Fax på ISDN linie modtager kun hvis man se~
Fra : Morten

Dato : 14-08-04 15:06

Hejsa

Jeg har en ISDN linie med et LASAT Speed II modem - og 2 telefon numre.

På den ene linie er det normale tlf. nummer og på den anden en Fax (en
multifunktionsprinter).

Problemet er at når man ringer til faxen, virker den kun hvis jeg selv
sidder ved den og besvare opkaldet, den kan ikke selv besvare - men skriver
blot i displayet "Løft røret".

Faxen er indstillet rigtigt, og hvis jeg sætter den på en alm. analog linie
svarer den også selv som den skal, jeg har prøvet at se i Lasat's
konfigurationsprogram, men synes ikke jeg kan finde nogen indstillinger der
der har med det at gøre ...

Nogle der kan hjælpe ?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-08-04 15:17

Morten wrote:

> Nogle der kan hjælpe ?

Har du kigget her?

http://www.eicon.com/support/helpweb/lasat/manuals/spd2/index.htm

Jesper G. Poulsen

Fra : Morten

Dato : 15-08-04 17:51

> Har du kigget her?
> http://www.eicon.com/support/helpweb/lasat/manuals/spd2/index.htm

Ja, jeg synes ikke der var noget der der handlede om det...

Fra : Kent Glerup

Dato : 15-08-04 18:28

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> svarer den også selv som den skal, jeg har prøvet at se i Lasat's
> konfigurationsprogram, men synes ikke jeg kan finde nogen indstillinger

Muligvis er faxen sat til noget nummerbestemt ringning?!? Den vil derfor
muligvis ignorere ringesignalet.

MVH
Kent Glerup

Fra : Morten

Dato : 15-08-04 18:47

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:cfo6d9$13f4$1@news.cybercity.dk...

> Muligvis er faxen sat til noget nummerbestemt ringning?!? Den vil derfor
> muligvis ignorere ringesignalet.

Det er også checket, og det er slået fra.

Fra : Sørensen

Dato : 15-08-04 19:35

> [...]
>
> Problemet er at når man ringer til faxen, virker den kun hvis jeg selv
> sidder ved den og besvare opkaldet, den kan ikke selv besvare - men

Havde en gang et moden hvor mon kunne markere "denne port bruges kun til
data/fax" men jeg kan ikke huske om det var lasat eller diva.

Brug et RJ11-kabel direkte fra modem til fax det kan give problemer hvis der
bruges et uoriginalt adaptorstik hvor både ben2 & 5 i rj-11 er kortsluttet
til midterbenet i det trepolede.

vh.
Sørensen

Fra : Morten

Dato : 15-08-04 19:44

"Sørensen" <no@i.dont> skrev i en meddelelse

> Havde en gang et moden hvor mon kunne markere "denne port bruges kun til
> data/fax" men jeg kan ikke huske om det var lasat eller diva.

Det var også noget i den stil jeg så efter, men jeg kunne ikke finde det
noget sted.

> [...]
der
> bruges et uoriginalt adaptorstik hvor både ben2 & 5 i rj-11 er kortsluttet

Okay - jeg bruger en ledning direkte fra faxen til modemet - er det så i
orden eller er det selve stikkene der kan være noget galt med ?

Fra : Sørensen

Dato : 15-08-04 20:24

"Morten" skrev i>
> Okay - jeg bruger en ledning direkte fra faxen til modemet - er det så i
> orden eller er det selve stikkene der kan være noget galt med ?

Så har jeg ikke flere ider, har du opdateret modemets firmware til sidste
nye ?.

vh.
Sørensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-08-04 07:54

Sørensen wrote:

> Havde en gang et moden hvor mon kunne markere "denne port bruges kun
> til data/fax" men jeg kan ikke huske om det var lasat eller diva.

Jeg synes at have set en passende AT-kommando på det link jeg har
postet.

Jesper G. Poulsen