Billigt overvågningskamera ... "Info"
Fra : Berit Nielsen

Dato : 13-09-04 08:31

Hej alle.
Nu i disse tider er der jo mange der overvejer at anskaffe sig et
overvågningskamera til stalden.
Metro har fra fredag d. 17.9 et tilbud på ca. 450.- Kr for trådløst kamera
og monitor.
Billigere tror jeg ikke det kan gøres, og min stald får ihvertfald et

Hilsen Berit

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 13-09-04 10:03

Berit Nielsen wrote:

> [...]
> og monitor.
> Billigere tror jeg ikke det kan gøres, og min stald får ihvertfald et

for nylig var der et indbrud på et stor musseum i danmark. De havde
advancerede overvågnings kameraer, men lyset var slukket, så de
optog bare mørke. Husk at holde dit lys tændt.

JonB

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-09-04 10:21

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> wrote in message

> for nylig var der et indbrud på et stor musseum i danmark. De havde
> advancerede overvågnings kameraer, men lyset var slukket, så de
> optog bare mørke. Husk at holde dit lys tændt.

Bevægelsessensorer ved dørene.

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop

Fra : Berit Nielsen

Dato : 14-09-04 09:00

> for nylig var der et indbrud på et stor musseum i danmark. De havde
> advancerede overvågnings kameraer, men lyset var slukket, så de
> optog bare mørke. Husk at holde dit lys tændt.

Det er med infarødt.
Så man behøver ikke at holde lyset tændt.

Hilsen Berit

Fra : Malene P

Dato : 14-09-04 16:56

"Berit Nielsen" <wendy_shah@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er med infarødt.
> Så man behøver ikke at holde lyset tændt.

Hvordan infarødt? Hvis det bare er en infrarød føler, der starter kameraet,
vil det vel alligevel bare optage i mørke? For det er vel ikke et kamera,
der optager infrarødt lys?

mvh
Malene P

Fra : Malene P

Dato : 14-09-04 17:33

"Malene P" <malenekors[SPAMVAEK]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan infarødt? Hvis det bare er en infrarød føler, der starter
kameraet,
> vil det vel alligevel bare optage i mørke? For det er vel ikke et kamera,
> der optager infrarødt lys?

Jeg fandt kameraet på Metros hjemmeside og synes faktisk at det ser billigt
ud. Men det er næppe et infrarødt kamera -blot et kamera, der aktiveres via
infrarød sensor. Så jeg vil da anbefale dig samtidig at installere en af de
dersens "indkørselsbelysninger", der tænder, når man går ind -og sørge for
at den for alt i verden IKKE reagerer, når hestene går rundt i stalden. Det
fremgår ikke tydeligt, om man kan gemme, hvad kameraet fanger -kan man ikke
det, er det vel ikke meget bevendt, hvis ikke man lige sidder foran skærmen
i "gerningsøjeblikket". Og det at lyset tænder, vil vel i sig selv skræmme
en evt ugerningsmand væk? Og hvad med de der ekstrakameraer -hvad koster de
og hvordan håndterer man det? Jah -bare et par strøtanker. Jeg kunne selv
finde på at købe systemet, så held og lykke -og giv endelig lyd, hvis du får
gode eller dårlige erfaringer med det.

med venlig hilsen
Malene P

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 27-09-04 15:02

Malene P wrote:
> [...]
> kameraet, vil det vel alligevel bare optage i mørke? For det er vel
> ikke et kamera, der optager infrarødt lys?

Harald Nyborg har et kamera i samme prisklasse, og i dét tilfælde er det
et kamera der også kan optage infrarødt lys, og har indbygget nogle
infrarøde dioder til at lyse op med. Rækkevidden er næppe så stor.

Men som Kim også nævne bliver kvaliteten nok næppe supergod.

Jeg er igang med at montere netop sådan et kamera i vores trailer.

-dennis

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-09-04 06:42

"Dennis Thrysøe" <dennis@geysirheste.dk.FJERN> wrote in message

> [...]
>
> Men som Kim også nævne bliver kvaliteten nok næppe supergod.
>
> Jeg er igang med at montere netop sådan et kamera i vores trailer.

Vi vil se frem til en anmeldelse af kvaliteten.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-10-04 11:58

> [...]
>
> Men som Kim også nævne bliver kvaliteten nok næppe supergod.
>
> Jeg er igang med at montere netop sådan et kamera i vores trailer.

Er det det samme som er på tilbud nu ?

http://www.harald-nyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=4363&n=60105

--
mvh/rg. Christian

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 14-10-04 12:18

Christian B. Andresen wrote:

> Er det det samme som er på tilbud nu ?
>
> http://www.harald-nyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=4363&n=60105

det ligner rigtig meget. Jeg har testet en, og den gik fint
igennem en 4-5 armeret jernbeton mure, dog skulle antennerne
pege på hinanden. Du bliver dog træt af at se på skærmen, da
denne blinker meget.

man kan muligvis tilføje extern skærm.

JonB

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 14-10-04 15:06

Christian B. Andresen wrote:
> Er det det samme som er på tilbud nu ?
>
> http://www.harald-nyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=4363&n=60105

Ja. Jeg har stadig ikke fået bygget mit ind i traileren. Jeg bakser
stadig med strøm osv. når jeg har tid.

-dennis

Fra : Kim S

Dato : 17-09-04 15:29

"Berit Nielsen" <wendy_shah@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er med infarødt.
> Så man behøver ikke at holde lyset tændt.

Jeg tror ikke du kan genkende folk der er optaget med infarødt lys.....

Mvh, Kim

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 17-09-04 19:15

Kim S wrote:
> "Berit Nielsen" <wendy_shah@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke du kan genkende folk der er optaget med infarødt lys.....

Nej men, man kunne køre et mønstergenkendelses program der
genkender at der er et menneske på folden, derefter kunne
det se på klokken, og alarmere dig hvis der er problemer.

JonB