Ang. Creme
Fra : T.Jørgensen

Dato : 31-08-04 07:02

Hej Gruppe
For en del måneder siden havde vi en tråd, der handlede om creme.
Jeg mener at det var Padme, der svarede på det.
Det drejer sig om Decubal, og de kræftfremkaldende stoffer der skulle være i
Decubal.
Hvis du læser dette, Padme.
Kan du så ikke lige skrive hvilken creme der var bedre.
Vi vil nemlig prøve at skifte creme nu.
Mvh. Marianne

Fra : Padmé Amidala

Dato : 31-08-04 19:22

Hej igen.
Jo, naturligvis. Det var A-Derma til atopisk hud fra apoteket.
God fornøjelse

VH
Padmé

Fra : T.Jørgensen

Dato : 31-08-04 19:41

"Padmé Amidala" <espressopigenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej igen.
> Jo, naturligvis. Det var A-Derma til atopisk hud fra apoteket.
> [...]
Tusind tak skal du have.
Det køber vi i morgen.
Ha´ en god aften.
mvh. Marianne

Fra : Dina

Dato : 12-09-04 07:41

"T.Jørgensen" <zulu@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg mener at det var Padme, der svarede på det.
> Det drejer sig om Decubal, og de kræftfremkaldende stoffer der skulle være

Hvad er det med Decubal, at der skulle være kræft fremkaldende stoffer i den
?
det vil jeg gerne høre lidt mere om, da min gamle mor bliver smurt ind i det
hver dag, og er der noget om det, så vil vi da ikke bruge det mere.
Mvh.Dina.

Fra : G.B.

Dato : 12-09-04 13:23

"Dina" <Tiger@eye.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad er det med Decubal, at der skulle være kræft fremkaldende stoffer
> i den ?

Det har været nævnt her i gruppen, at det er en gruppe stoffer, som
hedder parabener, det handler om. Nogle undersøgelser har vist, at VISSE
parabener (ikke alle) KAN have en hormonforstyrrende virkning. Jeg er dog
ret sikker på, at folkene bag Decubal benytter parabener, som er
undersøgt for disse bivirkninger - specielt fordi Decubal ofte bruges på
et større hudområde.

Parabener har desuden i mange år været brugt i naturkosmetik, bl.a.
Maurice Messegué's, fordi det er et meget mildt konserveringsmiddel.

> det vil jeg gerne høre lidt mere om, da min gamle mor bliver smurt ind
> i det hver dag, og er der noget om det, så vil vi da ikke bruge det
> mere. Mvh.Dina.

Du kan læse mere om parabener på disse links (alle på dansk):

http://www.aktiveforbrugere.dk/natusan/paraben_fakta.htm
http://www.taenk.dk/tt/2003/tt31/breve/hormon/
http://makeashorterlink.com/?L20E14549

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Dina

Dato : 12-09-04 14:44

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse
> "Dina" <Tiger@eye.mail.dk> skrev i meddelelsen
>
> Du kan læse mere om parabener på disse links (alle på dansk):

Jeg takker mange gange for svaret.
Mvh.Dina.