En anderledes kørestolssag?
Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 26-08-04 21:16

Ullas Roltec er efterhånden over 5 år, og Roltec-manden sagde, den var slidt
op.
Hun skulle så have en ny, og den blev meget hurtigt bevilget først på
sommeren.

Hun fik en ny Roltec Vision med forhjulstræk denne gang, og med
specialbygget AJ-sæde.
Den blev leveret i starten af August, med ikke helt færdigt ryglæn. Så
langt, så godt.

Så er der jo lige det med fastspændingen i bilen. De nuværende beslag kan
ikke bruges.
Så Sahva har lavet en prisberegning på Roltec bespændinger, lavet til
Vision, samt nyt understel til fører/passagersædet. Ergoen synes godt nok
det er dyrt, og det er så ikke hende, der skal bevilge, men sagsbehandleren,
der behandler bilsager.

Så lige nu må hun bruge den gamle kørestol, når hun kører bilen. Så skal vi
bare flytte fodstøtter mv frem og tilbage, da de har genbrugt fodpladerne.

Så vi står nu i det berømte vadested og håber de snart finder ud af at
bevilge ændringen.

Et andet problem, er at Vision er lavere end Multiflex'en, så måske skal rat
og håndbetjening ændres.

Håber ikke det bliver en ny kørestolssaga som Lottes.

Venlig hilsen
Ulla & Karl Ejnar

Fra : Lotte M

Dato : 27-08-04 13:57

Karl Ejnar Christensen wrote:

> [...]
> det er dyrt, og det er så ikke hende, der skal bevilge, men sagsbehandleren,

Sært, den del af min kørestolssag gik hurtigt. Det var amtet, der
bevilgede min nye bespænding og bevillingen kom svjh 3 uger efter
kørestolsbevillingen.

Jeg fik bevilget Permolock, tilretning af hjælpersæde, samt tilretning
af førerpladsen.

> Så lige nu må hun bruge den gamle kørestol, når hun kører bilen. Så skal vi
> bare flytte fodstøtter mv frem og tilbage, da de har genbrugt fodpladerne.

Det lyder som fat arbejde!

> Så vi står nu i det berømte vadested og håber de snart finder ud af at
> bevilge ændringen.

Det lyder bekendt

> Et andet problem, er at Vision er lavere end Multiflex'en, så måske skal rat
> og håndbetjening ændres.

Hmmm, den burde gå glat igennem - på den anden side, når de ikke vil
bevilge joystick, giver det så mening at tilrette den nuværende
førerplads til Ulla?

> Håber ikke det bliver en ny kørestolssaga som Lottes.

Jeg krydser fingre for jer

I øvrigt mangler jeg stadig en sidste ændring på min stol - det er den
kommunale ergo, der tilsyneladende arbejder i parkeringsgear :-/
--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.lotte-m.dk - http://www.kbh-nord.dk