Bermudatrekanten
Fra : Christina

Dato : 12-09-04 18:53

Hvad går det ud på?

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 12-09-04 20:51

Godaften Christina

"Christina" <Christin(remove)@os.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad går det ud på?

Det er et triangulært område ud for Bermuda [deraf navnet ] hvor fly og
skibe igennem tiden skal være forsvundet. I begyndelsen mente mange at der
var tale om forsikringssvindel, og der er vist indtil flere teorier om
årsagen...

Jeg har lavet en søgning på engelsk du kan finde her:
http://www.kortlink.com/bermuda-eng
samt en søgning efter danske sider du kan finde her:
http://www.kortlink.com/bermuda-dk

Håber det kan bruges...

Henrik, Slagelse
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.livssyn.newage

Fra : Christina

Dato : 12-09-04 21:02

Henrik Vestergaard wrote:
> [...]
>
> Jeg har lavet en søgning på engelsk du kan finde her:
> http://www.kortlink.com/bermuda-eng
> samt en søgning efter danske sider du kan finde her:

Tak skal du have

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 12-09-04 22:23

Godaften Christina

> Tak skal du have

Velbekomme.

--
Venlig hilsen

Fra : Jahnu

Dato : 13-09-04 06:07

On Sun, 12 Sep 2004 21:51:20 +0200, "Henrik Vestergaard"
<vestergaard_henr@hotmail.com> wrote:

> [...]

>skibe igennem tiden skal være forsvundet. I begyndelsen mente mange at der
>var tale om forsikringssvindel, og der er vist indtil flere teorier om

En af teorierne er, at Bermuda trekanten er en indgang indtil en anden
dimension eller en eller anden form for timewarp, hvor ting og sager,
der bevæger sig ind i forsvinder. Eftersom området ligger midt i ude i
havet er det mest skibe og fly der er forsvundne.

Men forsvandt menneskene, der befandt sig på skibene og flyene, også.
Det synes jeg aldrig man hører noget om.

www.iskcon.com www.krishna.dk www.harekrishna.dk
www.in2-mec.com www.krishna.com

Fra : Christina

Dato : 13-09-04 08:41

Jahnu wrote:

> [...]
>
> Men forsvandt menneskene, der befandt sig på skibene og flyene, også.
> Det synes jeg aldrig man hører noget om.

Jo, jeg læste i et af Henriks link at ca. 2000 mennesker menes forsvundet
dér....i et andet link stod der ca. 1000.... :) Men det er da noget
underligt noget....

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 13-09-04 09:45

Goddag Christina

> Jo, jeg læste i et af Henriks link at ca. 2000 mennesker menes forsvundet
> dér....i et andet link stod der ca. 1000.... :) Men det er da noget
> underligt noget....

Helt bestemt. Ingen tvivl om at jeg ville flyve udenom det område -- bare
for en sikkerheds skyld....

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 13-09-04 08:43

"Jahnu" <jahnu@india.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men forsvandt menneskene, der befandt sig på skibene og flyene, også.
> Det synes jeg aldrig man hører noget om.

Som jeg skrev i news:4144be88$0$178$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk kan du
måske bruge følgende links til at finde mere om Bermuda-trekanten:

=== citat ===
=== citat slut ===

Fra : Christina

Dato : 13-09-04 14:10

Jahnu wrote:

> [...]
> der bevæger sig ind i forsvinder. Eftersom området ligger midt i ude i
> havet er det mest skibe og fly der er forsvundne.

a'pro'po så var der en film om det forleden nat, hvor en ubåd kom ind i
fremtiden...films omkring dette emne, er nu meget gode....men er der ingen
undersøgelser lavet om hvad det handler om? Nogen der har søgt at finde ud
af hvad der sker, når tingene forsvinder? Nogen der bevidst er forsvundet
der, i jagten på at opdage hvad der sker? Er der ingen der er kommet tilbage
igen?

Fra : Bhatu Peter

Dato : 13-09-04 14:19

Christina wrote:

> [...]
> søgt at finde ud af hvad der sker, når tingene forsvinder? Nogen der
> bevidst er forsvundet der, i jagten på at opdage hvad der sker? Er

Charles Berlitz har skrevet en hel bog om det. Han har forøvrigt skrevet
masser af bøger om underlige ting i verden...

--
Bhatu Peter
"May all beings be blessed with happiness..."

Fra : Rado

Dato : 15-09-04 22:06

On Mon, 13 Sep 2004 15:09:47 +0200, "Christina"
<Christin(remove)@os.dk> wrote:

> [...]
>der, i jagten på at opdage hvad der sker? Er der ingen der er kommet tilbage

BBC har lavet en serie rimeligt objektive udsendelser under navnet
"Supernatural Science", her er der bl.a. en om Bermuda Trekanten, der
gennemgår de forskellige teorier omkring hvad der kan ligge bag
fænomenet.

Jeg har udsendelsen liggende i RealMedia format, hvis der er nogen der
har mod på at hente 170 mb kan jeg lægge den op til download. Bemærk
dog at den er med engelsk tale uden danske undertekster.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Christina

Dato : 15-09-04 22:07

Rado wrote:

> [...]
> har mod på at hente 170 mb kan jeg lægge den op til download. Bemærk
> dog at den er med engelsk tale uden danske undertekster.

Hit me, baby

Fra : Rado

Dato : 17-09-04 10:40

Get your kicks here:

http://5-dimension.org/members/video/bbc-ss.html

Fra : Christina

Dato : 17-09-04 15:49

> Get your kicks here:
>
> http://5-dimension.org/members/video/bbc-ss.html

Takker, det vil jeg glæde mig til at se

Fra : Niels Skaaning

Dato : 14-09-04 17:27

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har lavet en søgning på engelsk du kan finde her:
> http://www.kortlink.com/bermuda-eng
> samt en søgning efter danske sider du kan finde her:

Nogle mener, at der findes store lagre af fast metan i det område. Teorien
er så, at diverse jordskred osv. kan frigøre metanen så den bliver til gas
og bobler op i meget store mængder. Disse bobler kan faktisk mindske
vægtfylden af vandet så meget at et skib ikke kan holde sig flydende (kendes
fra rensningsanlægs iltningstanke - falder du i dem drukne du med garanti,
da du vil synke til bunds som en sten) og derfor synker. Samme gas kan i
luften antændes af fly, så de også styrter ned. Fænomenet kendes også andre
steder fra, hvor man kan se flammer fra brændende gas på vandoverfladen.

NS

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-09-04 17:32

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> wrote in message

> [...]
andre
> steder fra, hvor man kan se flammer fra brændende gas på vandoverfladen.

Du er off-topic. Rationelle, fornuftsbetonede forklaringer hører hjemme i
dk.videnskab

--
-Jens B.

Fra : Niels Skaaning

Dato : 14-09-04 18:00

> [...]
> andre
>
> Du er off-topic. Rationelle, fornuftsbetonede forklaringer hører hjemme i

Okay... hvad må man så sige her?

Nå man tillægger ånder eller noget mystisk skylden for en eller anden
hændelse så er det da bare fordi, man ikke gider finde den virkelige årsag.
Den virkelige årsag kan da være endnu mere overraskende og spændende end
ikke at vide det. Mystik pirrer bare nysgerrigheden til at finde løsningen -
hvem ved måske opdager man noget fuldkommen nyt og uopdaget om vores
omkringliggende verden. Ånder og mystik er bare en anden må at sige "det
kender jeg ikke svaret på" på.

Det nogle kalder en ånd kunne f.eks. være det vi kan se af et væsen fra en
fysisk dimension (hvem siger der kun findes 3 dimensioner) vi ikke kender
til.

Det ukendte eksisterer det gør ånder ikke.

NS

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 14-09-04 18:45

> [...]
> til.
>
> Det ukendte eksisterer det gør ånder ikke.

En ånd- er blot et "væsen" uden fysisk krop. Alt levende har "ånd" eller
"sjæl" om du vil. Myrerne i en myretue har f. eks en fælles "gruppeånd"

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Jahnu

Dato : 14-09-04 22:07

On Tue, 14 Sep 2004 19:45:09 +0200, "J¤mfruen\)" <spam@hjertelys.dk>
wrote:

>En ånd- er blot et "væsen" uden fysisk krop. Alt levende har "ånd" eller
>"sjæl" om du vil. Myrerne i en myretue har f. eks en fælles "gruppeånd"

Du vrøvler. Alle levende væsener, hvadenten det er en myre, en amøbe,
et græsstrå, et dyr eller et menneske, er en individuel sjæl. Denne
sjæl er en atomisk bevidsthedsgnist, en evig del af Gud, og sin frie
tilstand er den evig, fuld af lykke og viden. Alt efter hvilken krop
den befinder sig i tillades dens rene bevidsthed at komme mere eller
mindre til udtryk. I en myrekrop er sjælen kun bevidst om sin
eksistens som myre og det der foregår i myretuen. I en menneskekrop er
sjælens bevidst udviddet, og har mulighed for at forstå den endelige
sandhed. At de fleste mennesker ikke benytter sig af denne mulighed,
og blot benytter deres bevidsthed til at være absorberet i deres krop
eller sind, er en anden sag.

Fra : Rado

Dato : 16-09-04 13:41

On Wed, 15 Sep 2004 02:37:20 +0530, Jahnu <jahnu@india.com> wrote:

>Du vrøvler.

En myretue såvel som et bistade har en overordnet gruppeånd, der leder
og koordinerer hele foretagendet. Hvis man bruger sine clairvoyante
evner en lille smule, så vil man se mange fænomener af den slags i
naturen, som man ikke kan se med det fysiske syn.

>Alle levende væsener, hvadenten det er en myre, en amøbe,
>et græsstrå, et dyr eller et menneske, er en individuel sjæl.

Det er de også ja. Men man kan sagtens have en individuel sjæl og
samtidig tilhøre en gruppeånd/gruppebevidsthed.

--
Rado

Religion and science are opposed ... but only in the same sense
as that in which my thumb and forefinger are opposed - and between
the two, one can grasp everything.
- Sir William Bragg, Nobel Prize in Physics 1915

Fra : Bhatu Peter

Dato : 16-09-04 14:12

Rado wrote:

> [...]
>
> Det er de også ja. Men man kan sagtens have en individuel sjæl og
> samtidig tilhøre en gruppeånd/gruppebevidsthed.

Ok... Det her virker blot som forvirring af begreberne. I psykologien findes
der de samme mærkater bare med andre ord, og måske en lidt anden betydning.
Men indtil videre virker det lidt som at der er tale om en sammensætning af
mange forskellige begreber, fra en masse forskellige kulturer, religioner,
filosofier, og lidt ændring hist og her for at få det til at passe ind i den
sammenhæng, man vil have det til at passe til.

Ved 'gruppeånd'...menes der så en fælles interesse - enighed om et fælles
mål eller livsstil, og ikke noget overnaturligt element i det?

Fra : Rado

Dato : 19-09-04 14:27

On Thu, 16 Sep 2004 15:12:19 +0200, "Bhatu Peter"
<Bhatu_Peter@theravada.[dk]> wrote:

>Ok... Det her virker blot som forvirring af begreberne.

Kagen kan skæres ud på mange måder. Nogle mener blot at deres måde at
skære den ud på er den eneste rigtige, og det er en af de største
kilder til misforståelser og uenighed.

>I psykologien findes
>der de samme mærkater bare med andre ord, og måske en lidt anden betydning.

Man kan sige det er det samme, blot med den forskel at psykologien
generelt betragter vores bevidsheder som adskilte fra hinanden, hvor
gruppebevidstheden blot repræsenterer de elementer som de forskellige
bevidstheder har tilfælles. Her ville man nok sige at myresamfundets
egenskaber blot er en afspejling af individets egenskaber. Det hænger
bare ikke sammen ved en dybere analyse, for der er mange ting i
gryppedynamikken der ikke kan forklares ad den vej, og som peger hen
på en højere, ordnende bevidsthedsstruktur der repræsenterer
myresamfundet som en samlet størrelse.

> [...]
>filosofier, og lidt ændring hist og her for at få det til at passe ind i den
>sammenhæng, man vil have det til at passe til.

Der findes mange forskellige fortolkninger af tingene ja, og mange af
dem er hver især ganske rigtige på deres egne præmisser. Det man
kalder Yin Yang princippet i Østen f.ex., går igen i andre religioner
og sammenhænge i andre forklædninger; selv inden for vestlig videnskab
er TAO repræsenteret i mere eller mindre obskure sammenhænge.
Moderne binær computerteknologi f.ex. bygger faktisk på det system som
er grundlaget for den ældgamle kinesiske spådomsbog I Ching.

http://www.69yinyang.com/ICscience/scientists.html

>Ved 'gruppeånd'...menes der så en fælles interesse - enighed om et fælles
>mål eller livsstil, og ikke noget overnaturligt element i det?

Der menes en overordnet ikke-fysisk bevidsthedsstruktur der styrer og
koordinerer hele samfundets organisation. Et overordnet
bevidsthedsfelt som de enkelte myrers bevidsthed er en del af, men som
i sig selv er mere end summen af myrernes bevidsthed.

Fra : Bhatu Peter

Dato : 19-09-04 17:05

Rado wrote:

> Kagen kan skæres ud på mange måder. Nogle mener blot at deres måde at
> skære den ud på er den eneste rigtige, og det er en af de største
> kilder til misforståelser og uenighed.

Helt sikkert

> [...]
> gryppedynamikken der ikke kan forklares ad den vej, og som peger hen
> på en højere, ordnende bevidsthedsstruktur der repræsenterer

Jeg holder af at sige, at et menneske består af to væsner; kroppen og
sindet. Det svære er at lade sindet styre kroppen og ikke omvendt.
Ellers ok. Brugen af 'ånd' her i newage-gruppen kan hurtigt give en anden
association til hviken betydning der hentydes til, end hvis det blev skrevet
i psykologi-gruppen.

> [...]
> Moderne binær computerteknologi f.ex. bygger faktisk på det system som
> er grundlaget for den ældgamle kinesiske spådomsbog I Ching.

Den er jeg helt med på. Assembler rules!

Ok, så er jeg med.

Fra : Jahnu

Dato : 16-09-04 15:25

On Thu, 16 Sep 2004 14:41:21 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

> [...]
>evner en lille smule, så vil man se mange fænomener af den slags i
>naturen, som man ikke kan se med det fysiske syn.

Det du kalder gruppeånden (hvor du så end har det fra) er det, der i
Vedaerne kaldes Oversjælen. Oversjælen er det lokaliserede aspekt af
Gud, der befinder sig ved siden af den individuelle sjæl i hjertet på
alle levende væsener. Oversjælen er ligesom den indivduelle sjæl
tilstede i alle levende væsener fra en myre til et menneske. Det er
fra oversjælen at hukommelse, viden og forglemmelse kommer. Oversjælen
befinder sig også inden i hvert eneste atom.

>Det er de også ja. Men man kan sagtens have en individuel sjæl og
>samtidig tilhøre en gruppeånd/gruppebevidsthed.

Alle levende væsener, uanset hvilken art de tilhører, ledes og styres
af Oversjælen. Oversjælen befinder sig, som den der overser og
sanktionerer alle handlinger. Ikke et græstrå bevæger sig, uden det er
sanktioneret af Oversjælen.

"Yet in this body there is another, a transcendental enjoyer, who is
the Lord, the supreme proprietor, who exists as the overseer and
permitter, and who is known as the Supersoul." (Bg. 13.23)

Fra : Bhatu Peter

Dato : 14-09-04 23:24

J¤mfruen) wrote:
> [...]
>
> En ånd- er blot et "væsen" uden fysisk krop. Alt levende har "ånd"
> eller "sjæl" om du vil. Myrerne i en myretue har f. eks en fælles

"Gruppeånd"? Det udtryk har jeg ikke hørt før. Jeg er ikke sikker på jeg
forstår hvad det indebærer.
Svarer det til at menneskeheden har en fælles ånd, som i et fælles mål eller
bare en fælles tanke?

Fra : Bhatu Peter

Dato : 14-09-04 23:25

Niels Skaaning wrote:

> [...]
> ikke kender til.
>
> Det ukendte eksisterer det gør ånder ikke.

Det mest mystiske ved BT (Bermuda Trekanten), er vel mest, at nogle af disse
fartøjer er dukket op igen efter en rum tid?

Fra : Niels Skaaning

Dato : 15-09-04 00:01

"Bhatu Peter" <Bhatu_Peter@theravada.[dk]> skrev i en meddelelse

> Det mest mystiske ved BT (Bermuda Trekanten), er vel mest, at nogle af
disse
> fartøjer er dukket op igen efter en rum tid?

Ja, men er de nu også det? Der er mange, mange vandrehistorier i omløb.

NS

Fra : Bhatu Peter

Dato : 15-09-04 00:15

Niels Skaaning wrote:
> "Bhatu Peter" <Bhatu_Peter@theravada.[dk]> skrev i en meddelelse

> Ja, men er de nu også det? Der er mange, mange vandrehistorier i
> omløb.

Ja, det er rigtigt.... Den eneste kilde jeg har om BT, er Charles Berlitz,
men der kan jo så sættes et par, store spørgsmålstegn ved hans research.

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-09-04 07:14

"Bhatu Peter" <Bhatu_Peter@theravada.[dk]> wrote in message

> Det mest mystiske ved BT (Bermuda Trekanten), er vel mest, at nogle
> af disse fartøjer er dukket op igen efter en rum tid?

Den påstand kan ikke dokumenteres, hvorfor det mest mystiske er, at nogle
tror på den og viderebringer den.

--
-Jens B.

Fra : Jahnu

Dato : 14-09-04 22:07

On Tue, 14 Sep 2004 18:26:46 +0200, "Niels Skaaning"
> [...]

>steder fra, hvor man kan se flammer fra brændende gas på vandoverfladen.

Det burde i så fald være let at påvise, eftersom alle de fly og skibe,
der er forsvundet i området, skulle ligge nede på havbunden. Tror du
ikke, det var der man først kiggede, da de forsvandt?

Fra : Niels Skaaning

Dato : 14-09-04 22:44

> [...]
> der er forsvundet i området, skulle ligge nede på havbunden. Tror du
> ikke, det var der man først kiggede, da de forsvandt?

Nu er det jo en større opgave, at gennesøge Bermuda-trekanten for sunkne
skibe og fly. Det er næppe noget man vil gå igang med sådan bare lige.
Området er jo på mange tusinde kvadratkilometer og så er der tilmed dybt.

Hvad er din teori for området da?

NS

Fra : Jahnu

Dato : 15-09-04 06:30

On Tue, 14 Sep 2004 23:44:12 +0200, "Niels Skaaning"
> [...]

>skibe og fly. Det er næppe noget man vil gå igang med sådan bare lige.
>Området er jo på mange tusinde kvadratkilometer og så er der tilmed dybt.

Ja, det er måske ikke så let som det lyder. Men så vidt jeg forstår,
er det mange skibe og fly der er forsvundne i området og man må da
formode at i hvert fald nogle af dem efterlod sig nogle sidste
koordinater, man kunne gå ud fra.

>Hvad er din teori for området da?

Jeg har ikke nogen.

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-09-04 07:16

"Jahnu" <jahnu@india.com> wrote in message

> Jeg har ikke nogen.

Men alligevel afviser du en velfunderet videnskabelig teori? Afviser du pr.
automatik altid videnskabelige forklaringer?

--
-Jens B.

Fra : Niels Skaaning

Dato : 15-09-04 07:45

> "Jahnu" <jahnu@india.com> wrote in message

> Men alligevel afviser du en velfunderet videnskabelig teori? Afviser du
pr.
> automatik altid videnskabelige forklaringer?

Selvom teorien med gassen er meget sandsynlig, betyder det ikke, at det er
sådan det sker før nogen har bevist, at det er 100% sådan det foregår.
Lloyds siger jo åbenbart også, at der ikke forsvinder flere skibe der end
andre steder med tilsvarende vejrforhold.

NS

Fra : Jahnu

Dato : 15-09-04 10:41

On Wed, 15 Sep 2004 08:15:56 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>"Jahnu" <jahnu@india.com> wrote in message

>Men alligevel afviser du en velfunderet videnskabelig teori? Afviser du pr.
>automatik altid videnskabelige forklaringer?

Jeg har ikke afvist den teori. Jeg påpegede blot det mærkelige i at
man så fald ikke havde fundet en hel masse fly og skibe nede på
havbunden.

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-09-04 12:27

> Jeg har ikke afvist den teori. Jeg påpegede blot det mærkelige i at
> man så fald ikke havde fundet en hel masse fly og skibe nede på
> havbunden.

To grunde:

1. Man har måske ikke søgt
2. Der er faktisk ikke forsvundet så meget, som man forsøger at puste det op
til

--
-Jens B.

Fra : Niels Skaaning

Dato : 15-09-04 07:49

> [...]

> er det mange skibe og fly der er forsvundne i området og man må da
> formode at i hvert fald nogle af dem efterlod sig nogle sidste

Måske, men hvis et skib mister opdriften så forsvinder det altså meget
hurtigt i bølgen blå og så når de måske ikke at sende nogle koordinater.

> Jeg har ikke nogen.

Fair nok.

NS

Fra : Niels Skaaning

Dato : 14-09-04 22:46

> [...]
> der er forsvundet i området, skulle ligge nede på havbunden. Tror du
> ikke, det var der man først kiggede, da de forsvandt?

http://hjem.get2net.dk/per.hansen/svar.htm
Spørgsmål 26.

NS

Fra : Christina

Dato : 16-09-04 20:37

Rado, forstår du ikke "hit me, baby"? Hvor er linket?