Aloe Vera forbyggende mod sukkersyge?
Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 11-08-04 19:44

Altså, jeg er meget i tvivl....for at undgå at få sukkersyge (er et
grænsetilfælde pt) har jeg forsøgt mig med akupunktur (har fået to gange så
om det hjælper er for tidligt at sige) men den behandler jeg går hos er
overbevist om at jeg ville få bedre styr på blodsukkeret, hvis jeg ville
drikke Aloe vera hver dag.

Er der nogle der har selvoplevede _erfaringer_ med det? Jeg er ikke ude
efter salgstaler, men efter at høre fra nogle der har brugt at drikke Aloe
vera mod for højt blodsukker?

Iøvrigt har jeg fået en masse gode råd for at få blodsukkeret ned og
stabiliseret, og jeg mere jeg har fulgt råddene, jo højere er mit blodsukker
blevet *suk* nogen god forkalring på det?

Pt. spiser jeg chrom, vitaminpille og fiskeolie, dyrker motion 1½-2 timer 5
til 6 gange om ugen, + let havearbejde ca. 2 timer hver dag. Jeg har droppet
sodavand, smør, hvidt brød, pasta, ris men spiser dog lidt kartofler hver
dag....og har gjort det i ca. 6 uger. Hvorlænge er kroppen om at omstille
sig???

Hilsen Heidi

http://hei.homepage.dk
http://høns.dk
Husk at det kræver et plugin at se domæner med æ, ø og å :)
Kan hentes hér: http://www.idnnow.com/
http://chocolade.dk

Fra : Helle

Dato : 11-08-04 20:54

"Miver og Mulle's mor Heidi" <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> wrote in
message news:411a68f4$0$73951$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]

> http://hei.homepage.dk
> http://høns.dk
> Husk at det kræver et plugin at se domæner med æ, ø og å :)

Øv hvor er du uheldig. Jeg ved ikke om aloe vera kan forebygge sukkersyge
men jeg synes det er et forsøg værd nu hvor din behandler foreslår det også.
Der kan i hvert fald ikke ske noget ved det i nogen negativ retning. Jeg
kender en aloe vera forhandler som selv har sukkersyge og altid har haft
det - hun har dog god erfaring med at drikke aloe vera.
Men ellers kan jeg ikke sige så meget, da jeg ikke selv har sukkersyge og
pt. ikke har haft nogen kunder som har sukkersyge. (Jeg er forhandler hos
Forever Living Products). Jeg synes du skal snakke nærmere med din behandler
om at starte op og hvis du har nogen spørgsmål er du velkommen til at spørge
mig.

Mvh Helle

Fra : G.B.

Dato : 11-08-04 21:27

"Miver og Mulle's mor Heidi" <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen news:411a68f4$0$73951$14726298@news.sunsite.dk:

> gange så om det hjælper er for tidligt at sige) men den behandler jeg
> går hos er overbevist om at jeg ville få bedre styr på blodsukkeret,
> hvis jeg ville drikke Aloe vera hver dag.

Er det den samme behandler, som har sagt at du skulle tage ekstra tilskud
af chrom? Ingen af delene virker. Spar dine penge.

> [...]
> Jeg har droppet sodavand, smør, hvidt brød, pasta, ris men spiser dog
> lidt kartofler hver dag....og har gjort det i ca. 6 uger. Hvorlænge er

Det, du gør, ser umiddelbart fornuftigt ud - hvor længe har du gjort det?
Køb den glimrende vitaminpille "Omnimin" (tager selv 2 om dagen) - der er
også chrom-picolat i - og apotekets torske-levertran (koster det halve af
"Møller's Tran"), og undgå så vidt muligt halv-fabrikata, men lav din mad
fra bunden af sunde, friske råvarer.

Hvordan med din BMI (Body Mass Index) - ser det fornuftigt ud? Er du
mager, slank, almindelig eller tyk?
Har der i din familie været meget sukkersyge?
Jeg ser, at du bringer link til en side om chokolade...????

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen

Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 11-08-04 21:40

> Er det den samme behandler, som har sagt at du skulle tage ekstra tilskud
> af chrom? Ingen af delene virker. Spar dine penge.

Nej, det var noget jeg læste utallige steder på nettet....nu æder jeg
chromen til pakken er opbrugt og så dropper jeg det igen

> Det, du gør, ser umiddelbart fornuftigt ud - hvor længe har du gjort det?

Ca. 6-7 uger (fra jeg fik at vide at jeg skulle)

> [...]
> "Møller's Tran"), og undgå så vidt muligt halv-fabrikata, men lav din mad

Det vil jeg gøre :)
Jow, jeg er bare allergisk mod ...køkkener, hader at lave mad....så det er
jo et lille problem :o

> Hvordan med din BMI (Body Mass Index) - ser det fornuftigt ud? Er du
> mager, slank, almindelig eller tyk?

Det er fint ud, jeg har et tal på 22 og er slank :|

> Har der i din familie været meget sukkersyge?

Næ, kun en faster, der fik Type 1 for et års tids siden (min er type 2 siger
de kloge)

> Jeg ser, at du bringer link til en side om chokolade...????

eehh..ja :)

Man får jo ikke sukkersyge af at spise sukker, eller?
Men bare rolig, jeg sælger det, jeg æder det ikke selv...kun lidt, man skal
jo lige smage tingene når de kommer hjem *slurp*

Tak for dine svar :))

Hilsen Heidi

Fra : G.B.

Dato : 11-08-04 22:22

"Miver og Mulle's mor Heidi" <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen news:411a840f$0$73951$14726298@news.sunsite.dk:

> Ca. 6-7 uger (fra jeg fik at vide at jeg skulle)

Du skal regne med mindst tre måneder, før en ændring af kostvaner slår
helt 100% igennem.

> Jow, jeg er bare allergisk mod ...køkkener, hader at lave mad....så
> det er jo et lille problem :o

Jeg synes selv det er sjovt at lave mad - eksperimentere med krydderurter
og spændende råvarer (men er også god til en gang grydesteg, stuvet
spidskål eller anden god, dansk mad) - men OK, jeg skal da somme tider
sparke mig selv bagi for at få lavet mad. Men det betaler sig. Jeg holdt
stort set op med fast-food (pizza, burgere etc) for et års tid siden, og
jeg kan mærke stor forskel.

Må jeg anbefale Jamie Oliver.

> Næ, kun en faster, der fik Type 1 for et års tids siden (min er type 2
> siger de kloge)

Type 2 er den hvor man ikke skal have insulinsprøjter, men kan nøjes med
tabletter. Jeg synes dog at det virker som om du er alt for ung til at få
"gammelmands-sukkersyge".... hmmm...

> eehh..ja :)

<grin>

> Man får jo ikke sukkersyge af at spise sukker, eller?

Det kommer skam an på, hvor meget. Husk, at man indtager meget
"camoufleret" sukker - sodavand, wienerbrød, marmelade,
"morgenmadsprodukter" osv. osv. ...

> Men bare rolig, jeg sælger det, jeg æder det ikke selv...kun lidt, man
> skal jo lige smage tingene når de kommer hjem *slurp*

God chokolade er herligt - med måde... )

> Tak for dine svar :))

Det' så bare i orden.

Fra : Timo Jensen

Dato : 13-08-04 19:57

"Miver og Mulle's mor Heidi" <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> wrote in
message news:411a840f$0$73951$14726298@news.sunsite.dk...

> Nej, det var noget jeg læste utallige steder på nettet....nu æder jeg
> chromen til pakken er opbrugt og så dropper jeg det igen
Inden du følger G.B.´s sikkert gode råd, så kan det ikke understreges nok at du
konsulterer din læge inden du ændrer for meget. En pludselig kostomlægning
(permanent), kan gøre skade, afhængig af hvor omfattende den er, og hvad du går
over til at spise.

At Aloe Vera skulle kunne hjælpe dig har jeg aldrig hørt om, men jeg ved at de
fleste personer med sukkersyge kan tåle Aloe Vera, og at nogle oplever mindre
behov for insulin, men jeg har ikke selv erfaring med det.
Uanset hvad, så konsulter din læge, især hvis din insulindosis skal justeres på
grund af kostomlægning/kosttilskud.

Nøjes ikke blot med rådgivning fra denne gruppe, men tag det med til lægen og få
han/hendes vurdering.

--
Timo Jensen. Aloe-Shop Danmark http://www.mlm-life.com/
Aloe Vera debat for alle http://62.243.201.230/forum (under test, kig ind)

Fra : Preuthun

Dato : 12-08-04 23:14

Hej Heidi.
For 25 år siden var det noget, som hed Molkur og Molkosan, der var
vidundermidlet mod næsten alt. Senere var det Arno Wolle piller, der kunne
kurere, eller hjælpe på næsten, hvad som helst. Så kom Ginsing rødder i alle
mulige kstraktformer. I midt firserne hed kodeordet Selen. Da det gik af
mode kom Magnesium som det manglende stof for hele befolkningen. Mangan har
vist også været lanceret. Nu er det åbenbart Aloe Vera alle går rundt og
mangler.

Jeg kan heldigvis se, at du selv er undersøgende overfor om Aloe Vera
virker, istedet for bare at springe på vognen.
Men prøv, at følge dette tankeeksperiment:

1000 mennesker har samme lidelse, som helt sikkert kan behandles i det
etablerede system.
50 af disse går imidlertid ind for alternativ behandling, hvorfor de bla.
også læser denne nyhedsgruppe.

Naturmedikament virker imidlertid kun på de 10. De bliver helt raske af den.
De behøver ikke længere koncentere sig om lidelsen, men lever atter livet på
fuldt tryk. Derfor fortsætter kun 2 af dem med at læse i nyhedsgruppen.

De 40 bliver raske i det etablerede system. De behøver heller ikke
koncentrere sig om lidelsen længere, men lever atter livet på fuld tryk.
Imidlertid blev de fleste skuffede over den alternative medicin, og følte
sig snydt; for den kostede mange penge, ekstra lidelser og megen spildtid.
Derfor fortsætter kun 2 af dem med at læse i nyhedsgruppen.

Hvis man spørger de 2+2 resterende i nyhedsgruppen, så er der altså 50% for,
og 50% imod.
Skal man så tro at naturmedikamentet virker på halvdelen?

Jeg vil gerne understrege at dette indlæg ikke er et argument for, at
alternativ medicin ikke kan virke. Men jeg indser, at man ikke kan
konkludere noget som helst på de svar man får i en nyhedsgruppe som denne,
på sådanne spørgsmål.

Jeg tror du kan få alle de vitaminer og mineraler du har behov for, hvis du
lever af almindelig sundt og varieret kost, uden alt for meget fedt.
Nu er du begyndt at få diabetes, og det er en alvorlig sygdom. I øjeblikket
er du skræmt ved tanken om at leve med den resten af livet. Derfor forstår
jeg godt du vil prøve at undgå den, men jeg er alvorligt bange for, at du
ikke bliver sygdommem kvit, selvom du gør en ihærdig indsats. Jeg håber
meget for dig, at du først og fremmest følger din læges råd, for så går det
ikke helt galt. Tænk på, at Danmark er et helt unikt land indenfor
diabetesforskning og behandling, så hvorfor ikke bruge det etablerede
sundhedssystems anbefalinger? Mht. gode råd om, hvad man kan stille op med
en type 2 iøvrigt, vil jeg anbefale dig, at kontakte diabetes foreningen. De
folk har masser af erfaring og god viden.

Mvh. Jan Preuthun

Fra : G.B.

Dato : 13-08-04 00:47

"Preuthun" <preuthun@FJERNDETTEemail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> hele befolkningen. Mangan har vist også været lanceret. Nu er det
> åbenbart Aloe Vera alle går rundt og mangler.

Jeg klapper i mine små, uskyldige hænder over at se en så omfattende
indsigt.

Kontakt mig venligst pr email, som du, hvis du er så intelligent som jeg
håber at du er.

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen
Georg
gebe(at)pehåy^teo^en|punktum|dekå

Fra : Preuthun

Dato : 13-08-04 16:57

Hej GK

Du skrev:
> Jeg klapper i mine små, uskyldige hænder over at se en så omfattende
> indsigt.
Ja - ja. Lidt summarisk vil jeg godt indrømme. Synes du alligevel ikke det
passer nogenlunde? Det er ihvertfald omtrent sådan jeg har oplevet
historien.

> Kontakt mig venligst pr email, som du, hvis du er så intelligent som jeg
> håber at du er.

Hvorfor ikke føre debatten i gruppen her? Det er jo her alle interesserede
kan følge med.
Hvad synes du iøvrigt om det lille tankeeksperiment? Er den ikke sjov?

Mvh. Jan Preuthun

Fra : G.B.

Dato : 14-08-04 12:42

> Ja - ja. Lidt summarisk vil jeg godt indrømme. Synes du alligevel ikke
> det passer nogenlunde? Det er ihvertfald omtrent sådan jeg har oplevet
> historien.

Jo - jeg er helt enig.

> Hvorfor ikke føre debatten i gruppen her? Det er jo her alle
> interesserede kan følge med.
> Hvad synes du iøvrigt om det lille tankeeksperiment? Er den ikke sjov?

Jo, dine synspunkter er absolut fornuftige, og sund fornuft kan jeg kun
gå ind for. Den eneste anke jeg har er, at hvis du bruger den rigtige
plante til den rigtige lidelse i den rigtige dosering, så virker det
faktisk rent objektivt, uanset om man tror på det eller ej.

Fra : Timo Jensen

Dato : 13-08-04 20:00

> Jeg tror du kan få alle de vitaminer og mineraler du har behov for, hvis du
> lever af almindelig sundt og varieret kost, uden alt for meget fedt.
Det tror jeg mange er enige i. Problemet er at mange ikke kan/vil/gider/orker at
leve så sundt (kedeligt?) at de får alt de har brug for. Disse mange skyder
genvej og bruger kosttilskud, herunder Aloe Vera. At mange sygdomme
sandsynligvis har rod i dårlig/forkert eller mangelfuld ernæring medfører blot
nogle gode oplevelser for mange mennesker der indtager kosttilskud.

Fra : Sandra

Dato : 13-08-04 13:12

Kartofler har et meget højt GI (glykemisk indeks). Drop dem.
Tag liponsyre (lipoic acid), en aminossyre der er regulerer blodsukkeret
virkelig effektivt. Købes på nettet i fx. England.
Mit blodsukker har aldrig været lavere efter jeg kun spiser60- 80 gram
kulhydrater om dagen (grøntsager), men ellers spiser protein og det sunde
fedt. Har droppet alle andre letoptagelige kulhydrater (brød, pasta, ris,
sukker, kartofler etc.). Det har også medført et betragteligt vægttab.

"Miver og Mulle's mor Heidi" <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:411a68f4$0$73951$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Jakob Gade

Dato : 03-10-04 06:38

skrev:
> [...]
>fiskeolie, dyrker motion 1½-2 timer 5
>til 6 gange om ugen, + let
>havearbejde ca. 2 timer hver dag. Jeg har droppet

hej heidi
Det er sukkerstofferne i aloe vera som påvirker stofskiftet, og
blodsukkeret i positiv retning. Samtidig med at tarmsystemet
bliver renset ud, og immunforsvaret bliver styrket, bliver kroppen
bedre til at fungere.
Jeg drikker selv aloe vera, og har ikke oplevet noget negativt,
sevl vores gamle hund for det, for at mindske hans ubehag ved
sin "alderdom", han har fået en blank pels, og har ikke de store
problemmer mded maven, som før.
min ældste søn får 5ml. daglig, isedet for vitaminpl. og er blevet
meget Friskere.
Håber dette kan hjælpe dig lidt, ellers er du velkommen til at
kontakte mig.
Venlig hilsen Tina

Fra : G.B.

Dato : 03-10-04 08:50

Jakob Gade <gadesklan@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> blodsukkeret i positiv retning. Samtidig med at tarmsystemet
> bliver renset ud, og immunforsvaret bliver styrket, bliver kroppen

Hold nu op. Der er ikke for fem flade øre hold i det du her påstår - hvis
jeg skal tage dig alvorligt, vil jeg gerne se referencer til videnskabelige
journals, hvor forsøgsresultaterne er offentliggjort. Og med videnskabelige
journals mener jeg vel at mærke IKKE et eller andet MLM-foretagendes
kulørte salgsbrochurer.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Preuthun

Dato : 04-10-04 21:59

> Jakob Gade:
GB:
> [...]
videnskabelige
> journals mener jeg vel at mærke IKKE et eller andet MLM-foretagendes

Jan Preuthun:
Desværre kunne jeg ikke læse trådens start, men med udgangspunkt i det, der
her oplyses, vil jeg knytte en lille kommentar.
I overskriften står der "forebyggende". Dvs. man har ikke fået sygdommen
endnu. Og sukkersyge er almindeligvis kendt som værende to forskellige
problemer.

Type 1.
Immunsystemet har angrebet og ødelagt de insulin producerende celler i
bugspytkirtlen. Hvad der lige får immunsystemet til at gå igang med denne
ødelæggelse, ved jeg ikke. Men, hvis man sælger vidundermidler, bør man vel
som forretningsdrivende udi slige artikler forsøge sig med en påstand om, at
disse også modvirker Type 1 i at opstå. Imidlertid, hvis man rammes af T1
kan man behandles med insulin. Det virker altid.

Type 2.
Kroppens celler, bortset fra nervernes, mindsker følsomheden overfor
insulinens virkning. Blodsukkeret stiger derfor. De insulinproducerende
celler mærker dette, og producerer så mere insulin. Efterhånden har de
insulin producerende celler været på overarbejde i så lang tid, at de går
til grunde pga. nedslidning. Udviklingsforløbet af T2 tager nogle år. Her
kommer det kedelige: Når først man har opdaget, at man lider af det, er der
ikke noget, som kan forhindre sygdommen i at fortsætte, til det er fuldt
udviklet. Lægerne har forskellige forslag til, hvad der kan gøres for at
forlænge udviklingstiden. Det er noget med diæt, motion og ikke rygning mm.
Så kommer tabletbehandlingen, for tilsidst at ende med insulin behandling.
Sidstnævnte virker altid. Det er sikkert. Hele udviklingsforløbet for en T2
er ret komplex, hvorfor det er meget omkostnings tungt, at finde
årsag-virkning sammenhænge. Men der ér fundet nogle. F.eks er det ret
sikkert, at arveligheds aspekter er medvirkende. Ligeledes er det ret
sikkert, at sund livsstil er forhindrende, eller i det mindste udsættende
for sygdommens opståen. Mon ikke vidundermidler atter kommer ind på en
naturlig plads her, for ingen (sælgere af disse) kan vel betvivle, at
sådanne er sunde.

Både type 1 og type 2 kan behandles med insulin. Det virker. Hvorfor så
spille hazard med sig selv? Er det billigere? Jeg tror det næppe.

Mvh.
Jan Preuthun

Fra : G.B.

Dato : 04-10-04 23:19

"Preuthun" <preuthun@FJERNDETTEemail.dk> skrev i meddelelsen news:4161b9b2
$0$59395$14726298@news.sunsite.dk:

> Både type 1 og type 2 kan behandles med insulin. Det virker. Hvorfor så
> spille hazard med sig selv? Er det billigere? Jeg tror det næppe.

Hvad var spørgsmålet?

Jeg kan kun erklære mig enig.

Fra : Preuthun

Dato : 06-10-04 23:07

PREUTHUN:

GB:
> Hvad var spørgsmålet?

Svar:
Jeg stiller ikke noget spørgsmål, jeg causerer bare lidt

Mvh. Jan Preuthun

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-10-04 10:44

Jakob Gade wrote:

> Det er sukkerstofferne i aloe vera som påvirker stofskiftet, og
> blodsukkeret i positiv retning.

Sukkerstoffer kan kun påvirke blodsukkeret i én retning, og det uanset
om de findes i aloe vera eller andre ting. Lad være med at prøve at
komme med den slags forklaringer, hvis du ikke har kendskab til emnet.
Du risikerer, at der er nogen som tror på dig og derved skader sig selv.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stop spam med filtre i Outlook Express.

Fra : Timo Jensen

Dato : 06-10-04 08:22

"Jakob Gade" <gadesklan@mail.dk> wrote in message
> [...]
> blodsukkeret i positiv retning. Samtidig med at tarmsystemet
> bliver renset ud, og immunforsvaret bliver styrket, bliver kroppen
Er det noget du kan referer til dokumentation på?

> [...]
> sevl vores gamle hund for det, for at mindske hans ubehag ved
> sin "alderdom", han har fået en blank pels, og har ikke de store
Sådan. Her i huset er vi også meget glade for Aloe Vera. Min hund tigger
ligefrem om det

> min ældste søn får 5ml. daglig, isedet for vitaminpl. og er blevet
> meget Friskere.
En kendt virkning bland brugere af Aloe Vera.

Men inden du råder folk med lidelser, kan det anbefales at kigge på f.eks.
http://www.medline.com
F.eks. kan du finde:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=12663610
som siger der måske er noget om at bl.a. Aloe VEra har positive effekter, men at
det skal undersøges nærmere.

eller:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=11268118
som siger at Aloe Vera med bladkød (Whole leaf Aloe Vera som bl.a. FLP's)
muligvis har en negativ virkning på diabetes, hvorimod den rene gel har en
positiv virkning.
Forsøget er dog kun udført på rotter.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=2109811
Den her er jeg lidt usikker på "the bitter principle" ?? Nogen der ved ved hvad
det er?

Og så er der alle de andre spændende artikler:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=2864002

PS: Forvent ikke at alle i gruppen vil forholde sig til videnskabelige forsøg
der underbygger din påstand. Enkelte vil hellere nedgøre Aloe Vera, muligvis
fordi de er fanget i deres egen retorik, eller har set sig blind på den mest
udbredte salgskanal for Aloe Vera; MLM.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-10-04 08:43

Timo Jensen wrote:

> Enkelte vil hellere nedgøre Aloe Vera, muligvis
> fordi de er fanget i deres egen retorik,

Er han kongelig, siden han er i flertal?

> eller har set sig blind på den mest
> udbredte salgskanal for Aloe Vera; MLM.

Jeg kan nu godt følge ham der. Det er nogle gange nogle horrible
påstande, man kan blive udsat for fra sælgere, der går mere op i at få
penge i kassen end at formidle fakta. Til deres forsvar, kan det
selvfølgelig siges, at de måske blot er godtroende idioter, der sluger
alt, hvad der står på en hjemmeside, eller hvad deres sponsor bilder dem
ind.

Jeg er ikke så sikker på, at MLM-salgsformen bør anvendes til salg af
den slags produkter, eftersom det kan have betydning for folks helbred,
når amatører ikke ved, hvad de har med at gøre.

Jeg har set mange, der reklamerer for aloe vera, og du er den eneste,
der afviger fra ovenstående.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nyhedsgrupper, hva' er det?

Fra : Timo Jensen

Dato : 06-10-04 20:10

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Er han kongelig, siden han er i flertal?
Nu ville jeg ikke pege fingre, men nu du siger det....

> Jeg kan nu godt følge ham der.
Salgskanalen i sig selv ændrer ikke ved et produkts egenskaber. Desværre får det
blot G.B. til at se rødt. Jeg har aldrig rigtig fundet ud af hvorfor.

> Det er nogle gange nogle horrible
> påstande, man kan blive udsat for fra sælgere, der går mere op i at få
> penge i kassen end at formidle fakta.
Alle produkter har, mig bekendt, fordele og ulemper. Men når det drejer sig om
Aloe Vera, er der i denne gruppe en tendens til kun at se på det negative. på
http://www.pubmed.com er der mange artikler der underbygger mange af de
"påstande" der kommer frem. Ligeledes er der artikler der fortæller om
negative/virkningsløse behandlinger (ofte med meget fortyndede produkter).
Mon ikke der til rigtig mange produkter er delte meninger, selv blandt "de
lærde" om effekten (aspartam....)

> Til deres forsvar, kan det
> selvfølgelig siges, at de måske blot er godtroende idioter, der sluger
> alt, hvad der står på en hjemmeside, eller hvad deres sponsor bilder dem
> ind.
Ja, der er uden tvivl mange der tror på det der står på G.B.'s hjemmeside.
Artiklen om Aloe Vera kom først på efter længere avrende debatter i bl.a. dette
forum, og nu henviser han til dem som en autoritativ kilde. Det sucker. Det var
meget mere interessant hvis han henviste til pubmed, eller modargumenterede blot
nogle af alle de pubmed-link jeg sender ham jævnligt i denne gruppe.

> Jeg er ikke så sikker på, at MLM-salgsformen bør anvendes til salg af
> den slags produkter, eftersom det kan have betydning for folks helbred,
> når amatører ikke ved, hvad de har med at gøre.
Jeg mener ikke Aloe Vera er farlig, sålænge folk der er syge, konsulterer deres
læge inden de drikker gelen. Ganske som de bør gøre med alle andre former for
kosttilskud.

aloe Vera drikkegel er blot et effektivt kosttilskud. Og mange mennesker mener
at mange sygdomme stammer fra kostvaner/ernæring. Egentligt meget simpelt.

> Jeg har set mange, der reklamerer for aloe vera, og du er den eneste,
> der afviger fra ovenstående.
Tak.
Jeg indrømmer gerne at mine første indlæg om Aloe Vera nok var lidt naivt
formuleret, emn det er svært ikke at lade begejstringen tage over når man
oplever hvad jeg har oplevet med drikken.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-10-04 20:40

Timo Jensen wrote:

> Jeg mener ikke Aloe Vera er farlig, sålænge folk der er syge, konsulterer deres
> læge inden de drikker gelen. Ganske som de bør gøre med alle andre former for
> kosttilskud.

Problemet er, at de ikke altid taler med lægen om den slags. Jeg tror
faktisk, det hører til sjældenhederne. Og det er ikke fordi, jeg tror,
aloe vera i al almindelighed er farlig - problemet er, hvis folk lader
være med at gå til læge eller skrotter medicin der virker, og i stedet
tager noget der virker mindre godt eller slet ikke.

> aloe Vera drikkegel er blot et effektivt kosttilskud.

Det er desværre ikke den konklusion man drager, når man lytter til de
fleste sælgere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nyhedsgrupper, hva' er det?