Stress og kvalme
Fra : Karina

Dato : 29-08-04 18:46

Hej NG

Jeg har før skrevet at jeg lider af kvalme og hvad man kunne gøre ved det.
Nu har jeg så fundet ud af, at det er stress betinget.
Er der en behandling ( f.eks. zoneterapi eller ligende ) som kan hjælpe på
dette?
De alternative behandlere jeg har været til, har sagt at deres behandling
også hjælper på det psykiske...er det rigtig?

Venlig hilsen

Karina

Fra : Bjarne Krog

Dato : 01-09-04 12:06

On Sun, 29 Aug 2004 19:45:43 +0200, "Karina" <ingen@email.her> wrote:

> [...]
>Nu har jeg så fundet ud af, at det er stress betinget.
>Er der en behandling ( f.eks. zoneterapi eller ligende ) som kan hjælpe på

Jeg har utroligt gode resultater med mine akupunktur-behandlinger til
både stress og kvalme, og selv lægerene af fået bevis for at
akupunktur hjælper på det.

>De alternative behandlere jeg har været til, har sagt at deres behandling
>også hjælper på det psykiske...er det rigtig?

Kommer an på hvilke alternative behandlere du snakker om, men for det
meste ja

>Venlig hilsen
>
>Karina

----

De varmeste hilsner fra Bjarne Krog
Se http://www.vandrermodlyset.dk/ og bliv klogere

Fra : Lisbeth Nielsen

Dato : 01-09-04 14:47

"Bjarne Krog" <nospam@blivrask.dk> wrote in message
> On Sun, 29 Aug 2004 19:45:43 +0200, "Karina" <ingen@email.her> wrote:

> og selv lægerene af fået bevis for at
> akupunktur hjælper på det.

Kan du dokumentere det?

Lisbeth

Fra : Bjarne Krog

Dato : 02-09-04 15:59

On Wed, 1 Sep 2004 15:47:08 +0200, "Lisbeth Nielsen"
<nomail@nomail.invalid.dk> wrote:

>"Bjarne Krog" <nospam@blivrask.dk> wrote in message

>Kan du dokumentere det?
>
>Lisbeth

Jeg kan ikke men der er mange læger der har lavet div. forsøg og du
kan spørge Ruth Kirkeby som er formand for lægernes akupunktur
forening, de ligger hvist inde med beviser.

Jeg er næsten helt sikker på at der er lavet nogle dobbelt blindtester
med kvalme, men er ikke 100% sikker

Jeg går ikke så meget op i om man kan bevise ditten eller dattan, for
mig gælder det kun hvis det VIRKER og det gør det
----

Fra : kvaerulant

Dato : 06-09-04 14:47

Karina wrote:

> [...]
>De alternative behandlere jeg har været til, har sagt at deres behandling
>også hjælper på det psykiske...er det rigtig?

Nu er du sikker på at du trækker vejrt rigtigt?

Hvornår på dagen har du kvalme?

Fra : Karina

Dato : 06-09-04 15:01

> Hvornår på dagen har du kvalme?

Hejsa

Det kan være hele dagen, men for det meste er det om morgnen og om aftnen.
Tit i forbindelse med måltider. Og jeg er ikke gravid.

mange hilsner

Karina

Fra : kvaerulant

Dato : 07-09-04 11:37

Karina wrote:

>Hejsa
>
>Det kan være hele dagen, men for det meste er det om morgnen og om aftnen.
>Tit i forbindelse med måltider.

Hvis det er efter at du har spist,
så er det din vejrtrænkning,
som ikke virker rigtigt.

Kvalmen kommer af
at maven bruger blodes ilt til fordøjelsen.

MVH
Peter

Fra : Karina

Dato : 07-09-04 14:55

>Kvalmen kommer af
>at maven bruger blodes ilt til fordøjelsen.

Hej Peter

Ok... Hvad kan jeg så gøre? Er der nogle øvelser man kan lave?

Mange hilsner

Karina

Fra : kvaerulant

Dato : 07-09-04 21:28

Karina wrote:

>Hej Peter
>
>Ok... Hvad kan jeg så gøre? Er der nogle øvelser man kan lave?

Du må nok heller gå til min heksedokter
http://hjem.get2net.dk/wadum/

Ellers må du kunne finde noget om vejr trænings øvelser, på bibloteket.

Hvis du ikke vil nogen af disse ting til så må du bruge et korsett,
da det er simpler at kun at trække i brystkasseren.