Intel SR1300 og XEON i 1U rack-udgaven
Fra : B. Meldgaard

Dato : 11-09-04 08:23

Et burhønse-spørgsmål:

Er ved at bygge mig en Intel dual xeon server i et Intel SR1300 1U
kabinet.

Processorne er jo med passiv køling - altså en solid kobberprofil der
klipses fast oven på processoren. Med i sættene følger der også en 3M
svamp med klæbepude/beskyttelsespapir på den ene side.

I følge den medfølgende stump inst.info (i øvrigt forskellig for de to
ens 2,4 GHz processorer) skal denne monteres oven på køleprofilerne.
Kan det virkelig være rigtigt? Kan de tåle de temperaturer som
køleprofilerne kommer op på uden at smelte og hvad er deres funktion
helt præcist?

</bjørn>

Fra : B. Meldgaard

Dato : 11-09-04 12:44

<snip>
> [...]
> Kan det virkelig være rigtigt? Kan de tåle de temperaturer som
> køleprofilerne kommer op på uden at smelte og hvad er deres funktion

Hm - fandt selv svaret på funktionen nede på side 90 (!) i en xeon-datasheet
pdf:

"...In order to ensure maximum thermal efficiency,
the foam pad must be attached to the top of the 1U heatsink, blocking
airflow between the heatsink

and the chassis cover. This will force air through the heatsink fins instead
of allowing it to bypass

over the top"

Mht. om de kan tåle temperaturen må man jo så gå ud fra at de ved hvad de
laver 8^)
Ellers kan jeg vel lugte det på et tidspunkt ...

Fra : Søren Jakobsen

Dato : 11-09-04 14:43

hep

> [...]
> Kan det virkelig være rigtigt? Kan de tåle de temperaturer som
> køleprofilerne kommer op på uden at smelte og hvad er deres funktion

det ikke noget jeg har set før der skal installeres oven på.
det kan du vist godt blot undvære :)

Mvh
Søren Jakobsen
DataMusen.dk