Grå klæbrige masser
Fra : Bhatu Peter

Dato : 09-09-04 08:31

Jeg havde engang en 'bad streak' i livet, tilbage i 1988, som jeg går ud fra
af alle har prøvet. Det jeg husker bedst var den her veninde, jeg havde, som
sagde at det var fordi, at jeg blev forfulgt af en grå klæbrig masse af
negativ energi. Hun satte sig ned og forestilte sig et "kosmisk æg" (hendes
ord), som hun åbenbart placerede omkring mig, og så skulle min 'bad streak'
være overstået (Hun sad i laaang tid og koncentrerede sig)....

Ugen efter døde mine to hunde med et par dages mellemrum.... OK de var nogle
gamle stødere, men alligevel... Jeg hørte aldrig fra veninden igen, men
stoppede aldrig med at spekulere på, hvad i alverden det var hun snakkede
om, hvad angik "de grå klæbrige masser af negativ energi"....

Nogen der ved det?

--
Bhatu Peter
"May all beings be blessed with happiness..."

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 09-09-04 13:23

"Bhatu Peter" <Bhatu_Peter@theravada.[dk]> wrote in message
> [...]
> stoppede aldrig med at spekulere på, hvad i alverden det var hun snakkede
> om, hvad angik "de grå klæbrige masser af negativ energi"....

Du kan Bl.a. finde forklaringer i bogen: "Når ånd og stof mødes" er Eskild
Tjalve og Birgit Tjalve

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Christina

Dato : 09-09-04 18:32

J¤mfruen) wrote:

> Du kan Bl.a. finde forklaringer i bogen: "Når ånd og stof mødes" er
> Eskild Tjalve og Birgit Tjalve
>
> Kærlige hilsner
> J¤mfruen)

Det ville være rart med en kort beskrivelse f.eks., fremfor kun en bog
anmeldelse, for ellers er der dæleme mange bøger man skal købe efterhånden

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 09-09-04 19:08

"Christina" <Christin(remove)@os.dk> wrote in message

> Det ville være rart med en kort beskrivelse f.eks., fremfor kun en bog
> anmeldelse, for ellers er der dæleme mange bøger man skal købe efterhånden

De bøger jeg anbefaler kan som regel lånes på biblioteket.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Christina

Dato : 09-09-04 20:10

J¤mfruen) wrote:
> "Christina" <Christin(remove)@os.dk> wrote in message

> De bøger jeg anbefaler kan som regel lånes på biblioteket.
>
> Kærlige hilsner
> J¤mfruen)

Hahaha, jamen bare en kort beskrivelse?

Fra : Christina

Dato : 09-09-04 18:13

Bhatu Peter wrote:
> [...]
> veninden igen, men stoppede aldrig med at spekulere på, hvad i
> alverden det var hun snakkede om, hvad angik "de grå klæbrige masser

næ....men det lyder umiddelbart mærkeligt? Hvor skulle det komme fra, og
hvorfor klæbe?

Fra : Jahnu

Dato : 10-09-04 02:42

On Thu, 9 Sep 2004 09:31:21 +0200, "Bhatu Peter"
> [...]

>stoppede aldrig med at spekulere på, hvad i alverden det var hun snakkede
>om, hvad angik "de grå klæbrige masser af negativ energi"....

Jeg tror der er tale om de negative energier mange folk udsender i
form af misundelse, vrede, uvelvilje og ofte direkte had. I visse
tilfælde kan der også være tale om direkte 'voodoo', altså hvor en
person i den grad forsøger at skade dig, at han retter alle sine
dårlige energier mod dig.

Disse dårlige energier kan kun ramme dig i den grad, du tillader dem,
og slipper dem ind i dit sind. Nogle gange kan det være svært at
gardere sig imod, specielt i disse tider hvor der er meget negativ
energi, der flyder rundt i æteren, og også fordi man ikke altid selv
er stabil i sit sind. Man kan gardere sig og beskytte sit sind ved
dagligt at meditere og focusere på Guds navne i form af en mantra. Man
kan benytte Hare Krishna mantraet, der ifølge Vedaerneer det mest
virkningsfulde mantra i denne tidsalder, eller hvis man af en eller
anden grund har fordomme mod det, kan man benytte andre mantraer.

Der er fx. dette mantra: om namo bhagavate vasudevaya

Man kan også benytte amuletter. Krystaller fx. afværger dårlige
energier. Jeg bærer altid en amulet i form af en Nrisimha Kavacha der
garanterer mig beskyttelse mod dårlige energier. Denne amulet er så
kraftig at enhver der forsøger bevidst at sende mig dårlige energier,
vil få dem retur.

www.iskcon.com www.krishna.dk www.harekrishna.dk
www.in2-mec.com www.krishna.com

Fra : Bhatu Peter

Dato : 11-09-04 10:17

Jahnu wrote:

> [...]
> tilfælde kan der også være tale om direkte 'voodoo', altså hvor en
> person i den grad forsøger at skade dig, at han retter alle sine

Ok.. Den forstår jeg. Jeg har nu altid været overbevist om er det drejer sig
om en kombination af to ting (jeg egner mig faktisk slet ikke til
dk.livssyn.newage );
1) tilfældighedernes spil : at de indflydelser, jeg kommer ud for, f.eks. at
en ældre cyklist der uforvarent kører ind i mig og brækker mit ben fem
steder, beror på en tilfældighed. Den fysiske smerte som bliver forvoldt
mig, kan jeg A) forholde mig til og behandle i forhold til det den er, eller
B) overføre den fysiske smerte til sindet, ved f.eks. at få ondt af mig
selv. Ved den sidste metode, kan jeg så begynde at spekulere om hvorfor den
slags absolut lige skal ske for mig, men det vil ikke hjælpe mig ret meget i
min videre færd...
2) Årsag-virkning-konsekvens : Jeg går hen til en stor HA'er, spytter ham i
ansigtet og sparker ham over skinnebenet(Årsag). Han tager fat i mig og
resten er voldsomt censureret (virkning). Jeg vågner på hospitalet med det
meste af kroppen i gips og opdage til min forfærdelse, at jeg lige er gået
glip af et afsnit af 'Frasier'(konsekvens)...

Jeg /kunne/ selvfølgeligt ligge der på hospitalet og spekulere på om
HA'erens energi nu har smittet mig (hans energi må være smurt omkring mig i
et rimeligt tykt lag), og om jeg nu, som person, bliver påvirket af hans
mentale tendenser og bliver ligesom ham. Eller om at jeg er påvirket af en
ydre indflydelse, siden jeg overhovedet kunne finde på at provokere en HA'er
på den måde... Jeg ser det lidt som en paranoid angst for at fortiden skal
gentage sig, eller sagt på en anden måde; Man gør fortiden til en del af sin
fremtid, som i princippet ikke eksisterer endnu, men netop ved at tro på at
fortiden kan gentage sig, sørger man ubevidst for at fortiden gentager sig.
Man bliver sin egen værste fjende så at sige....

> [...]
> gardere sig imod, specielt i disse tider hvor der er meget negativ
> energi, der flyder rundt i æteren, og også fordi man ikke altid selv

Så langt er jeg med. Intet fra den ydre verden kan påvirke ens mentale liv,
med mindre, man selv tillader det.

> [...]
> garanterer mig beskyttelse mod dårlige energier. Denne amulet er så
> kraftig at enhver der forsøger bevidst at sende mig dårlige energier,

Ja, det forstår jeg. Jeg falder dog lidt fra her. Jeg mener at amuletten er
en mental hjælp. En form for placebo, men ikke desto mindre effektiv,
sålænge man har tro på amulettens effekt.

Fra : Jahnu

Dato : 13-09-04 06:07

On Sat, 11 Sep 2004 11:16:33 +0200, "Bhatu Peter"
> [...]

>en mental hjælp. En form for placebo, men ikke desto mindre effektiv,
>sålænge man har tro på amulettens effekt.

Der er selvfølgelig den slag amuletter, som du beskriver, men så er
der også de rigtige, autoriserede nogle, der virker hvadenten du tror
på det eller ej. På sanskrit kaldes det en kavaca (en der giver
beskyttelse) og består af en lille beholder eller cylinder inden i
hvilken der er en kobberrulle eller et stykke papir med et mantra
indskriberet, til den specielle guddom man ønsker at få beskyttelse
af.

Fra : Bhatu Peter

Dato : 13-09-04 14:24

Jahnu wrote:

> [...]
> hvilken der er en kobberrulle eller et stykke papir med et mantra
> indskriberet, til den specielle guddom man ønsker at få beskyttelse

Ok... Nu prøver jeg at gå med på ideen om at alt det her virker, men min
hjerne stiller stadig spørgsmål.
Jeg skaffer mig en amulet (den rigtige af slagsen).... Hvordan virker den så
teknisk set. Hvad er det der gør at jeg beskyttes. Dannes der et kraftskjold
omkring mig, eller er det noget helt andet der sker?

Fra : Jahnu

Dato : 13-09-04 15:16

On Mon, 13 Sep 2004 15:24:06 +0200, "Bhatu Peter"
> [...]

>teknisk set. Hvad er det der gør at jeg beskyttes. Dannes der et kraftskjold
>omkring mig, eller er det noget helt andet der sker?

Teknisk set virker det sådan at din amulet indeholder et mantra eller
en påkaldelse af en særlig guddom. Når du bærer amuletten på dig er
det det samme som at bære denne guddoms personlige beskyttelse.

Den amulet jeg har, er en Narasimha kavacha. Narasimha (udtales
narasingha) eller Nrisimhadeva er den form Krishna tager, når Han
bliver meget, meget vred. Det er Hans inkarnation som halvt løve halvt
menneske. Denne form af Gud fremtræder altså som et menneske med
løvehoved, og er det aspekt af Gud, kan man sige, man påkalder når der
er fare på færde. Han er den, der beskytter sine hengivne mod alle
negative indflydelser. En Nrisimha Kavacha indeholder et påkaldelses
mantra til Nrisimhadeva, og gennem Hans nåde vil den der bærer Hans
mantra til alle tider være beskyttet.

Man kan også bruge dette mantra hvis man vil rense sin lejlighed eller
andre steder for dårlige energier eller spøgelser. Jeg er i gang med
at skrive en anden tekst om det. Der er et specielt mantra til
Nrisimhadeva, der er det kraftigste og mest virkningsfulde af alle
mantraer når det kommer til at modvirke negative væsener og
indflydelser. Der er intet negativt eller ondt i denne verden der kan
modstå påkaldelsen af Herren Nrisimhadeva.

Fra : ThomasB

Dato : 14-09-04 16:36

"Bhatu Peter" <Bhatu_Peter@theravada.[dk]> skrev i en meddelelse
> [...]
> stoppede aldrig med at spekulere på, hvad i alverden det var hun snakkede
> om, hvad angik "de grå klæbrige masser af negativ energi"....

Ja, det er et ord fuppere bruger, når de skal overbevise andre om deres
evner som synske :)

Ligesom ordet "energi" også misbruges af fuppere, til at overbevise svage
sjæle om deres evner.

Disse ord + masser af andre "smarte" ord, bruges for at lyde videnskabelig,
og er altså en del af hele fuppemanøvren.

Der findes virkelig mange, der påstår at de har "overnaturlige" evner (som
de selv påstår ikke er overnaturlige).
James Randi (www.randi.org, ret spændende hjemmeside) har som bekendt,
udlovet en dusør på $1.000.000 til den der kan bevise deres "overnaturlige"
evner. Som han selv siger "Burde de ikke stå i kø foran min hoveddør?". Det
er meget meget sjældent at nogen henvender sig til ham, for at bevise deres
evner - hvilket vist taler for sig selv....

Fra : Bhatu Peter

Dato : 14-09-04 23:56

ThomasB wrote:

> [...]
> foran min hoveddør?". Det er meget meget sjældent at nogen henvender
> sig til ham, for at bevise deres evner - hvilket vist taler for sig

AV! Jeg har en opskrift, som med garanti kan gøre ham lykkelig resten af
hans liv. Gælder det også?

Fra : ThomasB

Dato : 15-09-04 00:07

> AV! Jeg har en opskrift, som med garanti kan gøre ham lykkelig resten af
> hans liv. Gælder det også?

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit spørgsmål - can you rephrase,
please?

Fra : Bhatu Peter

Dato : 15-09-04 00:19

ThomasB wrote:

> Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit spørgsmål - can you
> rephrase, please?

Hvis jeg kan gøre ham lykkelig for resten af hans liv, få jeg så også
pengene?
(Han skal jo så selv arbejde for det, men det er bare en detalje)

Fra : ThomasB

Dato : 15-09-04 00:27

> Hvis jeg kan gøre ham lykkelig for resten af hans liv, få jeg så også
> pengene?
> (Han skal jo så selv arbejde for det, men det er bare en detalje)

Haha, jeg tror nu han har penge nok - han er gammel tryllekunstner :)