Så er det sket igen endnu en hest
Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 06-09-04 19:25

I nat er det sket igen, endnu en hest har måtte lide.
Ude ved bording ved ikast.
Det er utroligt at man kan få sig selv til at stikke en hest ned.
Nogle mennesker er bare for syge

Camilla Fruergaard
Tlf.: 20240025

Fra : Louise

Dato : 07-09-04 09:20

Hvor står det henne? Ikke at jeg ikke stoler på dig :o/ men det ville
være rart med en bekræftelse på det.

Det er utroligt at der findes så syge mennesker, der kan finde på
sådan noget, men sådan er verden jo nok bare.

Louise

Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 07-09-04 18:00

Har hørt det fra en som havde hørt det i tv.
Men kan heller ikke finde noget om det.
Blev bare så rasende

Fra : karsten klaaby

Dato : 08-09-04 07:02

">
> Har hørt det fra en som havde hørt det i tv.
> Men kan heller ikke finde noget om det.
> Blev bare så rasende

Ja de har omtalt det i tv, kan ikke huske hvilken dag, de siger man skal
passe godt på sine heste i disse tider, der sker ca. et overgreb om måneden,
med en hest der bliver seksuelt misbrugt og skamferet.

MVH Pia

Fra : Jimmie Andersen

Dato : 09-09-04 11:04

> [...]
> Ude ved bording ved ikast.
> Det er utroligt at man kan få sig selv til at stikke en hest ned.

Der er en mere i EB idag.

Fra : Anet

Dato : 09-09-04 11:48

"Jimmie Andersen" <news@jimmie.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

(klip)

Jeg tænker på, at der flere steder siges og skrives, at hestene bedøves
formodentligt. Er der slet ingen af de døde heste der er sendt til obduktion
for at finde frem til bedøvelsesmidlet, eller er det mon politiets spor om
hvor manden får bedøvelsen fra?

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-09-04 11:51

"Anet" <aneteng FJERNDETTEHER@hotmail.com> wrote in message

> [...]
obduktion
> for at finde frem til bedøvelsesmidlet, eller er det mon politiets spor om

Den fra i går ved Edslev vil blive obduceret af dyrlæge Flemming Reinholt i
følge TV2 Østjylland.

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop

Fra : Lene

Dato : 09-09-04 11:56

"Christian B. Andresen"
Klip.
> Den fra i går ved Edslev vil blive obduceret af dyrlæge Flemming Reinholt
> følge TV2 Østjylland.

Ham kender jeg ret godt, han behandler ind imellem mine heste, - jeg fritter
ham ud, næste gang jeg løber på ham.

Knus Lene

Fra : Lene

Dato : 09-09-04 11:54

"Anet" <aneteng FJERNDETTEHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
obduktion
> for at finde frem til bedøvelsesmidlet, eller er det mon politiets spor om

Man kan bestille alt fra ormekurer, over penicilin til bedøvelse på nettet,
så det bliver nok svært at finde synderen af den vej.

Vores heste blev forøvrigt lukket ud af deres folde i nattens mulm og mørke
kort tid før derbyet - vi blev skide forskrækkede! Vi har taget grimerne af
og sat strøm til alle ledhåndtag, men hvad f........... skal man næsten gøre
for at gardere sig mod det her?

Mvh. Lene

Fra : Britta Larsen

Dato : 09-09-04 12:14

men hvad f........... skal man næsten gøre
> for at gardere sig mod det her?

Låse sine dyr inde nårman ikke er i nærheden til at holde øje med dem.

M.v.h.

Britta Larsen

Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 09-09-04 12:31

"Britta Larsen" <britta@trab.dk> skrev i en meddelelse
> men hvad f........... skal man næsten gøre
>
> Låse sine dyr inde nårman ikke er i nærheden til at holde øje med dem.

Det er jo bare søgeligt at man skal til det

Hvor findes der bare syge mennesker, håber godt nok at dem som står bag
bliver fanget. men det skulle da ikke undre mig at de "bare" får en bøde og
lidt tid bag tremmer.

Fra : Marlene

Dato : 09-09-04 12:35

"Britta Larsen" <britta@trab.dk> skrev i en meddelelse
> men hvad f........... skal man næsten gøre
>
> Låse sine dyr inde nårman ikke er i nærheden til at holde øje med dem.

Og i tilfælde af brand? Hvem skal så få dyrene ud?

Mvh. Marlene

Fra : Lene

Dato : 09-09-04 12:51

"Marlene" <muxoll@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Britta Larsen" <britta@trab.dk> skrev i en meddelelse

> Og i tilfælde af brand? Hvem skal så få dyrene ud?

Ja, måske kan de finde på at brænde stalden af, hvis de ikke kan få adgang -
*piv*

Føj, hvor er det bare grimt at tænke på!

Knus Lene

Fra : Britta Larsen

Dato : 09-09-04 12:53

Og i tilfælde af brand? Hvem skal så få dyrene ud?

Det er jo et godt spørgsmål, det skal i vel forhåbentlig.

M.v.h.

Britta Larsen

Fra : Anet

Dato : 09-09-04 13:02

> Og i tilfælde af brand? Hvem skal så få dyrene ud?

(klip)

Jeg vil nødig til at lukke mine uldboller inde om natten.....de ville da
sikkert mistrives af det og stå og svede....jeg håber at der kommer mere
gang i opklaringen så vi alle kan have vores heste fri på marken...

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 09-09-04 15:27

Lene wrote:

> [...]
> og sat strøm til alle ledhåndtag, men hvad f........... skal man næsten gøre

Siden det er privat ejendom så laver du et HØJT hegn der er besværligt
at kravle over. Du kan se eksempler ved alle militære installationer.
Inden for det hegn har du en 5-10 meters jord hvor der løber fritgående
Dobbermænd, Rottveilere eller andet i den stil. Derefter kommer endnu et
hegn svarende til det første, og derinde bagved går dine guldklumper.

JonB

Fra : Lene

Dato : 09-09-04 17:02

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse

Klip
> [...]
> Dobbermænd, Rottveilere eller andet i den stil. Derefter kommer endnu et
> hegn svarende til det første, og derinde bagved går dine guldklumper.

Kan jeg ikke bare nøjes med at ansætte en langtidsledig med et maskingevær?

Knus Lene

Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 09-09-04 18:23

Man kan også vælge at sættet overvågnings kamera op.

Men det koster jo desværre.

Fra : Tjinca

Dato : 10-09-04 06:53

"Camilla Fruergaard" <c @ mit efternavn . com> skrev i en meddelelse
> Man kan også vælge at sættet overvågnings kamera op.
>
> Men det koster jo desværre.

Det behøver nu ikke at være så dyrt. Man kan købe et af disse her billige PC
kamera og tilslutte dem til en PC. Kameraet kan derefter sættes til at
fokusere på et bestemt område f.eks. stalddøren. Man installere derefter et
program på Pc'en, der advarer med høje toner så snart der er bevægelse inden
for det ønsket område.
Så engang min 16 årlige lillebror rode med det for sjovt, så det kan ikke
være så avanceret.

Tjinca

Fra : Lene

Dato : 10-09-04 09:43

"Tjinca" <tjinca10@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Klip.

> [...]
> for det ønsket område.
> Så engang min 16 årlige lillebror rode med det for sjovt, så det kan ikke

Her er endelig noget konstruktivt, lad os så få en "lenesikker"
vejledning, - både i køb og instalation tak.

Jeg har boltet alle åbninger til stalden, sat strøm til alle håndtag, men et
kamera med alarm mangler i min samling.

Mvh. Lene

Fra : Tjinca

Dato : 10-09-04 10:07

"Lene" <hamadryadfjerndette@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vejledning, - både i køb og instalation tak.
>
> Jeg har boltet alle åbninger til stalden, sat strøm til alle håndtag, men

Jeg skal spørge brormand i aften, både med hensyn til pris og installation.

Tjinca

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-09-04 11:23

"Lene" <hamadryadfjerndette@mail.dk> wrote in message

> [...]
> vejledning, - både i køb og instalation tak.
>
> Jeg har boltet alle åbninger til stalden, sat strøm til alle håndtag, men

Man må ikke håbe at din stald brænder for det lyder som om at det kan blive
svært at redde dine heste.

Desuden er næsten alle overgreb sket på foldene.

Fra : Lene

Dato : 10-09-04 12:15

> "Lene" <hamadryadfjerndette@mail.dk> wrote in message
Klip.
> Man må ikke håbe at din stald brænder for det lyder som om at det kan
blive
> svært at redde dine heste.
>
> Desuden er næsten alle overgreb sket på foldene.

Ja, risikoen for brand er jo tilstede. Men nu hører så med til historien, at
hestene på ugebasis max er alene i 1-2 timer. Når de er alene, er de altid
ude på foldene. Men jo, selvfølgelig er det problematisk at sætte stalden
under lås og slå. Men usædvanlige situationer kræver på usædvanlige midler.

Knus Lene

Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 10-09-04 12:26

Det kan skam koste en pæn lille slat penge da det jo er foldene som der skal
video kamera overvågning på, og de kamera'er er ikke billing, plus alt det
andet som medfølger.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 09-09-04 18:37

Lene wrote:

> "Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse
>
> Klip

> Kan jeg ikke bare nøjes med at ansætte en langtidsledig med et maskingevær?

Det er vist ulovligt, men det er ikke ulovligt at holde hunde :)

JonB

Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 09-09-04 19:04

Ja måske man skulle over veje det, så er problemet jo bare at når de mener
at manden tænder på at se et dyr lide, kunne han så måske ikke finde på at
skade hundene også?

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 09-09-04 20:24

Camilla Fruergaard wrote:

> Ja måske man skulle over veje det, så er problemet jo bare at når de mener
> at manden tænder på at se et dyr lide, kunne han så måske ikke finde på at
> skade hundene også?

HAHAHA, hele pointen er jo netop at det er hunde der får ham til at
lide. Ved at de bider ham.

JonB

Fra : Mus

Dato : 09-09-04 22:31

Jon Bendtsen <noone@example.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:chqadi$2bfs$1@munin.diku.dk...

> HAHAHA, hele pointen er jo netop at det er hunde der får ham til at
> lide. Ved at de bider ham.
>

> JonB

Jamen dette er vist også ulovligt. Det er ejeren af hunden der blver
straffet her.

LN

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 09-09-04 22:30

Mus wrote:

> [...]
>
> mener

> at

> Jamen dette er vist også ulovligt. Det er ejeren af hunden der blver

kun hvis du lader den løbe frit, eller pusser den på ham. Hvis der er
skilte om at hunden går løs og vedkommende alligevel går der ind, så
tror jeg ikke det er ulovligt hvis de bider i ham.

JonB

Fra : Iben Holst

Dato : 10-09-04 05:47

> kun hvis du lader den løbe frit, eller pusser den på ham. Hvis der er
> skilte om at hunden går løs og vedkommende alligevel går der ind, så
> tror jeg ikke det er ulovligt hvis de bider i ham.

Jo, det skulle være ulovligt uanset hvordan og hvorledes det foregår, at
hunden bider en ubuden gæst - men jeg foretrækker nu straffen til mig, som
hundeejer, hvis min hund bider vedkommende end at lade ham pine min hest! Og
skulle jeg opdage vedkommende hos mine heste, så ville jeg ikke betænke mig
et øjeblik på at pudse min hund på ham!

Iben

Fra : Anet

Dato : 10-09-04 05:58

"Iben Holst" <Iben@holst.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Og
> skulle jeg opdage vedkommende hos mine heste, så ville jeg ikke betænke

Er der ikke noget med at efter ny lov at hunden kan kræves aflivet hvis den
bider andre mennesker?

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 10-09-04 11:10

Anet wrote:

> [...]
>>

> (klip)
>
> Er der ikke noget med at efter ny lov at hunden kan kræves aflivet hvis den

tjo, men det foregår jo stadig på en kontroleret metode af en dyrlæge.
Det er naturligvis ærgeligt at den skal lide livet, men hellere en hund
end min guldklump :)

JonB

Fra : Tjinca

Dato : 10-09-04 11:28

> Det er naturligvis ærgeligt at den skal lide livet, men hellere en hund
> end min guldklump :)
>

> JonB

....tja! og jeg ville aldrig kunne drømme om at pudse mine hunde på en
fremmede voldsperson, alene fordi jeg vil frygte hvad han kunne gøre af
skade på min hund (har været ude for et tilfælde før, men hunden så tilpas
farlig og bidsk ud til at han droppede idéen, efter 2 udfald mod mig). Mine
hunde betyder i alt fald alt for mig, mere end en hest, idet jeg deler hus
med dem, men sådan er vi jo så forskellige.

....desuden har jeg heller ikke fået hest endnu!

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 11-09-04 00:37

> tjo, men det foregår jo stadig på en kontroleret metode af en dyrlæge.
> Det er naturligvis ærgeligt at den skal lide livet, men hellere en hund
> end min guldklump :)

Så er der altså også lige den lille detalje, at aflivningen ikke bliver
foretaget lige med det samme. Jeg var ude på et dyreinternat, hvor de
fortalte om en hund, der havde bidt syv mennesker, før der skete noget.
Herefter sad hunden på internatet i et halvt år, før den blev aflivet. Så
mit gæt er, at et enkelt lille bid kan sådan en sikkert godt overleve

mvh. tina

Fra : Mus

Dato : 11-09-04 19:22

Jon Bendtsen <noone@example.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:chru90$2mcm$1@munin.diku.dk...

> tjo, men det foregår jo stadig på en kontroleret metode af en dyrlæge.
> Det er naturligvis ærgeligt at den skal lide livet, men hellere en hund
> end min guldklump :)
>

> JonB

Se ja det forstår jeg ikke. I mine øjne er både hund og hest lige vigtige.
Ingen skal hos mig lade livet for den anden.
Sætter nu nok også min hund højere, hvis det endelig skal være. Min hund er
sammen med mig mange flere timer end hestene. Dette medfører en noget
tættere forhold. Men allerhelst udsætter jeg ingen af dem for fare.

Men sådan er man jo forskellig.

LN

Fra : Iben Holst

Dato : 10-09-04 16:43

> Er der ikke noget med at efter ny lov at hunden kan kræves aflivet hvis
den
> bider andre mennesker?

Jo, men kun hvis det er noget der er sket gentagne gange....
Og alligevel er det individuelt fra sag til sag. Det kan godt være en
engangs handling som dog kan betragtes at være så grov at hunden dømmes
aflivet.

Iben

Fra : Tjinca

Dato : 10-09-04 06:32

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen dette er vist også ulovligt. Det er ejeren af hunden der blver
> straffet her.
>
> LN

Ifølge loven ja, men som jeg engang faldt over i et svar fra en advokat, at
i sådanne tilfælde ville der ikke være en eneste dommer der vil holde dig
ansvarlig fordi din hund forsvarer dig og dens territorium.

Tjinca

Fra : Tjinca

Dato : 10-09-04 06:46

"Lene" <hamadryadfjerndette@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan jeg ikke bare nøjes med at ansætte en langtidsledig med et
maskingevær?

> Knus Lene

*GGG*

Hvilket får mig til at tænke på hvad straffen mon vil være, hvis man skulle
støde på personen og jage en møggreb i ham, for derefter at lade ham ligge
og forbløde til døde, før man ringer til politiet?

Her tænker jeg på, at man vel på en side føler sig truet og forsvarer sin
"ejendom". Men da dyr nu desværre i lovens begreb er en "ting" bliver man
mon hængt op for mord?

Tjinca
....der ivørigt ikke vil betænke sig ved at gribe til selvtægt, velvidende om
at personen sandsynligvis ikke vil få andet end en forvaringsdom, og komme
ud efter et par måneder med psykologsamtale.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 10-09-04 11:12

Tjinca wrote:

> [...]
> støde på personen og jage en møggreb i ham, for derefter at lade ham ligge
> og forbløde til døde, før man ringer til politiet?

Der er da ingen grund til at ringe til politiet. Du graver et dybt
hul på den fold som hestene alligevel går på om vinteren, eller under
ridebanen. Et sted hvor opgravet jord ikke vil være unaturligt.
Derefter lader du hestene bevæge sig mange gange hen over det område
så det skjules endnu mere, og hvis det er i vinterfoldens mudderpøl,
så finder de ham da aldrig?

JonB

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-09-04 11:18

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> wrote in message

> [...]
> Derefter lader du hestene bevæge sig mange gange hen over det område
> så det skjules endnu mere, og hvis det er i vinterfoldens mudderpøl,

Desværre får man ikke dusøren, og andre hestefolk hører jo ikke at han er
fanget.
Kan man ikke komme til at binde ham efter en god vild hingst, og så gennem
den lidt rundt i folden.
Så dør han af hans kvæstelser og det kunne jo være at han var kommet til at
blive fanget af hestene
imens han var i færd med hans beskidte forehavende ?

Fra : Tjinca

Dato : 10-09-04 11:36

> [...]

> Derefter lader du hestene bevæge sig mange gange hen over det område
> så det skjules endnu mere, og hvis det er i vinterfoldens mudderpøl,

....hvilket vil være en perfekt afslutning på en hesteskænders liv, at få sin
grav skændet af heste!
"Quid pro quo"