PKZIP og Novell drev
Fra : Carsten

Dato : 09-08-04 09:11

Hej

Jeg er flittig bruger af PKZIP Version 2.50 FAST! til Window 95/NT og
OS/2. Når jeg skal komprimere filer på et Novell drev fra en Windows PC
går det meget langsomt (ingen problemer fra OS/2 clienten). Dette er et
problem som ikke relatere sig til nogle bestemte Novell server/client
versioner. Det er sikkert en fejl i Windows udgaven af PKZIP. Mit håb
var at der var en der havde en ide til ændringer i indstillinger man
kunne gøre i Novell clienten til Windows, som kunne have en positiv
indflydelse. Jeg ved at det er en gammel udgave af PKZIP, men jeg har
ellers aldrig problemer med den, og den er meget kompakt.

Med venlig hilsen
Carsten

Fra : Erik Klausen

Dato : 12-08-04 23:17

Carsten <mail@no-mail.dk> wrote in news:4117318a$0$203
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> [...]
> indflydelse. Jeg ved at det er en gammel udgave af PKZIP, men jeg har
> ellers aldrig problemer med den, og den er meget kompakt.

Hvilken server-version bruger du? Prøv om du kan udføre kommandoen

set client file caching enabled=off

Log af og på og se om det har virket.

Hvordan med fil-kopiering til og fra serveren, går det hurtigt nok?

Hvor stor bliver .zip-filen?

mvh.
Erik Klausen

Fra : Carsten

Dato : 16-08-04 07:25

Erik Klausen wrote:

> Hvilken server-version bruger du? Prøv om du kan udføre kommandoen
>
> set client file caching enabled=off
Jeg bruger Novell SB 6. jeg har dog set samme fejl på en Novell 4.11 og 4.20

> Log af og på og se om det har virket.
Det giver ingen forskel

> Hvordan med fil-kopiering til og fra serveren, går det hurtigt nok?
Ingen problemer, og som sagt har jeg heller ikke problemer med at
arbejde fra en OS/2 client (samme version af zip programmet for OS/2)

> Hvor stor bliver .zip-filen?
Zip filen antager samme størrelse som hvis man zipper de samme filer på
et C: drev.
Med OS/2 clienten er det stort set ligegyldigt om der zippes på C:
drevet eller på net drevet.

Forsinkelsen opstår hver gang at Windows clienten er ved at være færdig
med en fil og skal gå videre til næste, Det skal forstås på denne måde
at for hver fil der skal zippes er der en minimum ventetid på ca. 5
sekunder uanset størrelse.
Så har man 200 små filer som skal zippes så tager det MEGET lang til,
hvor det burde tage nogle få sekunder.

NB. Der er heller ikke problemer med DOS versionen. Den kan jeg dog ikke
bruge på grund af lange filnavne og max. antal filer.

Mvh
Carsten