Kunst Historie
Fra : Jim

Dato : 30-08-04 19:13

Hej Gruppe,

Jeg ved ikke om det er den rette gruppe men den eneste der passede
nogenlunde.
der er nogen spørgsmål jeg ikke helt kan finde ud af håber der er nogen der
kan..

1. hvem har lavede malede maleriet med de flydende ure....??

2. hvilken kunstner skar sit øre af og hvorfor...??

Håber nogen her kan/vil hjælpe mig...

Hilsen Jim

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 30-08-04 20:18

Jim skrev:
> [...]
> finde ud af håber der er nogen der kan..

> 1. hvem har lavede malede maleriet med de flydende ure....??

Salvador Dali.

> 2. hvilken kunstner skar sit øre af og hvorfor...??

Vincent van Gogh p.g.a sindssyge.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Jim

Dato : 30-08-04 20:53

Mange Tak

Fra : kvaerulant

Dato : 14-09-04 05:22

Herluf Holdt, 3140 wrote:

>Salvador Dali.

>Vincent van Gogh p.g.a sindssyge.

Nej han mistede det i et værthus slagsmål

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 14-09-04 08:10

kvaerulant skrev:

> Nej han mistede det i et værthus slagsmål

Den påstand må du gerne dokumentere. SDE skriver at fik et
mentalt sammenbrud i 1888, skar sit ene øre af og gennem
et års tid var indlagt på sindssygehospitalet i Saint-Rémy.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : kvaerulant

Dato : 14-09-04 20:39

Herluf Holdt, 3140 wrote:

>Den påstand må du gerne dokumentere. SDE skriver at fik et
>mentalt sammenbrud i 1888, skar sit ene øre af og gennem
>et års tid var indlagt på sindssygehospitalet i Saint-Rémy.

Hvad tror du selv er mest sansynligt? Biografier er altså ønske tænkning.

Fra : Froggy

Dato : 20-09-04 18:42

"kvaerulant" <dsl90720@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Herluf Holdt, 3140 wrote:
[klip]

> Hvad tror du selv er mest sansynligt? Biografier er altså ønske
tænkning.

Det er vist mere ønsketænkning at visse usenetbrugere skulle få lært at
formulere sig i mindre provokerende vendinger.

(citat*)
As van Gogh continued into his late 20's and early 30', his life only
grew worse. He moved to Paris, where he befriended fellow artist Gaugin.
Once again, though, Vincent's personal problems and inability to forge
normal, lasting interpersonal relationships led to a massive fight with
Gaugin. This was the fight that left van Gogh feeling so angry and hurt
that he cut off his own ear in a fit of rage.
(citat slut)

Google: 21.900 hits på +ear +off "van Gogh" - så hvis du blandt disse
kan finde tilstrækkeligt materiale, der understøtter din påstand - så
kom igen ... - ellers lad venligst være med at fremkomme med den slags
sludder en anden gang.
Det er i orden at skrive: Jeg tror ... Jeg mener, at jeg engang har hørt
.... - men det er ikke i orden at påstå noget, man ikke ved en hujende
biiip om ...

http://www.earaces.com/VanGogh.htm
http://faculty.concord.edu/rockc/articles/vangogh.html
http://yahooligans.yahoo.com/content/ask_earl/page?d=20010820
http://www.ibiblio.org/wm/paint/auth/gogh/
http://library.thinkquest.org/6382/theear.htm
http://www.k12.hi.us/~kapunaha/student_projects/
famous_artists/van_gogh.htm
*) http://www.planetpapers.com/Assets/2969.php
http://www.gardenofpraise.com/art19.htm
http://www.ellwood.goleta.k12.ca.us/VanGogh/main.html
http://www.frenchcx.com/frenchcxn.press.html
http://www.geocities.com/Paris/Louvre/9633/VincentVanGogh.htm
http://art.fasthost.tv/gogh.htm
http://www.fremontcentretheatre.com/archives/vangopast.html
http://www.kidzworld.com/site/p2194.htm
library.thinkquest.org/C001734/ eng/information/van_gogh_in_etten/
www.churchillhouse.com/ english/games/vangogh/vangoghc.htm
people.smu.edu/shagar/vgbiography.html
www.brainyhistory.com/events/ 1888/december_23_1888_62818.html
www.vangoghmuseum.nl/bisrd/top-1-2-104.html
suzyred.com/jokevangogh.html
www.aislusaka.org/studentwork/ P5Biographies/vincentvangogh.htm
www.vangogh-nuenen.com/engels/ukfaq.htm
www.amazon.com/exec/obidos/ tg/detail/-/B0000DF7NC?v=glance
www.galenfrysinger.com/van_gogh.htm
en.wikipedia.org/wiki/Vincent_van_Gogh
osv., osv, osv.

--
Froggy
"Man! That's totally Froggy!" Ref.:

Fra : kvaerulant

Dato : 22-09-04 19:36

Froggy wrote:

> [...]
>kan finde tilstrækkeligt materiale, der understøtter din påstand - så
>kom igen ... - ellers lad venligst være med at fremkomme med den slags

Nu nytter det ikke at komme med 1000 link eller bøger om en påstand, da
alle bøger og
link er kopier af en og anden orginal bog eller artikkel.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 22-09-04 20:01

kvaerulant skrev:

> Nu nytter det ikke at komme med 1000 link eller bøger om en
> påstand, da alle bøger og link er kopier af en og anden orginal
> bog eller artikkel.

Tag dig nu lidt sammen, Peter Ole.

Find noget dokumentation frem i stedet for løse påstande.
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Froggy

Dato : 24-09-04 07:39

In news:kvaerulant <dsl90720@vip.cybercity.dk> typed:

> Nu nytter det ikke at komme med 1000 link eller bøger om en påstand,
> da alle bøger og
> link er kopier af en og anden orginal bog eller artikkel.

Ja, ja, det var jo kun faktisk for at hjælpe dig, selvom jeg "måske" fik
formuleret det lidt hårdt - for det du påstår må du jo ha' et eller
andet sted fra.

Vi vil bare så forfærdelig gerne vide, hvor du har hørt eller læst det.
Eller var du måske selv tilstede da det skete? - Det ville jo være
allerbedst med et øjenvidne.

Det er jo en verdenssentiation, så det ville være virkelig sjovt, hvis
du kunne gå til pressen med den "rigtige historie"

Tænk alle de bøger, der skulle skrives om - det kunne gavne
beskæftigelsen hos mange bogtrykkerier, boghandlere m.m., så det er da
din borgerpligt at hjælpe med til at få "sandheden" frem.