindet på mod alle former for dårlige energier og vibrationer
(bevidste såvel som ubevidste) er regelmæssigt at recitere, synge
eller meditere på Hare Krishna mantraet. Sådan daglig meditation eller
bøn vil uden tvivl beskytte sindet mod enhver form for negativ
indflydelse.

hare krsna hare krsna krsna krsna hare hare
hare rama hare rama rama rama hare hare
iti sodashakam namnam / kali-kalmasa-nashanam
natah parataropayah / sarva-vedesu drishyate

"Det ovenstående mantra bestående af 16 ord og 32 stavelser er det
eneste, der kan modvirke Kali-yugas onde indflydelse. Efter at have
gennemsøgt alle Vedaerne finder man ikke nogen mere ophøjet religion"
(Kali-santarana Upanishad)

I Kali-yuga (der varer 432.000 år hvoraf 5000 år allerede er passeret)
er jorden sat i en slags kosmisk karantæne, hvor der ikke foregår
interplanetære udvekslinger. Før i tiden blev jorden ofte besøgt af
halvguder og andre højere væsener, der hjalp menneskene i deres kamp
mod de negative kræfter i universet, men i den nuværende tidsalder,
pga. af menneskenes faldne tilstand, er der ingen af disse højere
væsener, der gider besøge jorden. Derfor er det heller ikke anbefalet
i Vedaerne at tilbede halvguder i denne tidsalder. Men man kan altid
hente hjælp hos Gud selv. Dette princip gælder for enhver tidsalder.

Men tilbage til de negative energier. Spøgelser og andre uvidende
subtile væsener kan fx. meget ofte mærkes som negative vibrationer.
Sådanne væsener (der altså er sjæle med en mental krop men minus en
fysisk krop) er som regel selvmordere og/eller ofre for en voldsom og
traumatisk død. Eftersom mange i den nuværende civilisation dør på
denne måde, er det en anden medvirkende grund til at æteren på
nuværende tidspunkt er fyldt med dårlige energier.

Sådanne subtile væsener forstår ofte ikke engang, de er døde, og
hænger omkring de steder, de var knyttede til, mens de var i live. De
vil befinde sig i denne ulegemliggjorte tilstand, indtil de vil få en
ny fysisk krop. I tilfældet af fx. en selvmorder afbryder han sit liv,
før det skulle være afbrudt ifølge hans karma, og denne resterende tid
vil han komme til at opleve som spøgelse. Ved vores fødsel er vores
livslængde allerede stadfæsten, ikke ifølge antal år men ifølge antal
åndedræt.

Vores livslængde er udmålt i antal åndedræt, hvilket vil sige man
enten kan forlænge sit liv eller forkorte det, alt efter hvordan man
trækker vejret. Det kan også observeres i naturen at dyr der trækker
vejret hurtigt lever i forholdsvis kort tid mens de, der trækker
vejret langsomt, lever i forholdsvis lang tid. Men det er en anden
historie. Pointen er, at der findes mange subtile væsener i æteren
omkring os, og da disse ofte er frustrerede, ulykkelige eller direkte
misundelige, hadefulde og ondskabsfulde væsener, påvirker de os
negativt.

Der er ingen på dette plan, der kan hjælpe dem 'over' eller hjælpe dem
til at få en fysisk krop. Dette foregår altsammen helt automatisk
under naturens overopsyn. Herre Shiva er forøvrigt den halvgud, der
har opsyn med og styrer uvidenhedens kvalitet, og det er ham, der står
for alle slags subtile væseners skæbne, og sørger for, de kommer
videre i deres forløb.

Det, man kan gøre selv, er simpelthen at jage disse væsener bort og
rense atmosfæren omkring sig, så de ikke forstyrrer en. Den mest
effektive måde at gøre dette på, er gennem at messe eller recitere
særlige mantras eller formularer. Man kan evt. akompagnere dette ved
at slå på cymbaler og klokker og klappe i hænderne. Høje klare,
gennemtrængende lyde siges at frastøde spøgelser, mens hvislelyde
tiltrækker dem.

Der findes et ultimativt mantra hvormed man kan rense æteren omkring
sig for al dårlig energi. Hvis man har problemer i sin lejlighed med
spøgelser eller mareridt, vil dette mantra med garanti drive dem bort.
Mantraet er en påkaldelse af Herre Narasimha-deva (udtales Nara eller
Nrisingha), der er Gud selv i Hans form som halvt løve halvt menneske.
Det er denne form eller dette aspekt af Krishna man henvender sig til
for at bede om beskyttelse mod verdens ondskab. Ingen dæmon ligegyldig
hvor mægtig og kraftfuld (for slet ikke at tale om stakkels små
uvidende spøgelser) kan stå overfor Herren Nrisimha-deva. De slynges
langt væk ved den blotte udtale af Hans navn. Hvis man nogensinde
kommer ud for fare, fysisk eller psykisk, kan man blot skrige af sine
lungers fulde kraft: NARASINGHA!!!, og man kan være helt sikker på, at
faren vil gå væk.

Hans mantra, der er specielt designet til at jage subtile væsener væk,
går som følger:

om hrim (hring) kshraum ugra viram
maha-vishnum jvalantam sarvato mukham
nrisimham (nrisinghang) bishanam bhadram
mrityo mrityur namah me aham

Ved at recitere denne formular jager man alle ondsindede og negative
energier væk. Hvis man synes, det er for svært at lære at sige dette
mantra, kan man også bare recitere Hare Krishna mantraet. Det virker
hver gang, men det andet mantra er specielt designet til at jage
spøgelser og dæmoner væk. Det vil jage selv negative astrologiske
indflydelser bort.

www.iskcon.com www.krishna.dk www.harekrishna.dk
www.in2-mec.com www.krishna.com

Fra : Poul

Dato : 14-09-04 14:23

"Jahnu" <jahnu@india.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> spøgelser, hvilket blot viser hvor meget svindel og humbug der foregår
> på newage scenen under navn af 'åndelighed.'

Er spøgelser altid negative og er alle manifestationer fra de afdøde altid
spøgelser ?.
Jeg kendte en kvinde som jeg i mine yngre dage var stærkt forelsket i, nu er
hun død og jeg bilder mig ind at jeg nogle gange kan mærke hende i mit
hjerte som en vidunderlig følelse af kærlighed der strømmer gennem min krop.
Jeg kan virkelig ikke se noget forkert i det.

MVH Poul Nielsen

Fra : Christina

Dato : 14-09-04 15:19

Poul wrote:
> [...]
> hende i mit hjerte som en vidunderlig følelse af kærlighed der
> strømmer gennem min krop. Jeg kan virkelig ikke se noget forkert i

Jeg tror mere det handler om hvad man frygter ved ånder, spøgelser, andre
væsener og så videre...."det ukendte" har det med at skabe frygt, og den
frygt vil man søge at gardere sig imod, uanset om det er reelt eller ej, og
det kan de clairvoyante jo så score en masse penge på f.eks.....oplevelser
som dine, bærer ikke frygt med sig, derfor er det en god oplevelse Begge
dele findes, som med så meget andet...

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 14-09-04 16:12

Goddag Poul

"Poul" <poul@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
krop.
> Jeg kan virkelig ikke se noget forkert i det.

Fuldkommen enig. En sådan følelse er i sig selv positiv og det er jo fint.

Af forklaringer er der flere: den mest naturlige er forklaringen at dine
kærlige tanker om den afdøde kvinde du var stærkt forelsket i, giver en så
varm og positiv fornemmelse af "gensyn" at det faktisk er den psykiske kraft
ved dine positive tanker der fremkalder "varmen."

Jeg er ikke sikker på at vi andre vil kunne fremdrage mere præcise
forklaringer af det der sker for dig -- men det er jo kun godt, at
manifestationen er positiv.

--
Venlig hilsen
Henrik, Slagelse

Fra : Niels Skaaning

Dato : 14-09-04 17:18

> [...]
krop.
> Jeg kan virkelig ikke se noget forkert i det.

Det er jeg ked af, at høre at hun er død. Følelser der sidder fast er både
godt og skidt.

NS

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 14-09-04 18:26

"Poul" <poul@hotmail.com> wrote in message

> Er spøgelser altid negative og er alle manifestationer fra de afdøde altid
> spøgelser ?.

Hvad mener du med "spøgelser"?

> [...]
krop.
> Jeg kan virkelig ikke se noget forkert i det.

Der er stor forskel på hvordan man opfatter de afdøde, som du tilsyneladende
kalder spøgelser og jeg kalder "ånder". Nogle mærker dem som kolde, nogle
udtrykker at det lugter " jordslået" når en afdød er i nærheden, andre igen
kan dufte den "parfume" de plejede at bruge, Andre igen oplever det som
varme i kroppen.

Det jeg "TROR" der sker med dig - er at din afdøde veninde sender dig
healing i form af kærlighed - og det er den følelse du mærker. Det har ikke
noget at gøre med at følelser er i klemme.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : ThomasB

Dato : 14-09-04 18:35

"J¤mfruen)" <spam@hjertelys.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
igen
> kan dufte den "parfume" de plejede at bruge, Andre igen oplever det som

Alt dette er selvfølgelig ren indbildning.

I "clairvoyante" har ALDRIG bevist, bare én eneste gang, at i skulle kunne
se, høre, føle ånder/døde mv.

> [...]
ikke
> noget at gøre med at følelser er i klemme.

Ja, du fortæller det han vil høre. Det er simpelthen verdens billigste
trick.

Hvad med at fortælle noget om mig, som ingen udover mig ved?

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 14-09-04 19:11

Godaften ThomasB

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med at fortælle noget om mig, som ingen udover mig ved?

Du har fået fjernet venstre visdomstand i undermunden?

Henrik, Slagelse
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.livssyn.newage

Fra : ThomasB

Dato : 14-09-04 20:59

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du har fået fjernet venstre visdomstand i undermunden?

Er det 70% af danskerne der får fjernet visdomstænder?

Du har en lovende fremtid i clairvoyant-branchen, Henrik

Fra : Jahnu

Dato : 15-09-04 04:49

On Tue, 14 Sep 2004 21:59:29 +0200, "ThomasB"
<usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote:

>Er det 70% af danskerne der får fjernet visdomstænder?
>
>Du har en lovende fremtid i clairvoyant-branchen, Henrik

Det kaldes hagl-geværmetoden :)

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 15-09-04 09:35

> Det kaldes hagl-geværmetoden :)
> www.iskcon.com www.krishna.dk www.harekrishna.dk
> www.in2-mec.com www.krishna.com

Eller god værkstedshumor... Thomas forstod igen mere end dig Jahnu!

Fra : Jahnu

Dato : 15-09-04 10:41

On Wed, 15 Sep 2004 10:34:41 +0200, "Henrik Vestergaard"
<vestergaard_henr@hotmail.com> wrote:

>Eller god værkstedshumor... Thomas forstod igen mere end dig Jahnu!

Og du fattede ikke engang hvad jeg mente med haglgeværsmetoden :)

Fra : Jahnu

Dato : 14-09-04 22:07

On Tue, 14 Sep 2004 15:23:11 +0200, "Poul" <poul@hotmail.com> wrote:

>"Jahnu" <jahnu@india.com> skrev i en meddelelse

>Er spøgelser altid negative og er alle manifestationer fra de afdøde altid
>spøgelser ?.

Spøgelser er ikke altid negative, som du vil se, jeg skrev i nogle af
de andre tekster, her i gruppen.

> [...]
>hjerte som en vidunderlig følelse af kærlighed der strømmer gennem min krop.
>Jeg kan virkelig ikke se noget forkert i det.

Hvis du oplever det som en vidundelig følelse af kærlighed der
strømmer igennem dig, kan det heller ikke være negativt. Det jeg
snakekr om er de dårlige energier der ofte opstår når der er spøgelser
i nærheden. I tilfældet med din veninde tror jeg ikke, der er tale om
et spøgelse, men simpelthen et kært minde, du har om hende. Har du
nogen grund til at tro hun er spøgelse? Hvordan døde hun?

Fra : Bhatu Peter

Dato : 14-09-04 23:19

Poul wrote:
> [...]
> hende i mit hjerte som en vidunderlig følelse af kærlighed der
> strømmer gennem min krop. Jeg kan virkelig ikke se noget forkert i

Det er en vidunderlig måde at mindes hende på. Det er der ikke noget forkert
i.

--
Bhatu Peter
"May all beings be blessed with happiness..."