Intel server
Fra : Per Thomsen

Dato : 06-09-04 14:55

Er der nogen, der kender denne Intel server fra NEM-computer:
http://kortlink.dk/kortlink.php?id=apf, jeg syntes den larmer frygtligt
meget. Er det normalt, at en 1U server larmer. (Jeg ved godt, at de små
blæsere skal roterer noget hurtigere for at få det samme flow som ved en
større blæser) - Men den her kan man ikke opholde sig i samme rum som, uden
høreværn. :)

Per

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 06-09-04 15:02

"Per Thomsen" <PerThomsenNews@hotmail.com> writes:
> Er det normalt, at en 1U server larmer.

Ja.

> (Jeg ved godt, at de små
> blæsere skal roterer noget hurtigere for at få det samme flow som ved en
> større blæser)

Nemlig.

> - Men den her kan man ikke opholde sig i samme rum som, uden høreværn. :)

Man skal heller ikke opholde sig i serverrummet.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl
http://consult-perl.dk

Fra : Anders Christensen

Dato : 06-09-04 21:59

Lars Balker Rasmussen wrote:

> Ja.

[..)

> Man skal heller ikke opholde sig i serverrummet.

Nej, det bliver sku hurtigt for koldt i længden

Fra : Per Thomsen

Dato : 07-09-04 09:44

Øv.

> [..)

:)

Problemet er ikke selve serverrummet, men frokoststuen, der ligger ved siden
af. Selv gennem en isoleret dør er larmen temlig iriterende.

> Nej, det bliver sku hurtigt for koldt i længden

Man har vel en flistrøje :)

Per

Fra : Søren Jakobsen

Dato : 07-09-04 14:52

hep

> Øv.

De 1U servere der ikke bruger køler direkte på CPU'en larmer normalt en
pæn del, herunder bl.a. Intel, Tyan osv.

Servere hvor der er 1U CPU køler direkte på CPUen larmer noget mindre.

Mvh
Søren Jakobsen
DataMusen.dk

Fra : Per Thomsen