"Udgåede uddannelser"
Fra : Jan Pedersen

Dato : 26-08-04 21:55

Når undervisningsministeriet lukker en række uddannelser...f.eks.
elektroniktekniker uddannelsen....og opretter nye f.eks. IT &
Elektronikteknolog uddannelsen....hvor går man så hen som uddannet på en af
de gamle uddannelser og og får en masse meritoverførsel og så papir på den
nye uddannelse ? Man kan jo ikke tage mere en en videregående
tekniker/teknolog uddannelse ?! Er det bare bad luck ? ....

Fra : Torben Wridt

Dato : 31-08-04 12:42

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nye uddannelse ? Man kan jo ikke tage mere en en videregående
> tekniker/teknolog uddannelse ?! Er det bare bad luck ? ....

Hej Jan!
Jeg har ikke helt forstået problemet.
Din "gamle" uddannelse som elektroniktekniker er da ikke forældet.
Og teknologuddannelsen er ikke en videregående udd. i forhold til
teknikerudd.!

Ka' du ikke forklare nærmere?!

Mvh,
Torben W.
Elektroniktekniker

Fra : Jan Pedersen

Dato : 31-08-04 18:55

Forklaringen er at uddannelsen er længere dvs. pensum større dermed en
videregående uddannelse der fremover vil danne basis for hvem der ansættes i
de job der før blev besat med elektronikteknikere. Der ville det da være
nice at man kunne få en masse merit og så på 1-2 semestre blive
elektronikteknolog.

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 01-09-04 11:33

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> writes:

> [...]
> de job der før blev besat med elektronikteknikere. Der ville det da være
> nice at man kunne få en masse merit og så på 1-2 semestre blive

I givet fald bør du sende en forespørgsel til studienævnet på
elektronikteknologuddannelsen, og spørge om hvor meget merit du kan få
for din nuværende uddannelse. Vedlæg eksamensbevis og hvis muligt
også officielle beskrivelser af de kurser, der indgår (f.eks. ved at
kopiere de relevante sider fra studiehåndbogen, hvis en sådan findes
for din nuværende uddannelse).

   Torben

Fra : Torben Wridt

Dato : 01-09-04 20:46

> [...]
> de job der før blev besat med elektronikteknikere. Der ville det da være
> nice at man kunne få en masse merit og så på 1-2 semestre blive

Hej Jan!
Jeg er ikke enig med dig at pensum er større. Jeg mener, at der er "blødt"
meget op på adgangskravene. Jeg tror ikke, at de når længere end i den
"gamle" tekniker-udd.

Mvh,
Torben W.