3 putere i én NTAB-boks?
Fra : Hans Paulin

Dato : 12-09-04 05:10

Jeg var i Telebutikken, da jeg ville ha 3 pc'er koblet til min NTAB-boks
på én gang; jeg fik udleveret en fordelerdåse nr. 309966 med 5 indgange
og et lille kabel med et stik på; desværre er indgange og stik på dåsen
for små.

Hvis jeg kigger på http://tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_ebutik kan jeg
ikke helt gennemskue hvad de enkelte kabler m.m. er til; er der nogen
hér der har kendskab til et Y-formet stik e.l. som jeg kan bruge?

Skulle spørgsmålet ha været i 'hardware beklager jeg.
Hans

Fra : Sørensen

Dato : 12-09-04 07:28

Du har tilsyneladene fået en fordeler til analog signal med RJ11-stik på.
Ned i telebutikken igen og bytte.

Jeg ville dog foretrække en ISDN-Router så kan alle vare koblet op på een
gang og der vil være netværk mellem computerne.

De skulle være nemme at finde billigt i "Den Blå" da mange er gået over til
bredbånd. (Har selv een liggende på loftet).

vh.
Sørensen

"Hans skrev

Fra : Hans Paulin

Dato : 12-09-04 16:23

Sørensen skrev:

> [...]
>
> De skulle være nemme at finde billigt i "Den Blå" da mange er gået
> over til bredbånd. (Har selv een liggende på loftet).

Bor i Broager, hvis det skulle blive aktuelt

Tak for input!
Hans

Fra : Chippen

Dato : 25-11-04 17:01

Hvis det er ISDN Fordelere, så har TDC dem, men de koster en Bondegård.
Har 2 ekstra 3 Port's liggende til 199,. kr pr stk.

Der er formonteret filtre i dem fra Fabrikken, så signalet ikke irritere
hinanden

Man har hulighed for at sætte sådanne i hver ISDN Port i sin NT, hvis
Fordeleren er bygget med filtre.

Best Regards Chippen

Fra : frank damgaard

Dato : 25-11-04 19:03

Chippen wrote:
> [...]

> hinanden

> Man har hulighed for at sætte sådanne i hver ISDN Port i sin NT, hvis

Ellers se på http://linux.adr.dk/isdn.html
Det er blot en "S0-bus" og man kan selv terminere de 2 ender
med 2x100 ohm modstande hvis der er plads i ISDN dåsen.

Hvis NT-boks er den ene ende af "bussen" så skal den sættes til "100 ohm".

Jeg fik RJ45-vægdåser hos Brinck Elektronik, men de kan normalt
fås mange steder der også har EDB udstyr og netværk.

--
no signature :)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-09-04 10:03

"Hans Paulin" <me@privacy.net> wrote in message
> [...]
> ikke helt gennemskue hvad de enkelte kabler m.m. er til; er der nogen
> hér der har kendskab til et Y-formet stik e.l. som jeg kan bruge?

Hvor langt væk fra NT boksen skal de 3 pc´ ere stå?

Hvis de bare skal stå på rad og række lige ved NT boksen, behøver du kun en
2-fordeler RJ45 de plejer at kunne fås de fleste steder.. også i
telebutikken. Det ser dog ikke lige ud til det i deres shop..

Der er jo 2 udtag med RJ45 på en NT... Så du tager bare den ene pc med det
ene stik og de 2 andre med fordeleren.. Fordeleren kan nok ikke sidde i
stikket.. så den sætter du bare i computeren i stedet og sløjfer videre. Det
kan også være, hvis du åbner NT´en at der er et stik til montering, hvor du
så kan montere det 3 kabel til.

hvis de 3 computere står forskellige steder og længere væk fra NT´en så skal
du nok have fat i et sådan gør det selv ISDN kit fra TDC med stikdåser. Hvis
de 3 computer står samlet længere end max 10 fra NT`en så skal du have en
ISDN 3-stikdåse den kan du såmen også bruge lige ved NT´en.. Men det er der
bare ikke nødvendighed for... Den koster 229

Fra : Hans Paulin

Dato : 12-09-04 16:21

Bjarke Hansen skrev:

> Hvor langt væk fra NT boksen skal de 3 pc´ ere stå?

Et par meter

> Hvis de bare skal stå på rad og række lige ved NT boksen, behøver du
> kun en 2-fordeler RJ45

....ér noteret!

> [...]
> med det ene stik og de 2 andre med fordeleren.. Fordeleren kan nok
> ikke sidde i stikket.. så den sætter du bare i computeren i stedet og

OK

> Det kan også være, hvis du åbner NT´en at der er et
> stik til montering, hvor du så kan montere det 3 kabel til.

Foreløbig vil jeg satse på en fordeler

> [...]
> NT`en så skal du have en ISDN 3-stikdåse den kan du såmen også bruge
> lige ved NT´en.. Men det er der bare ikke nødvendighed for... Den

Tusind tak for hjælpen!
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 14-09-04 10:00

Hans Paulin skrev:

> [...]

Spurgte i Telebutikken efter én; men fik at vide, at det kun var deres
teknikere, som havde en...

Er det bare ledningerne der er splejset sammen i sådan en fordeler, kan
jeg vel selv lave det med en skævbider og en loddekolbe!?

Eller ka man måske få det i en velassorteret computerforretning?

Hans

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-09-04 14:57

> [...]
> jeg vel selv lave det med en skævbider og en loddekolbe!?
>
> Eller ka man måske få det i en velassorteret computerforretning?

ja find en anden end TDC, hvis de ikke engang kan levere en sådan
fordeler... Elgiganten har dem fx, mener dog bare de tager lidt for meget
for dem, men hvis man står og skal bruge dem må man jo betale.

og ja de er da bare en simpel fordeler... Har du prøvet at åbne nt´en og så
om der ikke er 4 monteringsklemmer du kan montere dine ledninger? 4 små
fjederbelastede klemmer.. lavet til stive ledere men kan nok gå med et
patchkabel. kan så ikke lige huske hvordan det skal monteres. men det burde
være simpeltnok når man lige for kigget på det.

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-09-04 08:18

Bjarke Hansen skrev:

> ja find en anden end TDC, hvis de ikke engang kan levere en sådan
> fordeler... Elgiganten har dem fx, mener dog bare de tager lidt for
> meget for dem, men hvis man står og skal bruge dem må man jo betale.

....det' jo dét!

> og ja de er da bare en simpel fordeler...

Fint nok!

> [...]
> kan nok gå med et patchkabel. kan så ikke lige huske hvordan det skal
> monteres. men det burde være simpeltnok når man lige for kigget på

Godtså!

Tak!
Hans

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-09-04 18:12

Hans Paulin wrote:

> Eller ka man måske få det i en velassorteret computerforretning?

Mon ikke Kontor Syd har dem?

Jesper G. Poulsen

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-09-04 08:15

Jesper G. Poulsen skrev:

> Mon ikke Kontor Syd har dem?

Det var faktisk dem jeg havde i tankerne - efter at ha' været inde i
deres "supermarked" i fredags
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-09-04 22:43

Hans Paulin skrev:

> Det var faktisk dem jeg havde i tankerne - efter at ha' været inde i
> deres "supermarked" i fredags

....og dér havde de dem så!
Hans

Fra : frank damgaard

Dato : 14-09-04 20:54

Hans Paulin wrote:

> [...]

> jeg vel selv lave det med en skævbider og en loddekolbe!?

> Eller ka man måske få det i en velassorteret computerforretning?

Brinck Elektronik har muligvis også, endda som vægmodel.
Egentlig er det blot RJ45-stikdåser som også anvendes til PC-netværk.
http://brinck.dk/net.asp#vaeg
http://brinck.dk/net.asp#modular

Det er kun de 4 "inderste" ledninger i RJ45 stikker der anvendes
til ISDN. Læs også http://linux.adr.dk/isdn.html

--
no signature :)

Fra : Hans Paulin