Keramik relief
Fra : Lars A

Dato : 27-08-04 18:15

Hej
Jeg har et keramik relief der forestiller 2 piger der står med nogen fisk.
På bagsiden er der 3 fisk over hinanden som logo varemærke.
Jeg er meget interesseret i at få at vide hvem der har lavet det, og hvem
der bruger de 3 fisk som logo varemærke.
Mvh Lars

Fra : Tom H. Petersen

Dato : 28-08-04 11:47

"Lars A" <lars@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg er meget interesseret i at få at vide hvem der har lavet det, og hvem
> der bruger de 3 fisk som logo varemærke.

Michael Andersen & Søn, Rønne på Bornholm (1890-)

I 1890'erne benyttes et presset stempel: Michael Andersen i gotiske
bogstaver,
ca. 1900-1916 bruger man det samme stempel med latinske bogstaver.
Presset stempel MA & S bruges fra 1916
og fabrikkens senere kendte 3 fisk (Rønnes byvåben) fra 1930.

Hvis du vil vide mere så prøv dette link

http://www.ceramicstoday.com/articles/dansk_keramiek.htm

mvh
Tom

Fra : Lars A

Dato : 31-08-04 07:48

> [...]
> Presset stempel MA & S bruges fra 1916
> og fabrikkens senere kendte 3 fisk (Rønnes byvåben) fra 1930.

Hej.
Mange tak for oplysningen. Nu er det bare med at finde det relief vi har.
Mvh Lars