Sygdom efter forum...
Fra : Bhatu Peter

Dato : 09-09-04 08:11

Jeg hørte engang om en gut, som var inde på et forum og blev nødt til at
lægge sig syg en uges tid efter. Han var fuldt overbevist om, at det var
energien inde på forummet er gjorde ham syg....

Hvordan kan dét lade sig gøre?

--
Bhatu Peter
"May all beings be blessed with happiness..."

Fra : Christina

Dato : 09-09-04 18:17

Bhatu Peter wrote:
> [...]
> at lægge sig syg en uges tid efter. Han var fuldt overbevist om, at
> det var energien inde på forummet er gjorde ham syg....

Jeg har hørt om mange der bliver påvirket af hvad de anser for værende
negativ energi...både psykisk og fysisk, men jeg tænker at det kan handle om
enten selvsuggestion - følsomhed - manglende evne til at give slip eller
manglende evne til at "lukke af" for disse energier.....mulighederne er
mange....

Fra : Jahnu

Dato : 10-09-04 02:42

On Thu, 9 Sep 2004 09:10:35 +0200, "Bhatu Peter"
<Bhatu_Peter@theravada.[dk]> wrote:

> [...]
>lægge sig syg en uges tid efter. Han var fuldt overbevist om, at det var
>energien inde på forummet er gjorde ham syg....

Det kan lade sig gøre hvis han er meget påvirkelig overfor andres
mentale vibrationer. Der er forskellige måder man kan beskytte sig mod
andres dårlige energier.

www.iskcon.com www.krishna.dk www.harekrishna.dk
www.in2-mec.com www.krishna.com

Fra : Christina

Dato : 11-09-04 13:27

Jahnu wrote:

> Det kan lade sig gøre hvis han er meget påvirkelig overfor andres
> mentale vibrationer. Der er forskellige måder man kan beskytte sig mod
> andres dårlige energier.

Kan man få høre nogle af dem? :)

Fra : Jahnu

Dato : 13-09-04 06:07

On Sat, 11 Sep 2004 14:26:48 +0200, "Christina"
<Christin(remove)@os.dk> wrote:

>Kan man få høre nogle af dem? :)

Ok, jeg skrev lidt om i et andet svar til Peter, men jeg skal skrive
en generel tekst om det.

Fra : Niels Skaaning

Dato : 14-09-04 17:35

"Bhatu Peter" <Bhatu_Peter@theravada.[dk]> skrev i en meddelelse
> [...]
> lægge sig syg en uges tid efter. Han var fuldt overbevist om, at det var
> energien inde på forummet er gjorde ham syg....

Hvis man er meget påvirkelig af andres tilkendegivelser i dette tilfælde på
skrift, så kan man godt blive syg. Man skal bare være opmærksom på, at det
ikke er udstrålet energi fra forummet der gør det (sådan noget er der ikke).
Personen har selv skabt det i sit eget sind pga. måden personen tolker det
på. Al kommunikation er at opfatte som en kode og folk kan afkode den
forskelligt. Man skaber altså selv sin egen sindstilstand og er selv herre
over den.

NS

Fra : Charlie

Dato : 14-09-04 17:58

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> på. Al kommunikation er at opfatte som en kode og folk kan afkode den
> forskelligt. Man skaber altså selv sin egen sindstilstand og er selv herre

nok ikke alle vil være enige.

Ch

---

Fra : Niels Skaaning

Dato : 14-09-04 18:09

"Charlie" <charlie@charlie.dk> skrev i en meddelelse

> "Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> på
> ikke).
> >
> nok ikke alle vil være enige.
>
> Ch

Så kan man jo spørge om de for alvor selv har forsøgt at gøre sig til herre
over sin egen sindstilstand. Man er udstyret med/har arvet nogle måder at
styre sit humør på, som man bruger helt ubevidst. Hvis man vil tage kampen
op med dem, så kan man tillære sig nogle nye måder at gøre det på og dermed
ændre sit daglige humør og, hvordan man påvirkes af "negative energier". På
den anden sider er det ikke en opgave man kan klare på to dage og en
eftermiddag. Det kræver engagement og vedholdenhed.

Man skaber faktisk sit eget liv ud fra hvordan man opfatter sin omverden.

NS

Fra : Bhatu Peter

Dato : 14-09-04 23:52

Niels Skaaning wrote:
> [...]
> engagement og vedholdenhed.
>
> Man skaber faktisk sit eget liv ud fra hvordan man opfatter sin

Helt enig. Jeg kunne mistænke dig for at praktisere buddhisme udfra
ovenstående...

Fra : Niels Skaaning

Dato : 15-09-04 00:06

> Helt enig. Jeg kunne mistænke dig for at praktisere buddhisme udfra
> ovenstående...

Njaa... jeg har da lånt lidt hist og her ;).

NS

Fra : Bhatu Peter

Dato : 15-09-04 00:17

Niels Skaaning wrote:
> "Bhatu Peter" <Bhatu_Peter@theravada.[dk]> skrev i en meddelelse

> Njaa... jeg har da lånt lidt hist og her ;).

He he... Ikke noget dårligt sted at 'låne' fra.

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 14-09-04 18:32

"Charlie" <charlie@charlie.dk> wrote in message
> på
> ikke).
> >
> nok ikke alle vil være enige.

Nej det har du så evigt ret i!
Jeg oplever det lige modsat. Nemlig at personer, kan udsende laverestående
negativ energi, der bl. a. kan virke som grå klæbrig masse, Der totalt
tilklistrer ens kanal. I disse tilfælde kan man blive nødt til at få hjælp
fra andre, for at rense ud.

Mange personer er slet ikke bevidste om, at de udsender så meget negativ
energi. Og man kan pakke dem ind i spejle, så alt det de sender ud, vender
tilbage til dem selv. På den måde bliver de NØDT til at forholde sig til den
måde de agerer her på kloden.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : ThomasB

Dato : 14-09-04 18:42

"J¤mfruen)" <spam@hjertelys.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> negativ energi, der bl. a. kan virke som grå klæbrig masse, Der totalt
> tilklistrer ens kanal. I disse tilfælde kan man blive nødt til at få hjælp

Tarmrenser?

> [...]
> tilbage til dem selv. På den måde bliver de NØDT til at forholde sig til

Aha, er det noget du kan dokumentere?

Fra : Charlie

Dato : 14-09-04 20:36

J¤mfruen) wrote:
> [...]
> sender ud, vender tilbage til dem selv. På den måde bliver de NØDT
> til at forholde sig til den måde de agerer her på kloden.

Det er præcis sådan jeg oplever enkelte personer, bl.a. en bekendt som lider
af svær elepsi, det er til tider uudholdeligt at være nær ham. det med
spejlene vil jeg prøve, men risikerer man ikke personen får det endnu værre

Ch

---

Fra : ThomasB

Dato : 14-09-04 21:00

> [...]
> af svær elepsi, det er til tider uudholdeligt at være nær ham. det med
> spejlene vil jeg prøve, men risikerer man ikke personen får det endnu

Er det den eneste du kender?

Fra : Christina

Dato : 14-09-04 21:00

Charlie wrote:

> [...]
> som lider af svær elepsi, det er til tider uudholdeligt at være nær
> ham. det med spejlene vil jeg prøve, men risikerer man ikke personen

Det lyder ikke som om det er særlig smart at "skade" en person yderligere på
den måde....hvis man vil lære ikke at tage imod andres energier (hvis det er
dét der sker) bør det kunne gøres på en anden måde, hvor ingen får tilsendt
noget negativ energi...ved feks bare at lære at lukke af, og kun at lave
"besværgelser eller andre fiksfakserier" på sig selv....så mit råd til dig
er, at lære at lukke af for det, først og fremmest, ved kun at fokusere på
dig selv, enten ved at lære at skubbe det væk når det kommer, (som jeg gør)
eller som sagt ved at lave "fiksfakserier" udelukkende på dig selv, ved
f.eks. at lave den beskyttelsesboble ell. lignende....

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 14-09-04 21:09

> [...]
> af svær elepsi, det er til tider uudholdeligt at være nær ham. det med
> spejlene vil jeg prøve, men risikerer man ikke personen får det endnu

Jo - og det med spejlene bruger man kun i tilfælde, hvor det eksempelvis er
en overordnet, der gentagne gange sender negativitet imod ansatte. Eller en
lærer der sender skidt imod elever - altså en der har ansvar for andre.
Sådanne personer skal stoppes - men det ER jo altså kun det skidt de SELV
sender ud- der bliver vendt retur imod dem selv. SÅ de på DEN måde, lærer at
stoppe.

Du kan bede opad om hjælp til at pakke dig ind i lys - forestil dig at du
har et lag på ca 2 cm rundt om hele din krop, og læg så en hinden aller
yderst.

Måske kunne du lære personen at rense sin krop og bevidsthed, for negative
tanker istedet?

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : ThomasB

Dato : 15-09-04 00:09

> [...]
> yderst.
>
> Måske kunne du lære personen at rense sin krop og bevidsthed, for negative

Nej, det er for stærkt for mig det her...

Fra : Bhatu Peter

Dato : 15-09-04 00:19

ThomasB wrote:

> Nej, det er for stærkt for mig det her...

LOL!

Fra : Niels Skaaning

Dato : 15-09-04 07:50

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> er
> en
SELV
> at

> Nej, det er for stærkt for mig det her...

Hehe :).

NS

Fra : ThomasB

Dato : 15-09-04 00:09

> [...]
> af svær elepsi, det er til tider uudholdeligt at være nær ham. det med
> spejlene vil jeg prøve, men risikerer man ikke personen får det endnu

Hvorfor er det vigtigt, at han lider af epilepsi? Hvorfor nævner du det?

Fra : Charlie

Dato : 15-09-04 06:00

> "Charlie" <charlie@charlie.dk> skrev i en meddelelse

> lider
> værre
>
> Hvorfor er det vigtigt, at han lider af epilepsi? Hvorfor nævner du det?

det kunne jeg jo også bare have ladet være med, hvorfor undrer det dig ?
Hvad mon årsagen til epilepsi er ? Der kan være mange, alt efter hvem man
taler med.
Kan det være åndelig forurening, hmm, mon det nu var det rigtige udtryk, og
mon det kan forstås ?
Ch

---

Fra : ThomasB

Dato : 15-09-04 12:43

> det kunne jeg jo også bare have ladet være med, hvorfor undrer det dig ?

Fordi det ikke er vigtigt. Men alligevel fortæller det en del om dig.
Et epilepsianfald kan være uhyggeligt at se på, og derfor er du utryg ved at
være sammen med ham?

> Hvad mon årsagen til epilepsi er ?

En defekt i hjernen, som kan ses ved en hjernescanning.

> Der kan være mange, alt efter hvem man
> taler med.

Hvilke forklaringer har du?

> Kan det være åndelig forurening, hmm, mon det nu var det rigtige udtryk,
og
> mon det kan forstås ?

"åndelig" forurening..? Hvis det forholdt sig sådan, skulle man mene at der
ville være en overvægt af epilepsi, blandt psykisk syge ikke?

Fra : Charlie

Dato : 15-09-04 13:58

> Fordi det ikke er vigtigt. Men alligevel fortæller det en del om dig.
> Et epilepsianfald kan være uhyggeligt at se på, og derfor er du utryg ved
at
> være sammen med ham?

det er jeg nemlig ikke, jeg har kendt manden i mange år, endda været på
ferie med ham.

> En defekt i hjernen, som kan ses ved en hjernescanning.

> Hvilke forklaringer har du?

defekt i hjernen , eller åndelig forurening, du må selv finde ud af hvad jeg
mener med det.

> "åndelig" forurening..? Hvis det forholdt sig sådan, skulle man mene at
der
> ville være en overvægt af epilepsi, blandt psykisk syge ikke?

det kender jeg ikke noget til.

Ch

---

Fra : Bhatu Peter

Dato : 14-09-04 23:53

J¤mfruen) wrote:
> [...]
> sender ud, vender tilbage til dem selv. På den måde bliver de NØDT
> til at forholde sig til den måde de agerer her på kloden.

Jeg tør slet ikke tænke på, hvor meget negativ energi jeg så udstråler....

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 15-09-04 05:51

"Bhatu Peter" <Bhatu_Peter@theravada.[dk]> wrote in message

> Jeg tør slet ikke tænke på, hvor meget negativ energi jeg så udstråler....

Positive og glade mennesker, udsender ikke negative energier. Det gør
derimod folk der er negative, bitre, hadefulde, m.v.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Niels Skaaning

Dato : 15-09-04 07:59

> Positive og glade mennesker, udsender ikke negative energier. Det gør
> derimod folk der er negative, bitre, hadefulde, m.v.

Så enkelt er det jo ikke. Folk der er negativt indstillede vil jo føle sig
bedre tilpas sammen med ligesindede end sammen med, set fra deres synspunkt,
lalleglade personer. Så for dem vil de negative energier være godt - også
selv om de måske vil få det bedre af, at tænke mere positivt. De ved det
bare ikke og så kommer vi jo til den evige historie om, hvor svært det er at
overbevise folk om det gode ved noget for dem ukendt (deraf tanken om
lalleglade idioter).

NS

Fra : Charlie

Dato : 15-09-04 08:26

> [...]

at
> overbevise folk om det gode ved noget for dem ukendt (deraf tanken om

helt enig

Ch

---

Fra : Bhatu Peter

Dato : 15-09-04 18:48

J¤mfruen) wrote:

> Positive og glade mennesker, udsender ikke negative energier. Det gør
> derimod folk der er negative, bitre, hadefulde, m.v.

Vil det sige, at hvis jeg taler i telefon, men et negativt menneske, vil jeg
blive påvirket (voodoo-agtigt) af personens negative energier, som kun ved
amuletter eller energi-skjolde ellers kan beskytte mig imod?

Jeg klarer mig ellers fint med at forblive positiv i mig selv ved blot at
behandle de uønskede tilstande der opstår i mit sind. Siden jeg opdagede at
det kunne lade sig gøre, har jeg aldrig siden været generet af negative
'energier'....
Ens sind er ens eget. Det er der ingen og intet der kan pille ved, med
mindre man selv tillader det.

Fra : Christina

Dato : 15-09-04 19:14

Bhatu Peter wrote:

> [...]
> generet af negative 'energier'....
> Ens sind er ens eget. Det er der ingen og intet der kan pille ved, med

Jeg tror også der er en sandhed i, at det ikke er andre der påvirker én, men
én selv der _lader sig_ påvirke...også mht. angst/frygt for negative
energier....jo mere du frygter det, jo mere vil du vel påvirkes af den
frygt...ens frygt kan skabe fysiske reaktioner der så kan bekræfte
frygten...sindet er et underligt væsen...

Fra : Bhatu Peter

Dato : 15-09-04 21:24

Christina wrote:

> [...]
> påvirkes af den frygt...ens frygt kan skabe fysiske reaktioner der så
> kan bekræfte frygten...sindet er et underligt væsen...

Nemmerlig -Selvbedrag....

Fra : Rado

Dato : 16-09-04 14:25

On Tue, 14 Sep 2004 18:35:15 +0200, "Niels Skaaning"
<niels_skaaning@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ikke er udstrålet energi fra forummet der gør det (sådan noget er der ikke).

Ikke fra forummet selv, men fra de personer man kommer i kontakt med.
I det øjeblik man kommer i kontakt med en person så vil der dannes en
energimæssig forbindelse på det åndelige plan. Det handler ikke blot
om fysisk information i form af bogstaver på skærmen. Den udgør blot
en del af kommunikationen, primært på det mentale niveau.

> [...]
>på. Al kommunikation er at opfatte som en kode og folk kan afkode den
>forskelligt. Man skaber altså selv sin egen sindstilstand og er selv herre

Det er sådan set blot en anden måde at fortolke det på. De her ting
kan fortolkes på mange måder og de rummer hver sin sandhed, men den
mest korrekt fortolkning er den der tager alle aspekter af
kommunikationen med i billedet. For der foregår kommunikation mellem
mennesker på mange planer, fysisk såvel som åndeligt.

Ligeledes kan man fortolke selve kommunikationen forskelligt, f.ex.
kan man se det som energi man modtager udefra og som påvirker en,
eller som energi man selv tiltrækker udefra på grund af det man har i
sig selv, eller noget helt tredje. Ingen af fortolkningerne er helt
rigtige, det er blot det samme set fra forskellige vinkler. Man kan
så vælge den vinkel der bedst udtrykker det man vil sige i den
sammenhæng man befinder sig i.

Hvad der virkelig foregår ligger udenfor enhver sproglig beskrivelse,
det kan kun forstås intuitivt af den enkelte på rent subjektivt plan,
men man kan bruge de her beskrivelser fra forskellige vinkler til at
åbne op for denne subjektive forståelse hos andre. Give dem nogle
brikker til puslespillet som de så selv kan sætte sammen pr. intuition
så de får det rigtige billede af tingene.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein